Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ukraina har også slike missiler i regionen, og er dessuten bemannet med frivillige mannskaper, med varierende kunnskapsnivå. Kan ha vært et mistak begått av den siden også. Uansett var det et uhell.

 

Ærlig talt, ditt innbitte forsvar av Russland og Putin begynner å bli nærmest parodisk. Nå også med hakk i plata.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen? Tja. Det er alltid en fordel at fienden ikke vet hvilke tap man lider.

 

Pleier ikke de to sidene som strider i andre kriger som regel å rapportere dødsfall? Vi ser jo f.eks. at selv Israel rapporterer hvor mange soldater som blir såret eller drept, og det til tross for at Hamas aktivt bruker slik informasjon for å oppildne sine egne.

 

Har du mange eksempler på at det er så viktig for stridende parter å fjerne falne med en eneste gang?

Lenke til kommentar

 

Ukraina har også slike missiler i regionen, og er dessuten bemannet med frivillige mannskaper, med varierende kunnskapsnivå. Kan ha vært et mistak begått av den siden også. Uansett var det et uhell.

 

Ærlig talt, ditt innbitte forsvar av Russland og Putin begynner å bli nærmest parodisk. Nå også med hakk i plata.

 

 

Forsvar av Russland og Putin fordi man har en balansert tilnærming? Nei, jeg vil ikke konkludere med hva som skjedde med Malaysian-flyet enda, selv om enkelte åpenbart mener at det er unødvendig med Havari-kommisjon?

Lenke til kommentar

Å frakte ut egne døde er strengt tatt ikke noe uvanlig og gjøres ofte av flere grunner.

 

En er respekt for medsoldater, det at man rett og slett ikke vil la fienden få tak i kroppen hans men få han med hjem og gi han en verdig begravelse. I tillegg nekter du fiendens soldater å se effekten av egne angrep.

 

En annen er å sørge for at fienden ikke får kunnskap om din styrkesammensetning og dine tap. Om fienden ikke kan rapportere noen god BDA(battle damage assessment) blir det vanskeligere for han å si noe om din stilling, og hvor effektive hans tiltak er. Kort fortalt, all informasjon er nyttig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har friskt i minne den famøse bevis-rekken USA v/Colin Power presenterte for å gå til krig mot Saddam Hussein

 

https://www.flickr.com/photos/mugsysrapsheet/

 

Når de kan stå å lyve hele FN-forsamlingen opp i ansiktet, gud vet hva mørkets fyrster kan ha rigget til denne gangen? Sånn sett er jeg ikke noe mer beroliget om CIA får tak i taleregistrator og ferdskriver fra Malaysian-flyet, enn om de blir undersøkt i Moskva.

Lenke til kommentar

 

 

Ukraina har også slike missiler i regionen, og er dessuten bemannet med frivillige mannskaper, med varierende kunnskapsnivå. Kan ha vært et mistak begått av den siden også. Uansett var det et uhell.

 

Ærlig talt, ditt innbitte forsvar av Russland og Putin begynner å bli nærmest parodisk. Nå også med hakk i plata.

 

 

Forsvar av Russland og Putin fordi man har en balansert tilnærming? Nei, jeg vil ikke konkludere med hva som skjedde med Malaysian-flyet enda, selv om enkelte åpenbart mener at det er unødvendig med Havari-kommisjon?

 

Ja - jeg ser at terroristene synes havarikommisjon er unødvendig - men det var kanskje ikke de du mente.

Lenke til kommentar

Jeg har friskt i minne den famøse bevis-rekken USA v/Colin Power presenterte for å gå til krig mot Saddam Hussein

 

https://www.flickr.com/photos/mugsysrapsheet/

 

Når de kan stå å lyve hele FN-forsamlingen opp i ansiktet, gud vet hva mørkets fyrster kan ha rigget til denne gangen? Sånn sett er jeg ikke noe mer beroliget om CIA får tak i taleregistrator og ferdskriver fra Malaysian-flyet, enn om de blir undersøkt i Moskva.

Bush er ikke president i USA mer.

Det er en av de store forskjellene på den demokratiske veden og Russland.

Presidenten sitte max 8 år og er demokratisk valgt av folket.

Putin har bare blitt valgt demokratisk en gang og har sittet med makten hvor lenge?

 

La ikke det irrasjonelle hatet for USA bli et forsvar for Russland.

At USA har gjort dårlige ting betyr ikke at det kan brukes som en unnskyldning for Putin - et argument ha bruker.

"Two wrongs doesn't make the third right".

Endret av arthon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Ukraina har også slike missiler i regionen, og er dessuten bemannet med frivillige mannskaper, med varierende kunnskapsnivå. Kan ha vært et mistak begått av den siden også. Uansett var det et uhell.

 

Ærlig talt, ditt innbitte forsvar av Russland og Putin begynner å bli nærmest parodisk. Nå også med hakk i plata.

 

 

Forsvar av Russland og Putin fordi man har en balansert tilnærming? Nei, jeg vil ikke konkludere med hva som skjedde med Malaysian-flyet enda, selv om enkelte åpenbart mener at det er unødvendig med Havari-kommisjon?

 

Din tilnærming er alt annet enn balansert. Det er derfor jeg kommenterte som jeg gjorde. Du gjør alt du kan for å sverte den andre siden i konflikten, og avviser blankt alt som ikke taler til Russland/Putins fordel. Når du nå begynner å gjenta deg selv med ting du allerede har fått svar på og kommer med de mest fantastiske bortforklaringer begynner det å ligne mer på en parodi enn noe annet.

 

Husk forresten på hvem som nekter åstedsgranskerne tilgang til åstedet og stikker kjepper i hjulene på granskningskommisjonen.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bush er ikke president i USA mer.

Systemet består likefullt. Du må ikke la deg sjarmere av at nåværende president har fått Nobel Fredpris

 

Det du tydeligvis ikke forstår og som jeg har sagt flere ganger nå - legitim kritikk av USA er ingen unnskyldning for Russlands aggressive politikk.

 

Det er ikke USA som invaderer Ukraina med mannskap og våpen for å drepe Ukrainere og gjøre Ukraina til et lydrike.

Det er ikke USA som har okkupert Krim - en Ukrainsk delstat på størrelse med Belgia.

 

Har du noen som helst anelse hvor mange frihetskamper Ukraina har vært i de siste 400 årene for å bli en uavhengig nasjon - og hvor mange ganger de har forsvart seg mot okkupanter - og de fleste tilfellene har vært Russland - verdens mest imperialistiske nasjon gjennom historien..

 

Måtte jeg velge mellom USA og Russland så er det klart hvilken land jeg ville foretrukket.

 

Russland har aldri produsert noe annet enn død, fordervelse og lidelser - både for sitt eget folk og alle de nasjonene de har okkupert og undertrykket gjentatte ganger.

Det er ikke en ting av verdi som Russland har tilført den moderne verden - på tross av at de er det landet i verden med de største naturressursene - mye større enn USAs naturresurser p nesten tre ganger landområdet og halvparten av befolkningen.

 

Russland burde vært verdens rikeste land. Hvorfor er det ikke det? Fordi Russland alltid har hatt en militaristisk mentalitet og heller brukt krefter på slik faenskap som de nå driver med i Ukraina enn å utvikle landet og ta vare på sin egen befolknings ve og vel..

 

Jeg finner posisjon hvor alt USA har gjort galt er en unnskyldning for enhver despot som opponerer mot USA politisk sett veldig primitivt.

 

Dette er en Ukraina/Russland tråd og derfor vil du ikke finne meg her i en kritisk diskusjon om USAs politikk.

Endret av arthon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I never imagined this tragedy, but as I said years ago: Putin is a Russian problem, but if you don't act soon he'll be your problem too.

 

The plan of having Kerry & EU bureaucrats bore the terrorists to death with speeches has failed. Meanwhile innocents have died horribly.

 

Everyone who cares about Russia & global security should be frustrated by a weak Western response. It didn't work before & won't work now.

Endret av arthon
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Første rapport fra propaganda kanalen LiesNew i Russland om MH17 - da rapporterer de at terroristene har sagt at de skjøt ned et Ukrainske AN-26 - så oppdages blemmen og så rapporterer de at Ukrainske hæren skjøt ned MH17.

Ganske klar innrømmelse direkte fra kilden at terroristene skjøt ned MH17.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar


And it's more of a problem than you think.


  • Did you know Malaysia Air Flight 17 was full of corpses when it took off from Amsterdam?
  • Did you know that, for some darkly inexplicable reason, on July 17, MH17 moved off the standard flight path that it had taken every time before, and moved north, toward rebel-held areas outside Donetsk?
  • Or that the dispatchers summoned the plane lower just before the crash?
  • Or that the plane had been recently re-insured?
  • Or that the Ukrainian army has air defense systems in the area?
  • Or that it was the result of the Ukrainian military mistaking MH 17 for Putin’s presidential plane, which looks strangely similar?
  • Did you know that the crash of MH17 was all part of an American conspiracy to provoke a big war with Russia?

Well, it’s all true—at least if you live in Russia, because this is the Malaysia Airlines crash story that you’d be seeing.


The best of the bunch is, of course, an elaborate one:

MH17 is actually MH370, that Malaysia Airlines flight that disappeared into the Indian Ocean. According to this theory, the plane didn’t disappear at all, “it was taken to an American military base, Diego-Garcia.”


Then it was taken to Holland.

On the necessary day and hour, it flew out, bound for Malaysia, but inside were not live people, but corpses.

The plane was flown not by real pilots; it was on autopilot.

Or take-off (a complicated procedure) was executed by live pilots, who then ejected on parachutes.

Then the plane flew automatically.

In the necessary spot, it was blown up, without even using a surface-to-air missile. Instead the plane was packed with a bomb, just like the CIA did on 9/11.

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Ukraina har også slike missiler i regionen, og er dessuten bemannet med frivillige mannskaper, med varierende kunnskapsnivå. Kan ha vært et mistak begått av den siden også. Uansett var det et uhell.

 

Ærlig talt, ditt innbitte forsvar av Russland og Putin begynner å bli nærmest parodisk. Nå også med hakk i plata.

 

 

Forsvar av Russland og Putin fordi man har en balansert tilnærming? Nei, jeg vil ikke konkludere med hva som skjedde med Malaysian-flyet enda, selv om enkelte åpenbart mener at det er unødvendig med Havari-kommisjon?

 

Din tilnærming er alt annet enn balansert. Det er derfor jeg kommenterte som jeg gjorde. Du gjør alt du kan for å sverte den andre siden i konflikten, og avviser blankt alt som ikke taler til Russland/Putins fordel. Når du nå begynner å gjenta deg selv med ting du allerede har fått svar på og kommer med de mest fantastiske bortforklaringer begynner det å ligne mer på en parodi enn noe annet.

 

Husk forresten på hvem som nekter åstedsgranskerne tilgang til åstedet og stikker kjepper i hjulene på granskningskommisjonen.

 

 

Nå synes jeg langtfra dekningen her inne heller fremstår balansert, så jeg setter igrunn pris på en del av Mr.M sine synspunkter i diskusjonen, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig. Arthon skal absolutt ha for at han kommer med mye god informasjon som er interessant og som jeg selv ikke hadde kommet over om han ikke gjorde jobben med å samle den her, men det føyer seg tross alt inn i mengden av informasjon fra den ene siden, som er det vi stort sett får servert.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ukraina har også slike missiler i regionen, og er dessuten bemannet med frivillige mannskaper, med varierende kunnskapsnivå. Kan ha vært et mistak begått av den siden også. Uansett var det et uhell.

 

Ærlig talt, ditt innbitte forsvar av Russland og Putin begynner å bli nærmest parodisk. Nå også med hakk i plata.

 

 

Forsvar av Russland og Putin fordi man har en balansert tilnærming? Nei, jeg vil ikke konkludere med hva som skjedde med Malaysian-flyet enda, selv om enkelte åpenbart mener at det er unødvendig med Havari-kommisjon?

 

Din tilnærming er alt annet enn balansert. Det er derfor jeg kommenterte som jeg gjorde. Du gjør alt du kan for å sverte den andre siden i konflikten, og avviser blankt alt som ikke taler til Russland/Putins fordel. Når du nå begynner å gjenta deg selv med ting du allerede har fått svar på og kommer med de mest fantastiske bortforklaringer begynner det å ligne mer på en parodi enn noe annet.

 

Husk forresten på hvem som nekter åstedsgranskerne tilgang til åstedet og stikker kjepper i hjulene på granskningskommisjonen.

 

 

Nå synes jeg langtfra dekningen her inne heller fremstår balansert, så jeg setter igrunn pris på en del av Mr.M sine synspunkter i diskusjonen, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig. Arthon skal absolutt ha for at han kommer med mye god informasjon som er interessant og som jeg selv ikke hadde kommet over om han ikke gjorde jobben med å samle den her, men det føyer seg tross alt inn i mengden av informasjon fra den ene siden, som er det vi stort sett får servert.

 

Da er det lov å komme med saklige motargumenter, men det er ikke det Mr.M gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Or that it was the result of the Ukrainian military mistaking MH 17 for Putin’s presidential plane, which looks strangely similar?

 

Man kan jo lure på hvordan Putins motstandere visste hvilket fly han satt på (som viste seg å ikke stemme). Pleier han å kringkaste slik informasjon til sine fiender?

Lenke til kommentar

 

Husk forresten på hvem som nekter åstedsgranskerne tilgang til åstedet og stikker kjepper i hjulene på granskningskommisjonen.

 

 

Det har ikke vært noen åstedsgranskere eller granskingskommisjon etablert engang. Hvis du tenker på disse OSSE folkene, så har de ikke mer greie på fly enn deg eller meg.

 

Regjeringen i Kiev har dessuten vært unnfallende og fraværende i sin tilnærming i å legge til rette, eller nærmest sabotert, antageligvis for diskreditere separatistene ytterligere.

 

Allikevel har det vært mulig for off. ansatte redningsmannskaper og andre kommunale instanser i distriktet å iallefall gjøre noe søksarbeide, og ta seg av lik, etc etter beste evne. Ikke p.g.a. Kiev, men tiltross for Kiev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...