Gå til innhold

EU vil få bukt med Apples spesialkabler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempe godt forlag eu...

Nå må jeg da altså bruke overgang til ditt og datt for å bruke mine gamle appe enheter på nytt utstyr etc. Holder med en adapter!! Men nå vil de ha meg til å trenge 2!!!

Huff nei, ser heller ikke akkurat frem til å komme tilbake til hverdagen med knot å sette telefonen til lading i trøtt tilstand, for å ikke glemme knekte micro uab porter.

 

Lenge leve eu...

Jævla sopper, kan ikke de idiotene holde seg langt unna ting de ikke har noe med?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Applebrukere synes nok dette er tull, men resten av oss, som kan bruke alt om en an, forstår at dette har stor betydning for utviklingen videre.

 

Ironisk, siden du vil stoppe utvikling ved å tvinge alle til å adoptere en standard. Er faktisk sånn teknologi utvikler seg, ved at noen bryter ut av normen ved å lage noe annerledes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Applebrukere synes nok dette er tull, men resten av oss, som kan bruke alt om en an, forstår at dette har stor betydning for utviklingen videre.

 

Ironisk, siden du vil stoppe utvikling ved å tvinge alle til å adoptere en standard. Er faktisk sånn teknologi utvikler seg, ved at noen bryter ut av normen ved å lage noe annerledes.

Nå er det da fint lite Lightning-pluggen kan gjøre som ikke en standarisert USB kan. Kontaktene har samme størrelse og samme bruksområder. Du kan jo faktisk tilogmed mer med USB-pluggen med tanke på USB OTG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Applebrukere synes nok dette er tull, men resten av oss, som kan bruke alt om en an, forstår at dette har stor betydning for utviklingen videre.

Ironisk, siden du vil stoppe utvikling ved å tvinge alle til å adoptere en standard. Er faktisk sånn teknologi utvikler seg, ved at noen bryter ut av normen ved å lage noe annerledes.

 

 

Nei, det vil det ikke, like lite som utviklingen innen en mengde standardiserte markeder er stoppet.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Applebrukere synes nok dette er tull, men resten av oss, som kan bruke alt om en an, forstår at dette har stor betydning for utviklingen videre.

 

Ut av nysgjerrighet, hvilken utvikling er det en standardisert ladeplugg vil ha stor betydning for fremover? Jeg tenkte først at kanskje du siktet til tilbehør for mobiltelefoner, men så kom jeg på at dette i økende grad er trådløst. Kan ikke huske å ha sett så mange stereoanlegg med innebygget dockingstasjon for mobiltelefonen de siste årene.

 

Misforstå meg rett, det er kjekt å at man nå har en standard, men jeg mistenker at det er en mer teoretisk glede ved å vite at man *kan* bruke laderen til kameraten dersom man trenger det. I praksis har det i hvert fall ikke hatt noe å si for min hverdag, og jeg er som sagt nysgjerrig på hvilken utvikling du mener at Apples propertiære plugg setter en stopper for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Applebrukere synes nok dette er tull, men resten av oss, som kan bruke alt om en an, forstår at dette har stor betydning for utviklingen videre. At en så stor aktør som Apple ønsker å stenge ute alle andre er bare trist. Spesielt går dette ut over den jevne forbruker som ikke får direktetilkobling for mobiltelefon, på grunn av tilbehørsprodusenter som favoriserer Apple. Hadde Apple levert samme grensesnitt som resten, ville tilbehør fungert på alle platformer.

 

Heldigvis fungerer det meste så bra trådløst i disse dager at Apple bare kan sitter der med den toskete pluggen sin.

 

Det mest provoserende med Apples egotripp, er at da samtlige andre produsenter ble enig om micro-USB, var Apples argumenter for å ikke bli med, at pluggen de kjørte var så etablert og det ville påføre brukerne så mye ekstrakostnad om de måtte ha overganger til den nye pluggen. Og så går de hen, en stund etter, å bytter plugg likevel, og ikke til det som er standarden for samtlige andre, men til en ny bedriten proprietær møkkaplugg. For noen egosentriske pamper.

 

Kjør på EU, få bort alt dette proprietære mølet. Standarder er bra for oss. Helt alvorlig!

 

Er Applebruker og synes dette IKKE er noe tull.

Lenke til kommentar

Bakgrunnen for EU-vedtaket er som følger: "Every time we change our phone we usually get a new charger, which leads to an enormous amount of unnecessary charger waste. This affects both consumers and the environment."

 

Hentet fra den ikke veldig inspirerende websiden: http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/chargers/index_en.htm

 

Hm, men får man egentlig med sånne omformere til stikkontakten når man kjøper iPhone nå om dagen? Hvis man ikke gjør det, så er det ikke mer unødig søppel forbundet med den propertiære pluggen til Apple enn den USB-kabelen jeg fikk med Nokiaen min, men det er godt mulig at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt Apple-fan, men jeg tror at vi trenger den beste kontakten. USB er en dårlig konstruksjon, og lite å satse på.

Skal det bli en standard, så får de store produsentene sette seg sammen og bestemme dette. Må de samles om en løsning, så blir det trolig bra.

USB, tvi vøre!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...