Gå til innhold

Netflix-tips!


"""

Anbefalte innlegg

o-A-BAND-CALLED-DEATH-570.jpg

 

A Band Called Death - En feiende flott dokumentar om det helsvarte protopunk-bandet Death, bestående av tre svarte brødre, som holdt på med sitt tidlig på 70-tallet. Bandet ble aldri stort og fikk aldri gutt ut noe spesielt på 70-tallet. Det var rett og slett ingen som ville gi ut noe med et band kalt Death. De ble ettervert tilbudt en kontrakt på 20k USD om de byttet navn, men bandsjef David Hackney hadde ingen interesse av det. "If you give them the title to our band, then you might as well give them everything else...". Det tok hele 35 år før bandet fikk en skikkelig utgivelse på samvittigheten. Men tvil ei, dette er ingen dokumentar med masse bitterhet og sinne fra et band som hadde fortjent så utrolig mye mer. Tvert i mot. Fantastiske intervjuer med Hackney-brødrene, deres familie og venner og kjente, samt noen ord med folk som Alice Cooper, Henry Rollins (Black Flag) og Questlove (THe Roots). Hele historien om bandet er fantastisk, og dokumentaren veksler mellom å være dødsinteressant, hysterisk mosom og direkte trist. Er du glad i rock, punk eller bare liker en jævlig god historie er dette dokumentaren for deg.

 

Netflix US

 

 

PS: Debutalbumet til Death, ...For The Whole World To See, er jævlig bra! Steinhardt protopunk album med en av tidenes beste låter i Politicians In My Eyes (det refrenget, ass! Hngh!!!). Sjekk ut skiva mens du er i gang.

Endret av Jack Burton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

virgin-witch.jpg

 

Virgin Witch - Sleazy, småerotisk horror med søstrene Ann Michelle (Psychomania) og Vicki Michelle ('Allo 'Allo!) i hovedrollene. Masse hud, et coven og god temning som til tider minner om The Wicker Man stemningsmessig, uten at den er i nærheten av The Wicker Man kvalitetsmessig. Men jeg digger Virgin Witch, og er du glad i sleazy, 70-talls horror gjør sikkert du det au.

 

Netflix US

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1.jpg

 

Fascination - Mer sleazy, småerotisk 70-talls horror. Denne gangen av Jean Rollin, en mann som nok er best kjent for sine vampyrfilmer. Fascination er en typisk Jean Rollin. For de av dere som ikke kjenner til Jean Rollin, så lagde han et hav av småsurrealistiske horrorfilmer med en drømmende atmosfære. Filmen er seigere enn en ekkel slintre, men det er en veldig fet, sleazy og god 70-talls horrorfilm med herlig stemning. Greit å nevne at den inneholder en av tidenes mest minneverdige scener au. Fethet! Ikke like bra som Virgin Witch, men ikke langt bak heller.

 

Netflix US

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-316240

Navn: The Walking Dead

Sjanger: Skrekk, eventyr og drama

Sesonger: 4 sesonger, sesong 5 er under utvikling. Sesong 1-2 på norsk Netflix, og 1-3 på Amerikansk Netflix. Sesong 4 vil komme på Amerikansk Netflix til høsten/vinteren, når sesong 5 av The Walkin Dead blir lansert.

 

Det brytes ut en global epidemi, og mesteparten av befolkningen blir omforvandlet til zombie-lignende gjenstander.r Rick Grimes starter serien med å havne på et sykehus, der han ligger i koma under epidemi spredningen. Han våkner opp, byen er forlatt og han må klare seg på egenhånd, og prøve å finne igjen familien sin.

Lenke til kommentar

sup148.2a.jpg

Superheroes: A Never-Ending Battle

En tre episoders miniserie på tre timer om superhelter. De greier, som du helt sikkert forstår, ikke å dekke 75 år på tre timer, men jeg synes de gjør en jævlig fin jobb her. De starter på starten og hvor de hentet inspirasjonen fra og alt sånn, og jobber seg videre gjennom tidene fra til i dag, og hvordan superhelter har gått fra å vært utelukkende for barn og nerder, til å være for mannen i gata. De fokuserer for det meste på de store superheltene som har fått enten TV-serier eller filmer, og det er kanskje litt skuffende. Men det er allikevel forstålig, da tre timer ikke er noe for et så stort emne som dette.

 

Jeg storkoste meg, og intervjuene med skapere av forskjellie karakterer, filmregissører, historikere og andre som har vært involvert, eller kan umenneskelig mye om superhelter, var jævlig morsomt. Helt topp!

 

Folk som kan "alt" om superhelter finner nok ikke dette veldig interessant, annet enn intervjuene som burde falle i smak hos alt og alle med en interesse for emnet. Men om du, som meg, elsker superhelter, men ikke har så stor kjenskap til opprinnelsen og alt bak superheltene, er dette en gigantisk gullgruve.

 

Netflix US

  • Liker 2
Lenke til kommentar

the-conspiracy-quad.jpg

The Conspiracy

Found footage-thriller/horror om et dokumentarteam som lager dokumentar om konspirasjonsteorister. Utrolig fet film. En vellaget film som aldri føles som en spillefilm, og det er filmens absolutt sterkeste kort, da den blir jævlig creepy utover og alt føltes veldig ekte. Dødsfet film!

 

Netflix US

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for anbefalingen av Superheores-dokumentaren. Den skal sees. Jeg er vel som deg; er interessert i superhelter, i både tegneserie-, tegnefilm-, tvserie- og film-form, har sett de fleste filmene, sett mange tegnefilmer og tv-serier (tegnede og live action) og lest en del tegneserier, men det er en del bakgrunnsinfo, opprinnelseshistorier, kronologi og den slags jeg ikke er noe god på.

