Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Tullingen John McCain er allerede på banen og sier at helvete bør brytes løs dersom det viser seg at det var handlinger fra separatistene eller Russland. http://www.dagbladet.no/2014/07/17/nyheter/utenriks/ukraina/usa/russland/34395526/

 

Hvorfor i all verden skal man provosere ved å sende inn militære styrker fra NATO/USA? Vi bør bare holde oss langt unna dette vepsebolet. Det er ikke verdt å gå inn i en storkrig med Russland på grunn av Ukraina.

 

McCain har vel brukt munntøyet før uten at det har skjedd noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har han gjort før. Poenget mitt er at det finnes mektige folk der ute som ikke vet å bruke vettet sitt. Det er da det kan gå gale. Det er alt for mange der ute som ønsker å pirke på Russland bare for å gjøre det, uten å tenke konsekvenser.

Det er sant. Men med mindre Putin ønsker en slutt på menneskeheten så tror ikke jeg dette får noen konsekvenser i form av krig. Det beste hadde selvfølgelig vært et samardbeid mellom nasjoner for å bli kvitt de helvettes militære gruppene i Russland og Ukraina som holder på å skyter på hverandre (og nå også andre)!

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Tror ikke engang Russland hadde gått til drastiske tiltak engang om Nato hadde gått inn i Ukraina og kastet separatistene på dør uten å entre eller angripe Russisk teritorie.

Som sagt Russland deltar jo ikke engan i krigen i følge dem selv så hvorfor skulle de bry seg egentlig?

 

Hadde sikkert blitt mye sabelrasling og krasse forkastelser av Nato men neppe noe mere en det.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Det har han gjort før. Poenget mitt er at det finnes mektige folk der ute som ikke vet å bruke vettet sitt. Det er da det kan gå gale. Det er alt for mange der ute som ønsker å pirke på Russland bare for å gjøre det, uten å tenke konsekvenser.

Hvis Ukrainske myndigheter ber om assistanse og kanskje også Malaysiske myndigheter for å sikre åstedet og garantere for sikkerheten til åstedsgranskere, så har USA og andre land som blir bedt full rett til å respondere på dette uten at Russland kan bruke det som unnskyldning for å starte krig.

 

Det finnes tross alt en internasjonal flyhavari kommisjon som allerede nå burde være på åstedet.

 

Man kan ikke la en gjeng med Russiske terrorister ta seg av dette.

 

Det er tross alt Putins "gutter" som har gjort denne mega-blemmen så han bør ligge lavt i terrenget.

Det er tross alt Russiske FSB/KGB folk som har gjort dette selv om de hevder de har "pensjonert seg" fra den Russiske hær.

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til flystyrten, eller krisen generelt? Angående sistnevnte: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Kinas-problemer-med-Ukraina-7503512.html#.U8gg3vl_uYA

 

- Kina opprettholder sitt prinsipp om ikke-innblanding i et lands interne affærer. Vi respekterer Ukrainas uavhengighet, suverenitet og territorielle integritet, sa Liu.

Tenkte på krisen generelt. Forøvrig et sånt svar jeg ønsket fra Kina sin side.

Lenke til kommentar

OK............la oss først ta en kikk på Russisk TVs moral og presse etikk..........dette er hva den Russiske propaganda kanalen LifeNews viste på TV før de senere tok den ned.

 

Dette er den første videoen fra åstedet..................

 

I denne versjonen så er alle døde maskert så de ikke kan identifiseres - men de blar gjennom en bunke pass og viser identiteten til flere - dette ble vist på Russisk TV - antageligvis før de pårørende kanskje engang visste at flyet ble skutt ned.

 

I følge Internasjonal normer er dette noe man bare ikke gjør - men dette viser mentaliteten til de Russiske "journalistene" og ledelsen i TV selskapet som er integrert med terroristene og oppholder seg på Ukrainsk jord uten tillatelse.

Det er en grund til at LifeNews blir kalt "LiesNews".

 

Bak spoileren er et screenshot av hvordan LifeNews originalt publiserte videoen som illustrasjon på deres moral og presseetikk - ikke sensurert som video versjonen.

 

 

H8SPaYi6.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke man skal "overdrive" evt. konsekvenser av denne hendelsen. For å si det sånn, den havner nok i hyllen "beklagelig ulykke".

 

Lignende har skjed før, som nedskytingen av Iran Air Flight 655, en Airbus A300 med 290 passagerer ombord på vei til Dubai, som ble skutt ned over Persia-bukten i iransk luftrom av USS Vincenne.

 

Det er åpenbart at ingen av partene i Ukraina/Russland (eller USA tilfellet nevnt over) har noe å tjene rent militært eller taktisk som angjelder aktuell konflikt ved å skyte ned et sivile fly, så det ender vel der, og etterspillet blir hvem som skal betale evt. økonomiske kompensasjoner.

