deleder Skrevet 1. april 2014 Forfatter Skrevet 1. april 2014 Var ikke 1000 jeg mente ikke stemte, det var prisforskjellen mellom det i blått og veiledende pris. Aha.. Det kan sikkert stemme. Noen ide om hvor mye man kan prute på f.eks en Golf? Har de ventelister skjønner jeg at det er lite å hente, men etterspørselen har vel roet seg litt ned. Kanskje man kan prute mer dess mer ekstrautstyr man har med? Det er jo latterlige priser på det i Norge.
Auto Asmodeus Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Du har mer å hente på kampanjer enn på pruting for å være ærlig. Ekstrautstyr fra fabrikk påvirker hverken provisjon eller andre faktorer så der er det lite å hente. Det er heller ingen "fast" rabattsats selgerne følger - det blir individuelt innenfor prispolicyen til forhandleren. I noen tilfeller kan forhandleren ha biler på lager de klør etter å bli kvitt og der kan det være gode penger å spare.. 1
Sheldon C Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Lagervare av nye biler kan være pruteobjekter. Biler som ikke er lagervare og må bestilles fra fabrikk med lange ventelister er det veldig lite prutingsmonn på. Det store prutingspotensiale ligger på bruktbiler.
deleder Skrevet 2. april 2014 Forfatter Skrevet 2. april 2014 Det høres logisk ut! Noen som har peiling på alternativ beregning her? Ser man kan betale 500 kroner på mobile24 for det, men synes det er litt stivt. http://mobile24.no/details.htm?id=191775992&offset=2&source=mob&type=autos&lang=nor Med vanlig beregning skal denne koste 208000. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47177129&searchclickthrough=true disse to ligner vel ganske? Er jo en enorm prisforskjell.
Snylter Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 For en tilnærmet ny og ordinær bil vil det trolig ikke være noe å hente på alternativ beregning.
mobile999 Skrevet 4. april 2014 Skrevet 4. april 2014 http://mobile24.no/details.htm?id=191775992&offset=2&source=mob&type=autos&lang=nor Denne bilen har "hagelschaden".
deleder Skrevet 4. april 2014 Forfatter Skrevet 4. april 2014 http://mobile24.no/details.htm?id=191775992&offset=2&source=mob&type=autos&lang=nor Denne bilen har "hagelschaden". Det måtte være noe ja.. Den var vel litt for billig til at det kunne stemme
Marzo Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 For en tilnærmet ny og ordinær bil vil det trolig ikke være noe å hente på alternativ beregning. Det er avhengig av motor så klart, men feks får man importert en Golf GTI MK7 for under 300 tusen for de billigste som ligger ute. Billigste i Norge i dag er 445.000,-
Snylter Skrevet 14. april 2014 Skrevet 14. april 2014 Det er klart det avhenger av motor (mm), men ved import av relativt ordinære biler er det altså generelt relativt lite å spare på alternativ beregning.. Det KAN også slå ut feil, så man må betale mer vel..
Pjuuok Skrevet 15. april 2014 Skrevet 15. april 2014 På populære bruktbiler som i det siste har blitt importert til Norge så har det lønt seg med alternativ beregning. Men det er bare "småpenger". Er et spenn på alt fra 6000-30 000 kr. Snakker om 2013-2014 E-klasse, C-klasse, GLK, A4, A3, A6 og X5. Hvis du er sugen på å importere tysk bruktbil vil jeg råde deg til å kjøpe tilgang på Mobile24.no, koster kun noen hundrelapper for en måned, så du får en anelse av hva alternativ beregning kommer på. Den stemmer som regel ganske greit, men det kan også vise enormt feil så man kan ikke stole helt blindt på kalkulatoren.
Snylter Skrevet 15. april 2014 Skrevet 15. april 2014 Kalkulatoren på toll.no sammen listen over vedtak gjort ved kontoret for alternativ beregning bør også funke greit, det er gratis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå