Gå til innhold

Kamptråd - Bayern München vs Arsenal (CL)


Xanman

Anbefalte innlegg

 

 

men når de møter et sterkt lag som for eksempel PSG, Barcelona eller Real Madrid har jeg på følelsen av at de blir slått.

Slik som i fjor?

 

Det var et helt annet lag, med en helt annen filosofi. Jeg har bare på følelsen av at om Bayern ikke presterer bedre enn ett 1-1 resultat mot et skadeplaget og average Arsenal-lag kan det bli vanskeligere mot tøffere motstand.

 

 

Vi var bedre enn average defensivt. Forutenom flausen ved baklengsmålet var vi solide bak. Er vanskelig å trenge gjennom et av verdens beste midstopperpar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok at Bayern gikk viderere. Vi spilte en bra kamp og det er ingen tvil at gutta gjor så godt det kunne der ute. Vi burde klart å utnytte feilene påført av Bayern forsvaret, men slik gikk det altså ikke.

 

Må derimot si at jeg har mistet mye av respekten min for Robben etter disse to kampene. Han er en god fotballspiller, men mye av det han har gjort i disse to kampene er alt annet en fotball. Ved slik oppførsel fortener ikke spillere å være på banen.

 

Vil ikke fremstå som en "grinende" Arsenal supporter, så må bare si at Bayern fortente å gå videre etter første kampen, men vi reiste tvil i løpet av andre kampen og det er jeg som Arsenal supporter stolt over.

 

Det jeg lengter etter å se i Arsenal er den lille "magien" vi hadde før; muligheten til å blåse forventningene. Med "magien" mener jeg det lille ekstra som vi kan finne i foreksempel Liverpool.

Lenke til kommentar

Dette her var jo bare en treningskamp for Bayern sånn sett. Aldri i nærheten av å være truet. Hadde det vært 0-0 på Emirates så tror jeg det hadde vært andre boller gitt.

 

Sånn som da vi var det beste laget med 0-0 på Emirates frem til det røde kortet? Pep har sagt at han ikke har vært 100% fornøyd med de siste kampene da han vant 5-1 og 6-1. Han er en perfeksjonist. Han vil vinne hver eneste kamp. De kunne ikke gjort noe annerledes uten å være dumdristig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mer tro på at Heynckes er en bedre manager enn Pep, men Bayern i dag kontra i fjor er bedre mtp spillere.

 

Han har vell så vidt jeg vet alltid hatt gode spillere å velge mellom. Så hadde overrasket meg om han ikke hadde gjort det bra i trener karrieren sin.

 

Men vil ikke uttale meg så mye om dette; er ikke kjent med karrieren hans.

Lenke til kommentar

Bildet lyver, Rolls. Ja, det er kontakt, men kontakt medfører ikke automatisk straffe. Er det virkelig noen som med hånden på hjertet kan si at de mener at dette ikke er en dive?

 

AdorablePastConch.gif

 

Robben er en skam for sporten. Oppsøker alltid kontakt, og gjør alltid maksimalt ut av det. Ufattelig provoserende.

Lenke til kommentar

Han rekker å tenke om han skal stå eller falle, det er tydelig. Hadde han falt pga. tråkket fra Cazorla så hadde han falt med engang han ble tråkket på, ikke 2 sekunder senere.

 

Som sagt tidligere, ingenting blir gjort før FIFA, UEFA eller you name it går inn og straffer dem med karantene.

Endret av Emils.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han løper nærmest inn i Cazorla for så å endre retning og kaste seg i bakken. Han er ikke den eneste i Europa som overspiller, men han er utvilsomt en av de verste. Det ble for øvrig ikke blåst straffe i den situasjonen. Straffen kom etter denne diven:

 

ibcyNLRzL8xTkh.gif

 

Wengers reaksjon says it all. Forkastelig.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

 

Litt merkelig at Pep tillater dette også. Nå var det veldig ille i Barcelona og synes Bayern har hevet seg etter at han kom også. Så tydelig at Pep gir blanke faen i om laget hans vinner "fair".

I Spania har vel dette nærmest vært kultur. Likedan i blant annet Brasil og kanskje i Italia også (ser ikke på Seria A).

 

 

Godt poeng. Storoppgjørene i La Liga er preget av filming i stor grad. Managerne må ta ansvar og hjelpe til i samråd med forbundene rundt om i verden. Noe som aldri kommer til å skje mtp. det er ikke noe penger å spare på å gjøre det.

Lenke til kommentar

Mulig han blåste straffe i den siste situasjonen fordi Koscielny gir ham en liten dytt i ryggen, men ja, han faller altfor lett der. Men det er vel så mye dommerne ser om dagen. Om noen legger hånda på ryggen du og du faller så er det automatisk felling..

 

Mener du det er rettferdig at hadde blitt/ble straffespark i noen av de to situasjonene?

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...