 

Appropos tegneserier skulle jeg ønske jeg kunne varmt anbefale Dear Mr. Watterson, om Tommy og Tigern og skaperen Bill Watterson, men det kan jeg ikke. Det er absolutt ikke en skikkelig dårlig dokumentar, en del fine intervjuer og sånn, men gjennomførelsen er desverre ikke spesielt god heller. Ligger på Netflix US om man er interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

blancanieves-pablo-berger-poster.jpg

Blancanieves

Dette mesterverket av en film ligger endelig ute på Netflix. Blancanieves er en svart/hvitt stumfilm basert på Snøhvit, og en av de aller beste filmene som har kommet de siste 25 åra. På ypperlig vis greier den og fange essensen av 20-tallet uten at den på noen som helst måter føles utdatert eller noe sånt tull. Filmen er 100% fresht!

 

Filmen har dessverre ikke fått den oppmerksomheten og statusen jeg mener den fortjener, men jeg er, noe jeg har vært helt siden jeg så den på kino i fjor, helt sikker på at denne om 15-20 år vil være en av filmene som vil stå igjen som en av de store filmene laget etter 80-tallet. Jeg håper jeg har rett, for det har Pablo Berger og alle de involverte gjort seg fortjent til.

 

 

Netflix US

Endret av Jack Burton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra. Jeg er overrasket over at flere ikke allerede har gjort det.

 

 

Kom over et par godbiter på Netflix når jeg sjekka gjennim i ste:

 

Rigor-Mortis-Poster.jpg

Rigor Mortis

Rigor Mortis er en moderne jiangshi-film, og en hyllet til klassikere som Encounters of the Spooky Kind og ikke minst Mr. Vampire, som er de to store filmene i sjangeren, en sjangere som døde ut på midten av 90-tallet. For de som ikke vet det er jiangshi en undersjanger av horror og kung fu som blander vampyr-horror, kung fu og komedie på tipp topp vis. Rigor Mortis er mørkere enn 80- og 90-tallets jiangshi-filmer og mangler i stor grad humoren fra filmene som kom på den tiden, men fanger stemningen og feelingen på ypperlig vis, og det er det som gjør Rigor Mortis til en moderne klassiker. På rollelisten finner man flere navn fra Mr. Vampire-serien, neo som er meget kult for de som er kjent med filmene. Uansett, denne anbefales på det sterkeste!

 

Netflix US

 

bss_poster.jpg

Berberian Sound Studio

Berberian Sound Studio er en psykologisk thriller og neo-giallo. Stylish, weird og veldig, veldig kul. En unik film på veldig mange måter hvor det meste står frem på en positiv måte. Fet regi, fantastisk skuespill og stemningsfull som bare pokker. For treig og weird for mange, men helt topp for meg. Toby Jones er fantastisk!

 

Netflix US

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

debutart-joewilson2.jpg

Ray Harryhausen: Special Effects Titan

Om du er glad i det som skjer bak det du ser på film, så kjenner du til Ray Harryhausen, tidenes råeste animatør, og en av tidenes mest innflytelsesrike filmpersonligheter. Du får intervjuer med RayHarryhausen som går igjen sin filmografi, samt intervjuer med Peter Jackson, Steven Spielberg, Tim Burton, James Cameron, John Landis John Landis, Terry Gilliam, Joe Dante, Guillermo del Toro, Vincenzo Natali, Ray Bradbury og flere, alle selvfølgelig max inspirert av Ray Harryhausen-filmer da de vokste opp. Et must for enhver fan av spesialeffekter, eller film generelt IMO.

 

Netflix Norge

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

2yosth4.jpg

Stage Fright

 

Glimrende slasher-musikal-komedie som føles som en blanding av Camp Rock og Friday the 13th. Eller, dette er filmen Camp Rock ville født etter å ha blitt voldtatt av Friday the 13th. Enkelt og greit. Sangnummerne fungerer som regel bra, den er til tider hysterisk morsom og, selv om den ikke er hverken skummel eller creepy, er det noe virkelig kult over stemningen i filmen. Slasher betyr drap, og drapene er jævlig bra utført.

 

Allie MacDonald er like bra som hun er fin (veldig flott frøken), og Meat Loaf er like bra som han er tøff (veldig tøff mann). Helt topp!

 

Filmen har dessverre fått ufortjent mye negativ kritikk, men tøffinger som meg har null problemer med å se kvalitetene i filmen.

 

Tilgjengelig på Netflix US

Endret av Sonny Chiba
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Strange%20Colour...%20-%20quad%20poster.

The Strange Colour of Your Body's Tears

Småsær, orginal og særegen neo-giallo av Hélène Cattet og Bruno Forzani, duoen bak den glimrende Amer og O is for Orgasm, en av de beste filmene på den noe varierende The ABCs of Death. Filmen er en fryd for øyet og både ser og låter veldig bra, og det er det beste ved hele filmen da historien er noe tynn, uten at det betyr noe som helst for en ilm som dette. Utordrende film, men jævlig bra. Knallilm!

 

En av mine favoritter fra 2014.

 

Netflix US

 

 

Hvis du ikke har kjennskap til duoen så gir O is for Orgasm en god pekepinn på hva de driver med:

https://www.youtube.com/watch?v=NKcsfYJeNjo

 

Det denne duoen driver med er åpenbart ikke noe for alle, men fans av giallo burde kunne finne noe av interesse her.

Endret av Sonny Chiba
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...