Lenke til kommentar

Nå skal vi få se hvor sprø denne hendelsen er og den fullstendig irrasjonelle tankegangen og dumheten som førte til denne hendelsen..............se slutten av samtale teksten..............

 

BREAKING: #SBU releases tapped phone calls btwn #RUS terrorists& #RUS coordinators 30 min AFTER the plane was downed

youtube.com/watch?v=skL_1RcLRCA

 

Jeg bare poster teksten fra twitter kontoen som har oversatt samtalen...............

post-157018-0-94967100-1405629119_thumb.jpg

  • #SBU #Bezler aka #Bes reports to #Russian #GRU General Staff colonel Vasiliy Geranin.
  • #SBU @ 16:40 #Besler "Moments ago unit of Miner" show a plane down.Crashed behind #Enakievo. Men went 2take pictures
  • @ 16:33 #RUS terrorists in field they downed a civilian airliner. "Major" to "Greek".
  • Major: The Cossacks of #Chernukhin CP shot down a plane. Plane disintegrated in midair. 1st "200" is a civilian.
  • 16:33 Major: We found 1st "200". It was a civilian. (200 er Sovjet militær designering av mange omkomne)
  • 17:32 Major: A ton of a civilian hull. Greek: Many ppl? Major: More than a F'. Debris fell to courtyard.
  • 17:32, Greek: What flight was? Major: Haven't figured out yet. I'm@main piece, where the 1st bodies emerged
  • 17:32 Major: Seen remains of seats, brackets, bodies. Greek: Well, OK. Any armament? Major:Zip. Civilians.
  • 17:32 Major: Only civilian things located, toilet paper, towels, medical stuff.
  • 17:32 Greek: Any documents found? Major: A Indonesian student. From University of Thompson.
  • A: F'! On TV they say UA An-26, on wreckage Malaysian Air written. The F' it did in UKR airspace?
  • B:Brought spies in!
  • Hetman of Don Cossacks: The Malaysian Airline plane then brought spies in. Fuck, no need to fly here, we have war!

 

Dear Internet, pls note 20 minutes after the Boeing was downed #Bezler calls a #Russian #GRU colonel Gennadiy Nikolaevich Vasiliya. #Ukraine

 

Disse folka lever fullstendig i sin egen verden og har ingen kontakt med virkeligheten....................

 

En litt annen oversettelse av slutten av samtalen................

f5D0o621.jpg

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pay very close attention to Russian lies and denials. Them think back to the so-called "crash" that wiped out Putin's Polish opposition.

 

#Putin's goons took black box of #MH17- #Russia also took black box of #Poland's presidential plane after it crashed in 2010... and kept it!

Russian military operatives have recovered the black boxes. They will now do what they did when they shot down Polish Presidential plane.

Just awful! "@PPDPLMiR DNR "militants" have been looting the bodies of the #MH17 passenger for personal jewellery, according to eyewit.

 

#BREAKING: Search efforts at scene of Malaysian airliner crash being hampered by "armed terrorists": Head of Ukrainian Emergency Situations

#BREAKING: Russia's Putin says Kiev bears responsibility for crash of passenger plane because it was brought down in Ukraine: RIA

Who could have guessed that Putin would make a trolly and childishly defensive comment about the MH17 crash.

Reports coming beside the plane wreckage being taken for scrap heap,the #RUS terrorists looted luggage, rings&wallets pic.twitter.com/88B1M3SJ4s

post-157018-0-41950900-1405631920_thumb.jpgpost-157018-0-45158600-1405631921_thumb.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

9/11 resulted in #NATO invoking Article 5. Would the missile attack on #MH17 qualify as an attack on several NATO member states?

 

The White House is on lockdown. Reason unknown.

 

Putin: 'had there been no #ATO, this would not have happened'.

A sane person: had Putin not invaded #Ukraine, this would not have happened.

 

 

Malaysian PM says he spoke to Obama, and both agree no one must remove the black box. Let investigators recover it.

#UN SG Ban Ki Moon Calls For Full & Transparent International Investigation Into Downed Malaysian Plane #MH17

Russia has no right to the black box, according to news reports there were no Russians on board and it wasn't Russian territory.

 

Black Box hastily flown to Moscow at same time Putin claims responsibility = on territory where crash happened. NEW LEVEL OF HYPOCRISY!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Problemet er at man kan vri seg unna å fremkalle art. 5 ved å argumentere for at det ikke var et premeditert angrep, altså at det ikke var meningen å skyte ned et sivilt fly, da terroristene antageligvis trodde det var et ukrainsk militærfly.

