Gå til innhold

Netflix-tips!


"""

Anbefalte innlegg

Naturligvis ble det det :)  - men skal jeg være ærlig trives jeg veldig godt med nymotens effekter i slike filmer.

 

De gamle filmene er mer realistiske og ekte - men litt tørre.

 

En real kung fu film med coole effekter er gull verdt her :wee:

Synes Jet Li er litt slapp om dagen

 

 

Hva slags effekter er det du tenker på når du nevner nymotens og kule effekter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Naturligvis ble det det :)  - men skal jeg være ærlig trives jeg veldig godt med nymotens effekter i slike filmer.

 

De gamle filmene er mer realistiske og ekte - men litt tørre.

 

En real kung fu film med coole effekter er gull verdt her :wee:

Synes Jet Li er litt slapp om dagen

 

 

Hva slags effekter er det du tenker på når du nevner nymotens og kule effekter?

 

Jeg er utrolig dårlig på titler, spesielt når originaltittelen er på kinesisk haha..

 

Jeg tenker på nymotens kung fu/asiatiske kampsportfilmer som Fearless, Ong-Bak filmene osvosv...

Jeg tenker mer på måten filmene er blitt directed og filmet, mindre realistisk naturligvis men med coolere filmeffekter, litt slow-mo og umulige "triks" osv. :rofl:

 

Jeg elsker de gamle filmene altså, vokste opp med alle de klassiske jackie chan filmene som faktisk var fantastiske - Men i disse dager føler jeg at kung-fu`n blir smeltet inn i actionkomedier fremfor å være enestående - The expendebles er et vagt eksempel men det beste jeg kommer på akkurat nå.

Populære slåssefilmer nå til dags er jo stort sett amerikanske. med hvite "stjerner" - mange bra men ikke det jeg liker best.

 

Denne liker jeg

Mest pgr.av at han er så vanvittig uovervinnelig :rofl:

Lenke til kommentar

Men slow-mo, umulige triks og mindre realistiske martial arts-filmer har man jo siden 60-tallet med datidens wuxia-filmer, selv om det ble mer og mer over the top med tiden. Men jeg liker over the top martial arts-filmer og jeg, men da helt batshit crazy wuxia-filmer. Men vi får jo bare si oss litt uenige på den biten da. Heh.

 

 

De mest populære martial arts-filmene i nyere tid er jo asiatiske. Ong Bak: Muay Thai Warrior, Ip Man I & II, The Raid: Redemption & Berandal, Chocolate, Kuro-obi, Fearless, Wu Xia, Reign of Assassins osv. Ok da, Wu Xia, Reign of Assassins, Chocolate og Kuro-obi er undervurderte som bare det, men jeg føler at det er filmer som har fåt mye omtale blant martial arts-fansen i verden. Absolutt verdt en titt for alle som liker sjangeren. Kremfilmer alle som en.

 

 

Men nå er det nok off-topic. Får ta det videre i filmtråden, eller lage en ny tråd om martial arts-film, noe som ville passet utmerket for en nerd som meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mer martial arts-gull på Netflix:

 

5DeadlyVenoms_DragonDynasty_SC36.jpg

Five Deadly Venoms

Også kjent under titlen Five Venoms. Dette mesterverket av en film blir ofte omtalt som Chang Chehs desidert beste film, noe det egentlig er svært vanskelig å si seg uenig i. Terningkast uendelig fet!

 

super_ninjas_poster_01-579x900.jpg

Five Element Ninjas

Klassisk Chang Cheh, og en film som ofte blir dratt frem som en av mannens beste. Og det sier en hel del. Breialt fet film.

 

6a00d8341c354953ef00e54f7580578833-800wi

Masked Avengers

Mer klassisk Chang Cheh. Breialt fet film! #2

 

Crippled+Avengers+poster+Kung+Fu+Theater

Crippled Avengers

Chang Cheh! Trenger jeg si mer? Nei, egentlig ikke. Totalt overdrevent fethet!

 

Invincible_Shaolin_FilmPoster.jpeg

Invincible Shaolin

Chang Cheh! Chang Cheh! Chang Cheh!

 

513OrAU2t0L.jpg

Return to the 36th Chamber

Den andre filmen i 36th Chamber-trilogien. Klassisk Lau Kar-leung-film med en fenomenal Gordon Liu i hovedrollen. Han spiller en annen karakter her enn i den første, ogdu trenger heller ikke å se den første for å se denne. Det er en veldig "løs" trilogi, og tonen er en helt annen her. Herlig martial arts-komedie.

 

 

 

 

Alt på amerikansk Netflix.

 

De fleste Chang Cheh-filmene har Venom Mob-gjengen med au, noe som er dritkult! Ikke bare er filmene regissert av geniet Chang Cheh, de har flere Venom Mob-kiser au. Det er jo så sinnsykt kult, dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...