Gå til innhold

Hobby som en kan tjene på


Nørd1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb.

Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ?

Lenke til kommentar

 

Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb.

Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ?

 

Du tenker på frikortet som er på ~40000,-

Lenke til kommentar

Hobby-inntekter er skattefritt.

 

edit:

eksempel: snekker som bygger hus på "fritiden" er ikke hobby.

eksempel2: it-person som samler (kjøper/selger) frimerker/mynter e.l. og på den måten tjener penger er hobby.

 

edit2: gitt at du har en primærjobb. hvordan det er når man ikke har en fulltids/primærjobb aner jeg ikke

Endret av wampster
Lenke til kommentar

 

 

Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb.

 

Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ?

Du tenker på frikortet som er på ~40000,-

Mva slår inn på næringsinntekt over 50 k og frikort på 40, men ganske sikker på at hobbyinntekt går bort fra å være nettopp det ved 10 k.

Lenke til kommentar

Med hobby så tenker jeg sportsskyting, golfspilling og den slags, ikke "deltidsjobb".. Nå skal det litt til å tjene store penger på en typisk hobby, men det er iallefall veldig store penger å tjene dersom du ender opp med å finne deg en jobb som du brenner for (som du ville gjort gratis)..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...