Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tviler litt på at det er mulig å ta med seg hele kropper etter ett slik krasj i grunn. Etter ett flykrasj er det lite identifiserbart igjen dessverre.

Du tar bare så ekstremt feil her og har nok latt deg blende av "flystyrt" av typen flight UA93.

 

 

Nei jeg har igrunn latt meg blende av egen erfaring men om du har noe annet å gå etter så vis meg gjerne det.

Lenke til kommentar

Tviler litt på at det er mulig å ta med seg hele kropper etter ett slik krasj i grunn. Etter ett flykrasj er det lite identifiserbart igjen dessverre.

Det er hele kropper overalt i en 5 kilometers omkrets på sletter og åkre - Ukrainske rednings tropper har samlet 180 hittil..............gruvearbeidere går manngard i solsikkeåkrene å ser etter lik...........http://www.dailymail.co.uk/news/article-2697010/Faces-innocent-victims-Melbourne-real-estate-agent-wife-student-leading-AIDS-doctors-confirmed-dead-Flight-MH17-terrorist-attack-killed-298-people-board.html

 

Bare en liten del av flyet brant - det oppløste seg i luften og folk fløy overalt.

 

..........også mye av dette...........

 

 

post-157018-0-73834900-1405721315_thumb.jpg

 

post-157018-0-56864100-1405721715_thumb.jpg

 

 

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Russlands største aviser på Fredag................er det noe som mangler?......... :hmm:

 

BIRH1h0Z.jpg

 

 

 

England avis forsider i dag Lørdag...............vil dette øke Putins popularitet?........vil det tvinge Europas politikere til å anerkjenne at det faktisk har vært krig i Europa i 4 måneder?........ :hmm:

post-157018-0-06770600-1405721973_thumb.jpgpost-157018-0-69667000-1405721975_thumb.jpgpost-157018-0-22433200-1405721978_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Per inside #FSB is planning to make impossible to get any FBI investigator to the crash site. pic.twitter.com/w1eBgLp0nI

 

Muligens bare spekulering og konspirasjoner........men verdt å huske i tilfelle...................

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tviler litt på at det er mulig å ta med seg hele kropper etter ett slik krasj i grunn. Etter ett flykrasj er det lite identifiserbart igjen dessverre.

Du tar bare så ekstremt feil her og har nok latt deg blende av "flystyrt" av typen flight UA93.

 

 

Nei jeg har igrunn latt meg blende av egen erfaring men om du har noe annet å gå etter så vis meg gjerne det.

 

 

Egen erfaring faktisk

 

Du har vandret rundt på mange åsted der et passasjerfly har blitt skutt ned av en bakke-til-luft rakett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

How the Kremlin's Propaganda Outlet RT 'Covered' the Shooting Down of MH17

 

In the morning, as their video showed the smoking wreckage of MH17, RT repeatedly aired two sound clips from two interviews: one with an anonymous witness who off-handedly claimed that he saw the SAM launched from a Ukrainian army position, and another with an anonymous Russian military expert who asserted that the Ukrainian military must have downed the plane. The expert based this conclusion not on any particular knowledge of the facts concerning the shoot-down, but on his assessment of the Ukrainian military as being “inept”. These two clips were repeatedly played on Thursday morning, at least once every 15 minutes.
As the morning progressed, the idea of portraying this as the Ukrainians deliberately framing Russia with a false flag must have worn thin for the people at RT. It’s one thing to promote paranoid conspiracy theories in privacy to an audience primed to believe such things, as RT generally does, but it’s quite another to expose such clearly delusional thinking to a broader public. So RT came up with another conspiracy theory, one equally implausible and arguably just as paranoid. They began to report that the shooting was a failed Ukrainian attempt to assassinate Putin.
RT claimed, both on-air and on their website, that Putin’s plane had flown over Donetsk at about the same time as MH17, and that the Ukrainian military had accidentally struck MH17 with a SAM intended for Putin.
Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Tviler litt på at det er mulig å ta med seg hele kropper etter ett slik krasj i grunn. Etter ett flykrasj er det lite identifiserbart igjen dessverre.

