Gå til innhold

Jehovas vitner på døren...


RWS

Anbefalte innlegg

Tror nok RWS er i stand til å sette foten ned i forhold til JV, dersom de skulle komme tilbake 2 stk, mange ganger.

Så langt har ikke dette vært en issue, for det har ikke vært noe "Nå skal jeg fortelle deg om jesus og så skal du tro på ham!", fra denne karen i det hele tatt. Og jeg er ikke redd for å utfordre det jeg aksepterer som riktig, da jeg kan underbygge det med gode argumenter og bevis om det skulle trengs. :) Dessuten er karen hyggelig, høflig og faktisk undrende og jeg setter faktisk mer pris på å snakke med en sånn troende enn rabiate "gud er sannheten!", inne på forum som dette.

 

Har ingen problemer med å være høfelig og imøtekommende i det virkelige livet, har til og med fått høre at jeg var fryktelig sjarmerende av ei dame jeg driver å maler min hoser grønne hos for tiden, og det hjelper jo.. :)

 

Minner meg om et bilde jeg så for noen år siden, som sa: "anonymitet + forum = fuckvad"... Og jeg har sikkert vært sånn sjæl dessvere, men man blir på en måte klokere med årene, også inne på forum.. :) Og fælt få er jo helt rabiate i det virkelige livet, i møte med virkelige folk.

 

Selv om jeg er forbi stadiet der jeg har noen respekt for tro, så denne karen som het Jon har fått mine meninger helt uten innpakkning, men uten at jeg skrek dem i fleisen på ham da.. :)

 

Den første gangen han var her sto det en nederst i trappa og ventet på ham. Ihvrtfall så det sånn ut, da jeg kun har tre naboer og det var ingen av dem som sto og ventt nederst i trappa, såpass fikk jeg med meg. Denne gangen kikket jeg faktisk bedre etter, men så ingen og i og med at han ville bli med inn på en kaffe går jeg ut i fra at han var alene... ? Sant og si vet jeg ikke så mye om hvordan JV opererer, annet enn at de fører lister over de adressene som klart og tydelig sier at de ikke vil ha besøk av dem, der de setter et kryss og overholder det ihvertfall noen år...

 

Han skulle ihvertfall komme igjen og det er jo koselig. :) Ikke fordi jeg på noen måte skal omvende ham eller noe slikt, men fordi det var gøy å føre en samtale med noen som faktisk hadde litt peiling på hva som faktisk står i bibelen utenom forumer og en som ikke bare tror, synser og "mener" noe ut i fra det de er tillært å tro på... men som faktisk var oppriktig nysgjerrig på hvordan en ateist tenker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si 100% sikkert at denne mannen ikke vil gå ut av JV, det har jo skjedd enkelte ganger.

Men mest sannsynlig forteller han alt om deg til de andre, og de vil si: "Bare gå tilbake igjen til ham, snart kan du få ham med på et studium, og deretter på møter".

Målet deres er jo å få flere medlemmer i Rikets Sal. De vil ikke ha flere medlemmer til stedets lokale kirker, men kun medlemmer til JV.

 

Forresten er det vel så få JV i Norge, at det kan identifisere både deg og ham når du nevner navnet hans her.

Lenke til kommentar

Kan ikke si 100% sikkert at denne mannen ikke vil gå ut av JV, det har jo skjedd enkelte ganger.

Men mest sannsynlig forteller han alt om deg til de andre, og de vil si: "Bare gå tilbake igjen til ham, snart kan du få ham med på et studium, og deretter på møter".

Målet deres er jo å få flere medlemmer i Rikets Sal. De vil ikke ha flere medlemmer til stedets lokale kirker, men kun medlemmer til JV.

 

Forresten er det vel så få JV i Norge, at det kan identifisere både deg og ham når du nevner navnet hans her.

Så får de gjøre det da. Tror ikke han akkurat syntes det var noen vits i å prøve å dra meg med på møter da, men men..

 

Og Jon er et ganske vanlig navn selv i JV vil jeg tro... Og han har ikke ytret et eneste ord om at han kunne tenke seg å bli ateist, kun at han skulle se nærmere på det jeg har sagt. Og hvis det er nok for at han detter ut, vel, da er det hans valg og lite jeg kan gjøre med det.. :) Så det tar jeg med en klype salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan man spørre hvor ca gammel denne JV kan være?

Mellom femti og seksti et sted kan jeg tenke meg. En eldre kar.

 

Heh. Ja da tror jeg enda mindre på dette her. Eneste er om han er ute etter å lure deg oppi ei felle, slik Frankeline er inne på. Det kan være, men syns nå det høres litt for rart ut iallefall..

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Kan man spørre hvor ca gammel denne JV kan være?

Mellom femti og seksti et sted kan jeg tenke meg. En eldre kar.

 

Heh. Ja da tror jeg enda mindre på dette her. Eneste er om han er ute etter å lure deg oppi ei felle, slik Frankeline er inne på. Det kan være, men syns nå det høres litt for rart ut iallefall..

 

 

 

En felle? Som i innbrudd eller for å benke meg i rikets sal? :)

 

Som sagt, det står deg fritt til å tro hva du vil, kommer ikke til å holde det i mot deg i det hele tatt. :) Som grisen sa når han så slakteren: "Jeg har mine tvil!", og det er det deg berettiget å ha.

 

Kanskje han er eldre, det er litt vanskelig å si da enkelte femti åringer ser ut som de er åtti og omvendt.. :) Bedre til å anslå alderen på kvinner gitt, til tross for at de gjerne gjemmer ting under all mulig slags fiks fakseri

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det som sannsynlig at du beveger deg mot en møteinvitasjon... Jeg har allerede fått en møteinvitasjon, men ikke ansikt til ansikt. Det var noen som la igjen en lapp med tidspunkt for møtet, festet til et blad fra JV.

 

Dersom noen skulle ønske å bli med på møter for underholdningens del, er vel det mulig. Men husk at det sikkert er medlemmer i JV, som aldri planla at de skulle bli medlemmer i JV.

Lenke til kommentar

Ser det som sannsynlig at du beveger deg mot en møteinvitasjon... Jeg har allerede fått en møteinvitasjon, men ikke ansikt til ansikt. Det var noen som la igjen en lapp med tidspunkt for møtet, festet til et blad fra JV.

 

Dersom noen skulle ønske å bli med på møter for underholdningens del, er vel det mulig. Men husk at det sikkert er medlemmer i JV, som aldri planla at de skulle bli medlemmer i JV.

Problmet er at jeg ikke ser noen grunn til å bli medlem i JV eller tro på det de presenterer, nettopp fordi et ikke klarer å føre adekvate bevis for noen av påstandene. Dessuten ville jeg aldri klart å gått så til de grader på akkord med min integritet og intelligens at jeg ville blitt religiøs av noen art, er alt for ærlig til å putte inn "viten" der vi ikke har noen viten i håp om at det jeg putter inn kanskje kan, hvisomatte osv, være riktig.

 

Og blir jeg bedt med på et møte så takker jeg høfelig nei og blir det videre spøsmål kommer jeg til å si at siden han ikke har vært i nærheten av å demonstrere at det han påstår fra bibelen er riktig eller sannhet, hvorfor skulle jeg i så fall tro at andre visste dette noe bedre, eller har bedre argumenter?

 

Ville ikke trodd på disse påstandene om jeg lå for døden engang uten skikkelige beviser, så jeg tror nok ikke at en JV'er som syntes det er litt gøy å utfordre seg selv i troen har serlig stor sjanse til å overbevise meg om riktigheten til disse påstandene uten fnugg av bevis heller. Tror han har forstått at de høyst uærlige "bevisene" religiøse omgir seg med ikke er gangbare for andre enn de som er ute etter slike slette "bevis"..

 

Så noe møte der "unge" herr RWS blir JV'er tror jeg du kan ta helt med ro Frankline, det kommer nok aldri til å skje :) Men takk for omtanken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er litt imponert over dine spåmannsevner "RWS", reneste snåsakallen du - hva om du stuper over grøtbollen i kveld, sikker på at du klarer å holde på den høyt oppskattede troen på egen fornuft da også? Å snakke om døden kan alle, men hva,med å åpne hjertedøren for døden, klarer du det

 

Jeg har sett ett par tøffinger ligge å streve, og det var jaggu ikke mye tøffhet igjen, for å si et sånn :)

 

Tenk så hvordan det er etter døden - blir man ikke litt overrasket over at prossen bare går videre, men nå er alt bare ugjenkjennelig - så man vaser litt rundt i dette mellomstadiet, og til slutt får man det så travelt, for tiden går, og er man ikke ferdig, ja så venter det bare enda ett nytt liv. Og når det springer til liv, og du ligger der i voggen eller senga, i en ubrukelig kropp, fordi den er jo en babys - så kan du kanskje gråte en skvett, og tenke at: nei, ikke enda en gang, jeg var jo så sikker på at jeg hadde gjort det riktige ...

Men slapp av, de voksne rundt deg kommer ilende til, og plopp!, så får du en brystvorte i munnen, og så ordner alt seg muligens .. ;)

 

Senere snakker far og mor sammen, og sier litt om sine bekymringer, fordi den lille babyen har en tendens til å gråte, helt uten grunn, så hva kan være i veien ... :closedeyes:

Men slapp av, disse minnene forsvinner snart, og du starter en ny runde i samsara, og ny kondisjonering - kanskje nå som muslim, eller kanskje med en feiende fin grønn turban på det lille barnehodet - lets see :wee:

Lenke til kommentar

Jeg er litt imponert over dine spåmannsevner "RWS", reneste snåsakallen du - hva om du stuper over grøtbollen i kveld, sikker på at du klarer å holde på den høyt oppskattede troen på egen fornuft da også? Å snakke om døden kan alle, men hva,med å åpne hjertedøren for døden, klarer du det

 

Jeg har sett ett par tøffinger ligge å streve, og det var jaggu ikke mye tøffhet igjen, for å si et sånn :)

 

Nei, fremdeles ikke redd døden... :) Tror ikke jeg heller er så tøff, men neimen om jeg vil lulle meg inn i troen på ubekreftede påstander av den grunn, ikke for "trøsten" engang...

 

Ikke at jeg ønsker døden velkommen akkurat, men kommer den så kommer den da, jeg kan jo neppe velge når den kommer annet enn å være fornuftig i så stor grad som mulig... Driver med lappen på motor sykkel for tiden (jada, førti og femti års krisa i en stor smæle liksom...) og kjører opp på tirsdag og jeg VET jo at jeg utsettes for langt større risiko på en motorsykkel enn i fx en bil, men jeg har ikke vært redd en eneste gang under øvelses kjøring for å dø, ikke på noen tidspunkt. Og tror ikke jeg kommer til å bli det heller. Alt vi gjør er en kalkulert risiko og så lenge oddsene er gode er jeg trygg tenker jeg, så det er ikke jeg som kommer til å passere deg i 180 km/t på midtstripa på motor veien på min eminente kliss nye sykkel, så vet du det.. :)

 

Men jeg er heller ikke redd for døden... Jeg har gjort mitt liksom og er ikke lenger redd for de som blir igjen at de ikke vil klare seg, for det vil de fint klare uten meg der, har ikke rare illusjonene om min egen betydning i det store bildet som du sikkert forstår... og alt etter dette ser jeg på som en bonus jeg akter å benytt meg mest mulig av. Ikke ved å være uvennligheten selv eller brøte meg frem i verden eller slike ting, men rett og slett benytte meg av det som er min plass i verden, der jeg er nå! Mer trenger jeg ikke :)

 

Kommer til å tilbringe masse tid på en sykkelen jeg har kjøpt først og fremst, da jeg har oppdaget at jeg elsker å kjøre motorsykkel og kjenne den kjøregleden som kommer ved å beherske sykkel, svingete vei og trafikk regler, det bruset som strømmer mellom kroppen er det pr i dag ingenting som slår!! Helt utrolig deilig følelse!!! Nesten bedre enn skikkelig god sex :)

 

 

Men dør jeg så dør jeg, ingenting å få gjort med det. Håper det går fort bare :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man innser hva døden innebærer, forsvinner all rasjonell frykt.

 

At jeg, når tiden kommer, ombestemmer meg kan godt hende, men det vil skyldes irrasjonell frykt og ikke innebære at jeg plutselig tror på Gud.

 

Kanskje jeg da vil tro på Gud, men om han finnes, tror jeg ikke han lar seg lure

Lenke til kommentar

Kanskje jeg da vil tro på Gud, men om han finnes, tror jeg ikke han lar seg lure

Kan garantere deg at jeg ikke kommer til å gjøre det samme. For like lite som jeg tror jeg kommer til valhalla, (der jeg mye heller vil være enn marionette tilværelsen man finner hos disse monoteiste gudene...) tror jeg på noen slike guder og siden jeg aldri har vært noen fan av å lulle meg selv inn i slike drømmerier kommer jeg til å dø som en ærlig mann også.. :) Og det er fremdeles ikke døden jeg er redd for, men den eventuelle smerten jeg må lide før jeg dør... Død er greit, smerte før død er ikke greit... :)

Lenke til kommentar

Synes dette var en god historie, RWS.

 

Nå har jeg kun skumlest postene i tråden og det er en ting som forundrer meg. Det er at noen tror historien kun er fri fantasi. Hvorfor det?