Du tar bare så ekstremt feil her og har nok latt deg blende av "flystyrt" av typen flight UA93.

 

 

Nei jeg har igrunn latt meg blende av egen erfaring men om du har noe annet å gå etter så vis meg gjerne det.

 

 

Egen erfaring faktisk

 

Du har vandret rundt på mange åsted der et passasjerfly har blitt skutt ned av en bakke-til-luft rakett?

 

 

Nei ikke mange, men jeg har erfaring med denne typen ulykker før, og ville bli overasket over å se hele kropper. Men Arthon har kommet opp med noe så jeg skal ikke prøve å være bastant.

Lenke til kommentar

Nå skal vi få se hvor sprø denne hendelsen er og den fullstendig irrasjonelle tankegangen og dumheten som førte til denne hendelsen..............se slutten av samtale teksten..............

 

BREAKING: #SBU releases tapped phone calls btwn #RUS terrorists& #RUS coordinators 30 min AFTER the plane was downed

youtube.com/watch?v=skL_1RcLRCA

 

Jeg bare poster teksten fra twitter kontoen som har oversatt samtalen...............

 

post-10740-0-11803100-1405727261_thumb.jpg

  • #SBU #Bezler aka #Bes reports to #Russian #GRU General Staff colonel Vasiliy Geranin.
  • #SBU @ 16:40 #Besler "Moments ago unit of Miner" show a plane down.Crashed behind #Enakievo. Men went 2take pictures
  • @ 16:33 #RUS terrorists in field they downed a civilian airliner. "Major" to "Greek".
  • Major: The Cossacks of #Chernukhin CP shot down a plane. Plane disintegrated in midair. 1st "200" is a civilian.
  • 16:33 Major: We found 1st "200". It was a civilian. (200 er Sovjet militær designering av mange omkomne)
  • 17:32 Major: A ton of a civilian hull. Greek: Many ppl? Major: More than a F'. Debris fell to courtyard.
  • 17:32, Greek: What flight was? Major: Haven't figured out yet. I'm@main piece, where the 1st bodies emerged
  • 17:32 Major: Seen remains of seats, brackets, bodies. Greek: Well, OK. Any armament? Major:Zip. Civilians.
  • 17:32 Major: Only civilian things located, toilet paper, towels, medical stuff.
  • 17:32 Greek: Any documents found? Major: A Indonesian student. From University of Thompson.
  • A: F'! On TV they say UA An-26, on wreckage Malaysian Air written. The F' it did in UKR airspace?
  • B:Brought spies in!
  • Hetman of Don Cossacks: The Malaysian Airline plane then brought spies in. Fuck, no need to fly here, we have war!

 

Dear Internet, pls note 20 minutes after the Boeing was downed #Bezler calls a #Russian #GRU colonel Gennadiy Nikolaevich Vasiliya. #Ukraine

 

Disse folka lever fullstendig i sin egen verden og har ingen kontakt med virkeligheten....................

 

En litt annen oversettelse av slutten av samtalen................

f5D0o621.jpg

 

Ja, den videon/samtalen innspilt og opplastet på Youtube av SBU (Security Service of Ukraine) er gjengitt i media som beviset på at separatister står bak nedskytingen.

 

Men med tanke på at SBU har postet den type "kompromiterende" videor i på Youtube flere måneder nå, så er det merkelig at "separatistene og russere" liksom ikke passer munnen sin når de vet de blir avlyttet og publisert på Youtube

 

Her er en video som SBU lastet opp 7. mai (som handler om valget)

 

http://www.youtube.com/watch?v=J18RziLIl30

 

Youtube kanalen til SBU med haugevis av slike video

http://www.youtube.com/channel/UCRxyjhmvBewJIRb2yku5EuQ/videos

 

Sjekk kanalen, så ser man at det nærmest dukker opp "video-bevis" for hver hendelse etterhvert som dagsaktuelle saker har skredet frem siste månedene.

 

Hvilen annen etterretningstjeneste kan slå seg på brystet med slike utrolige resultater? Og "målgruppen" attpåtil bare fortsetter & fortsetter å snakke for åpen mikrofon??

 

Jeg synes dette skurrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvilen annen etterretningstjeneste kan slå seg på brystet med slike utrolige resultater? Og "målgruppen" attpåtil bare fortsetter & fortsetter å snakke for åpen mikrofon??
Jeg synes dette skurrer.

Enkelt forklart - de trodde de hadde skutt ned et Ukrainsk fly - de hadde ingen grunn til å skjule det da det egentlig var målet - og de egentlig "jublet" over det først før de fant ut hadde gjort en kjempe tabbe - da fortsatte de ikke å snakke.

 

I tillegg så skrøt den Russiske kommandanten på sin VKontakt side at de hadde skutt ned et Ukrainsk fly - en stund senere når han var klar over tabben de hadde gjort og flere av hans poster og twitter meldinger ble gjengitt av andre som bevis for at terroristene hadde skutt ned MH17 så ble alt fjernet.

 

Når den eneste muligheten for kommunkasjon er telefon så er det det man bruker og det er ikke alltid så farlig for dem å bli avlyttet så lenge de ikke diskuterer hvor de f.eks. skal plassere tropper eller hvor de skal angripe UKR tropper.

 

At du synes at det er rart at SBU kommer med slike opptak i etterkant er ganske rart.

 

SBU tar helt sikkert opp mye som de aldri publiserer.

Husk at helt frem til Februar så var Russisk FSB/KGB en del av Ukrainas FSB så de er sikkert nesten like gode til å avlytte som Russerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prater akkurat med en amerikansk kompis som mente at flyet hadde gått i oppløsning i luften. Det forklarer isåfall en del om hvorfor man fikk så hele kropper osv.

Det har jo vært klart fra første stund - har du ikke sett videoene hvor store deler av flykroppen ligger spredt over store områder - uten brannskader og uten engang å lage "hull i bakken".

Dette viser at flyet ikke gikk i oppløsning og eksploderte når det traff bakken.

 

Jeg så en video av røyken fra fra den brennende delen og der kunne man fremdeles se de letteste delene av flyets innhold (lange papirstrimler som kunne være toalett ruller) sakte flyte gjennom luften.

 

Hvis jeg finner igjen noen av disse videoene skal jeg poste dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Prater akkurat med en amerikansk kompis som mente at flyet hadde gått i oppløsning i luften. Det forklarer isåfall en del om hvorfor man fikk så hele kropper osv.

Det har jo vært klart fra første stund - har du ikke sett videoene hvor store deler av flykroppen ligger spredt over store områder - uten brannskader og uten engang å lage "hull i bakken".

Dette viser at flyet ikke gikk i oppløsning og eksploderte når det traff bakken.

 

Jeg så en video av røyken fra fra den brennende delen og der kunne man fremdeles se de letteste delene av flyets innhold (lange papirstrimler som kunne være toalett ruller) sakte flyte gjennom luften.

 

Hvis jeg finner igjen noen av disse videoene skal jeg poste dem.

 

 

Skal ikke krange på noe av det jeg ikke har full greie på :)

Lenke til kommentar

Her er en av de første videoene fra lang avstand hvor folk akkurat har oppdaget at et fly er skutt ned - det er Engelske undertittler og de forteller at flyet oppløste seg i luften før det falt ned - når videoen starter er det ikke røyk enda så han som filmer må ha vært rask på labben.

 

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

 

 

Al-Quaida er jo da den største gruppen som Putin har supplert.

 

 

DEN må jeg arrestere deg på. Al Qaida, den gang de hadde fotfeste i Afghanistan dedikerte enormt mye ressurser, hvis ikke mer ressurser en tid til bekjemping av Russlands tilstedeværelse i Kaukasus, spesielt Tsjetsjenia enn de fokuserte på USA og vesten en tid. Jeg finner denne påstanden søkt, det må du i så tilfelle underbygge mer.

 

Du sier "enn de fokuserte på USA og vesten en tid".

Al Qaida har skiftet fokus og operative områder kontinuerlig gjennom årene.

 

Afghanistan/Pakistan, Jemen, Sudan, Somalia, Nigeria, alle land nord for for Sahara + Mali og de siste årene Syria.....

Våpnene de bruker kommer i vesentlig grad fra Russiske "våpensmier".

Alle steder de har operert utenom i Russland har vært områder hvor USA og EU land har prøvd å skape fungerende samfunn og bekjempe Al Qaida.

 

Strategien Putin følger viser at han ikke bryr seg nevneverdig om noe av dette resulterer i uro i eget land - en av Putins "bragder" som høynet han popularitet var nettopp den brutale måten han slo ned på opprøret i Tsjetsjenia og fremdeles gjør i Dagestan den dag i dag.

Så for han så ble det en "vinn vinn" situasjon.

Også en utmerket måte for Putins spesialstyrker å få skarp trening.

 

Husk tidsrammen - det tok tid fra Putin kom til makten til han virkelig hadde full kontroll - en gang mellom 2004 og 2008 begynte han å utøve sin internasjonale politikk, men i det skjulte.

Det var først i år at verden våknet opp til hva han egentlig hadde bedrevet og Putin internasjonale politikk skiftet dramatisk etter at han tok Krim - men det var bare fordi han ikke kunne skjule politikken lenger.

 

I følge flere artikler jeg har lest så har Putin brukt de siste 3-4 årene å planlegge okkupasjonen av Ukraina - men det er ikke alltid det går som han vil.

 

Hovedpoenget var at Putin gjør det mulig for "rebeller" å utøve makt og da fortrinnsvis i områder hvor USA freds interesser blir skadelidende - som Hamas og Hezbollah som Putin nå sponser (via Iran) på samme måten som Yasser Arafat var Sovjet ledernes yndling.

 

Putins drøm er å gjenopprette "Russian Greatness" - ved å skape uro noen steder og smiske andre steder hvor USA har mest innflytelse - uten å ha forståelse for at Russland aldri har vært "Great" bare "Big", og det er ikke det samme.

 

Kalashnikov AK-47 er det mest populære våpenet i USA. :wee:

 

 

Ja, men jeg har ikke noe tro på at Russland har forsynt terrororganisasjoner med våpen de til den dag i dag sliter og kjemper mot. Bare noen dager før OL smalt det jo en bombe på togbanestasjonen i volgograd. Det er direkte ulogisk

Lenke til kommentar

 

How the Kremlin's Propaganda Outlet RT 'Covered' the Shooting Down of MH17

 

In the morning, as their video showed the smoking wreckage of MH17, RT repeatedly aired two sound clips from two interviews: one with an anonymous witness who off-handedly claimed that he saw the SAM launched from a Ukrainian army position, and another with an anonymous Russian military expert who asserted that the Ukrainian military must have downed the plane. The expert based this conclusion not on any particular knowledge of the facts concerning the shoot-down, but on his assessment of the Ukrainian military as being “inept”. These two clips were repeatedly played on Thursday morning, at least once every 15 minutes.
As the morning progressed, the idea of portraying this as the Ukrainians deliberately framing Russia with a false flag must have worn thin for the people at RT. It’s one thing to promote paranoid conspiracy theories in privacy to an audience primed to believe such things, as RT generally does, but it’s quite another to expose such clearly delusional thinking to a broader public. So RT came up with another conspiracy theory, one equally implausible and arguably just as paranoid. They began to report that the shooting was a failed Ukrainian attempt to assassinate Putin.
RT claimed, both on-air and on their website, that Putin’s plane had flown over Donetsk at about the same time as MH17, and that the Ukrainian military had accidentally struck MH17 with a SAM intended for Putin.

 

Heldigvis sitter det folk i utenlandske etteretningsorganisasjoner som har tilgang til radarutskrifter, satelittbilder og muligens en hel del annet så i beste fall greier de å få sitt eget folk til å tor at Ukraina gjorde det men tror neppe andre en Nord Korea går på den.

Lenke til kommentar

 

Nå skal vi få se hvor sprø denne hendelsen er og den fullstendig irrasjonelle tankegangen og dumheten som førte til denne hendelsen..............se slutten av samtale teksten..............

 

BREAKING: #SBU releases tapped phone calls btwn #RUS terrorists& #RUS coordinators 30 min AFTER the plane was downed

youtube.com/watch?v=skL_1RcLRCA

 

Jeg bare poster teksten fra twitter kontoen som har oversatt samtalen...............

 

attachicon.gifsbu1.jpg

  • #SBU #Bezler aka #Bes reports to #Russian #GRU General Staff colonel Vasiliy Geranin.
  • #SBU @ 16:40 #Besler "Moments ago unit of Miner" show a plane down.Crashed behind #Enakievo. Men went 2take pictures
  • @ 16:33 #RUS terrorists in field they downed a civilian airliner. "Major" to "Greek".
  • Major: The Cossacks of #Chernukhin CP shot down a plane. Plane disintegrated in midair. 1st "200" is a civilian.
  • 16:33 Major: We found 1st "200". It was a civilian. (200 er Sovjet militær designering av mange omkomne)
  • 17:32 Major: A ton of a civilian hull. Greek: Many ppl? Major: More than a F'. Debris fell to courtyard.
  • 17:32, Greek: What flight was? Major: Haven't figured out yet. I'm@main piece, where the 1st bodies emerged
  • 17:32 Major: Seen remains of seats, brackets, bodies. Greek: Well, OK. Any armament? Major:Zip. Civilians.
  • 17:32 Major: Only civilian things located, toilet paper, towels, medical stuff.
  • 17:32 Greek: Any documents found? Major: A Indonesian student. From University of Thompson.
  • A: F'! On TV they say UA An-26, on wreckage Malaysian Air written. The F' it did in UKR airspace?
  • B:Brought spies in!
  • Hetman of Don Cossacks: The Malaysian Airline plane then brought spies in. Fuck, no need to fly here, we have war!

 

Dear Internet, pls note 20 minutes after the Boeing was downed #Bezler calls a #Russian #GRU colonel Gennadiy Nikolaevich Vasiliya. #Ukraine

 

Disse folka lever fullstendig i sin egen verden og har ingen kontakt med virkeligheten....................

 

En litt annen oversettelse av slutten av samtalen................

f5D0o621.jpg

 

Ja, den videon/samtalen innspilt og opplastet på Youtube av SBU (Security Service of Ukraine) er gjengitt i media som beviset på at separatister står bak nedskytingen.

 

Men med tanke på at SBU har postet den type "kompromiterende" videor i på Youtube flere måneder nå, så er det merkelig at "separatistene og russere" liksom ikke passer munnen sin når de vet de blir avlyttet og publisert på Youtube

 

Her er en video som SBU lastet opp 7. mai (som handler om valget)

 

http://www.youtube.com/watch?v=J18RziLIl30

 

Youtube kanalen til SBU med haugevis av slike video

http://www.youtube.com/channel/UCRxyjhmvBewJIRb2yku5EuQ/videos

 

Sjekk kanalen, så ser man at det nærmest dukker opp "video-bevis" for hver hendelse etterhvert som dagsaktuelle saker har skredet frem siste månedene.

 

Hvilen annen etterretningstjeneste kan slå seg på brystet med slike utrolige resultater? Og "målgruppen" attpåtil bare fortsetter & fortsetter å snakke for åpen mikrofon??

 

Jeg synes dette skurrer.

 

Det kan være noe skurrer men samtidig så ligger Ukraina og Russland i en informasjonskrig der Russland bruker et stort propagandaapparat mens Ukraina må forsvare seg mot alt dette og da er det kanskje greit å vise omverdenen "live" hva som faktisk foregår.

Regner med Ukraina er ganske desperate og gjør alt de kan for å vinne krigen.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er ganske banka hvor raketten som skjøt ned flyet kom fra og kraftige hentydninger om hvem som måtte ha bistått med operasjonen av våpenet.

Sert ut som det er ute blandt de store orske avisene men tar det fra adressa som jeg leste først.

 

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article9934166.ece

 

USAs FN-ambassadør Samantha Power orienterte fredag Sikkerhetsrådet om hvilke opplysninger amerikansk etterretning sitter inne med om nedskytningen.

- Flyet ble trolig skutt ned av en bakke-til-luft-rakett av typen SA-11, som ble operert fra et separatist-kontrollert område i det østlige Ukraina, sa Power.

 

Amerikanske spionsatellitter, som inngår i det såkalte DSP-programmet og som svever rundt jorda i 36.000 kilometers høyde for å oppdage eventuelle langdistanseraketter på vei mot USA, fanget opp raketten.

Et satellittbilde viser røykstripen raketten etterlot seg på vei mot flyet, noe som har gjort det mulig for ekspertene å beregne omtrent hvor raketten ble skutt opp.

 

Eksakt hvor har satellittbildene ikke kunnet gi svar på, men mye tyder på at det var i nærheten av stedet der flyet styrtet.

Amerikansk etterretning har ikke kunnet fastslått hvem som avfyrte raketten som kostet 298 mennesker livet.

Det gjenstår også å finne ut om russisk personell bisto i nedskytingen, samt hvordan det russiskproduserte rakettsystemet fant veien til det separatistkontrollerte området.

Både Pentagon og Det hvite hus har slått fast at SA-11 er et avansert våpen, og at den som avfyrte raketten må ha hatt russisk opplæring eller bistand.

 

Power viste imidlertid til at en vestlig journalist angivelig så en gruppe separatister og et SA-11-system nær Snizhne i Øst-Ukraina rett før nedskytingen av flyet. Det er ikke kjent hvem denne journalisten er, eller om det foreligger bilder.

Amerikansk etterretning har ingen informasjon som tyder på at den ukrainske regjeringshæren er i besittelse av slike raketter, understreket Power fredag.

- Det ukrainske luftforsvaret har ikke avfyrte én eneste rakett siden krisen begynte, sa hun i Sikkerhetsrådet.

 

Riktignok ingen bastante påstander om hvem som skjøt ned flyet men har man bilder med røykstripa og bildene er høyoppløselig nok burde det være relativt enkelt å starte letingen etter utstyret på bakken i enden av røykstripa.

Jeg tror etteretningsorganisasjonene vet mere en de sier.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Det russiske Forsvarsdepartementet presenterte denne kunngjøringen i går

 

"MOSCOW, July 18. /ITAR-TASS/.The stretch of the flight route of the Boeing 777 airliner of Malaysia Airlines and the site of its crash were within the zone of operation of two Ukrainian batteries of the S-200 long-range anti-aircraft missile system and three squadrons of the Buk-M1 medium-range anti-aircraft missile system, the press service of the Russian Defense Ministry told ITAR-TASS on Friday.

 

"Russian radio-technical facilities during July 17 were recording the work of the 9s18 Kupol radar station of the Buk-M1 squadron, stationed in the area of the Styla settlement (30 km south of Donetsk)," the ministry added.

 

The ministry stressed that technical features of the Buk-M1 air defense system allow it to exchange information between the squadrons of one battalion. “Thus, the launch of the missiles could also be made from all the squadrons, located in the Avdeyevka settlement (8 km north of Donetsk) or in Gruzsko-Zaryanskoye (25 km east of Donetsk),” Russian Defense Ministry stressed.

 

http://en.itar-tass.com/world/741304

 

Det har i grunn vært lite fokus på at den Ukrainske Hæren er oppsatt med akkuratt samme type missiler-batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...