 

Jeg har noen ganger gjort det samme som RWS, men muligens fokuset mitt har vært rettet mot min egen nysgjerrighet. Har bod på samme plass i maaange år og har muligens hatt i snitt to til tre besøk i året av JV (ligger vist midt i løypa). Noen ganger har jeg ikke hatt tid og andre ganger har de fått en kopp kaffe (når det har vært fint vær og jeg har slappet av på terrassen får de alltid et tilbud). Har alltid vært åpen for at jeg er veldig gudeløs, men likevel har vi hatt en flott samtale. Stort sett blir det mange spørsmål og svar, både den ene og andre veien. Av og til har personen(e) ikke hatt et godt svar, og av og til, har jeg ikke hatt god nok argumentasjon. Men det er dette jeg lærer av. Har også noen ganger "presset" på for å se om de har kontroll... I likestillingsspørsmålet kommer alle for kort...

 

Og til dem som mistror pga. alder eller at de kommer alene, så vil jeg bekrefte at jeg har nettopp hatt en på døren som var mellom 45-60 og han var aleine. Det jeg har registrert er at når kvinner kommer, så er de to. Når en mann kommer så er det kun en. Muligens er de to som tar runden, men de tar forskjellige hus (effektivitet?). Hvis grunnlaget for mistroelsen til historien er at reglementet til JV-felttjenesten brytes, så bør muligens JV ta en verifikasjon av felttjenesten. Det har jo vist seg gjennom bl.a. bøker og fra utstøtte at felttjenesten til JV blir jukset med for å tilfredsstille menigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette var en god historie, RWS.

 

Nå har jeg kun skumlest postene i tråden og det er en ting som forundrer meg. Det er at noen tror historien kun er fri fantasi. Hvorfor det?

 

Det er vel blitt forklart hvorfor noen steder.

 

Ja vell, nå skal vi se på din argumentasjon for at historien til RWS er usann:

 

JV er alltid to.

Jaha, har ofte kun vært en (1) hos meg. Er det vi som er løgnere da, eller er det JV som ikke gjør rett i sitt feltarbeid.

Alder stemmer ikke.

Jaha, igjen. Hva er rett alder for feltarbeid hos JV? Hos meg har det møtt opp personer fra 20 til 70 år etter min vurdering av alder. Vil du påstå at jeg lyver?

Lukter oppdiktning.

Og din personlige lukt skal vi vektlegge høyt?

Rimer dårlig.

Hva er det som ikke rimer? Dine tanker om JV og at alle til en hver tid følger regelverket til feltarbeid?

Han har lest vakttårnet og dristet seg til en fortsettelse.

Åååå… siden han har litt kunnskap om JV, så lyver han?

Han har satt JV bom fast.

Så du mener at det ikke er mulig å sette fast personer fra JV?

RWS er ute etter anseelse.

Ja, det kan godt være, men det betyr ikke at historien er usann. Og liker vi ikke litt anseelse, titt og ofte, de fleste av oss.

RWS har ikke bevis.

Hva skal vi skrive her? Sitter egentlig å smiler… Bevis på en personlig historie? Tror det er bedre at du stiller deg spørsmål omkring livet og bevis for andre ting en dette…

RWS skal lure deg i en felle.

Okey… på hvilke grunnlag?

DU tror ikke på det.

Huff og off… og dette skal være et godt argument.

 

Mine vurderinger er at jeg har gjort og opplevd mye av det samme som RWS beskriver. Derfor tror jeg på historien!

 

Så til slutt en beklagelse til RWS at vi diskuterer deg og din historie, men jeg fikk bare kløe i fingrene når det kommer slik argumentasjon :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja trekke bruddstykker utav sammenhenger sånn blir for lettvint. Men iallefall jeg tror ikke på historien, så får jo andre bare tro på den om de vil.

 

Om der er noe sant i den, tror jeg den i beste fall er sterkt overdrevet.

 

Beklager at du føler at dette blir bruddstykker ut av sammenhengen, men slik du har lagt det ut på flere poster kan det være litt vanskelig og vite eksakt hva du mener. Hver post av deg er et bruddstykker av helheten og dermed blir tilsvar det samme.

 

Det første du kan gjøre er å gi svar på hvert enkelt spørsmål som er stilt på min tidligere post. Da vil jeg bli glad :) og muligens jeg kan få en forståelse av hva som gjør at du mener historien er usann. Det grunnlaget og argumentasjonen du har lagt ut til nå har ikke vært av en slik karakter at det fører til forståelse for din argumentasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...