 

På den andre siden har man også dekning for å fremkalle art. 5 vil jeg tro? Men da hadde vi kommet farlig nær en konfrontasjon med Russland så jeg tviler på at det vil skje

Lenke til kommentar

Motbydelige folk som stjeler personlige eiendeler fra de døde.

 

 

Nye tall på dødstall fra de forskjellige nasjonene oversettet av VG. Noe sier meg garantert at det har vært noen amerikanere ombord dette flyet som det rapporteres om, men virker som kanskje USA klarer å holde tilbake denne infoen litt.

 

154 av passasjerene var fra Nederland, 27 fra Australia, 23 fra Malaysia, 11 fra Indonesia, seks fra Storbritannia, fire fra Tyskland, fire fra Belgia, tre fra Filippinene og én fra Canada.

Ifølge nyhetsbyrået Interfax skal det også ha befunnet seg 27 amerikanske statsborgere om bord i flyet, men det har foreløpig ikke blitt bekreftet fra offentlig hold.

Hele besetningen på 15 var ifølge Gorter malaysiske statsborgere.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Problemet er at man kan vri seg unna å fremkalle art. 5 ved å argumentere for at det ikke var et premeditert angrep, altså at det ikke var meningen å skyte ned et sivilt fly, da terroristene antageligvis trodde det var et ukrainsk militærfly.

 

På den andre siden har man også dekning for å fremkalle art. 5 vil jeg tro? Men da hadde vi kommet farlig nær en konfrontasjon med Russland så jeg tviler på at det vil skje

Ikke det at jeg tror at art.5 vil bli brukt her selv om den ble brukt etter 9/11.

Men en eller annen reaksjon må komme.

Det mest naturlige er en arrestordre på terrorist lederne og en militær politiaksjon for å arrestere dem.

Dette sammenfallende med et krav med makt bak at Russland arresterer dem hvis de flykter til Russland.

 

Og det må ikke bli en lam FN fredsstyrke/observatør operasjon, men en ordentlig styrke som har mandat til å slå ned på all form for væpnet motstand og avvæpning.

 

Så lenge den foregår på Ukrainsk territorier så har Putin egentlig ikke så mye han skal ha sagt uten å innrømme at han har okkupert en del av Ukraina - og det er noe han hårdnakket nekter for - inkludert at han forsyner terroristene og skyter fra Russland mot Ukrainske styrker.

 

Nå er det jo sånn at alle lederne av terrorist "republikkene" er Russere og de fleste er ansatt i det Russiske militære.

Den eneste militære lederen jeg vet om nå som er Ukrainsk er lederen for Vostok bataljonen som har ansvaret for Luhansk - han er tidligere Ukrainsk Alpha Berkut - den terror politi organisasjonen som skjøt demonstrantene på Maidan plassen.

 

Putin er såpass frekke at han legger all skylden på Petro Poroshenko og sier at hvis ikke han hadde gjennopptatt ATO så ville ikke dette skjedd.

 

Ikke bare er det sleipt av Putin - en våpenhvile ville jo bare gitt fritt fram til Putin - men han hopper glatt over det faktum at i de første væpnede gruppene som okkuperte bygninger i Slavjansk og Donetsk var det ingen andre Ukrainere enn noen sørgelige Ukrainere som hadde blitt dresset opp i kamuflasje og var mest til pynt.

 

Hele operasjonen var ledet av Russisk FSB agent Igor Girkin/Strelkov - selv om vi ikke visste det på den tiden.

 

Så hele "separatist opprøret" var en ren Russisk operasjon akkurat som i Krim - Ukrainerne var bakgrunnsfigurer og staffasje.

 

Det er ganske deprimerende å se dårlig informert media fremdeles kalle terroristene pro-Russere når 90% terroristene faktisk er Russere uten tilknytning til Ukraina.

 

52R75zKz.jpg

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en tragedie... Og mens jeg ser på bildene av denne tragiske saken får jeg så ekstremt mange assosiasjoner til flight UA93. Gjør et Google søk og se på skadestedet etter den krasjen og bruk denne tragiske hendelsen som indikasjon på hvordan en faktisk flystyrt ser ut på bakken.

 

Helt forferdelig :/

 

Denne hendelsen bør uansett få konsekvenser for opprørerne i Ukraina. Selv om de ikke gjorde det med vilje har de ansvaret.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

For en tragedie... Og mens jeg ser på bildene av denne tragiske saken får jeg så ekstremt mange assosiasjoner til flight UA93. Gjør et Google søk og se på skadestedet etter den krasjen og bruk denne tragiske hendelsen som indikasjon på hvordan en faktisk flystyrt ser ut på bakken.

 

Helt forferdelig :/

 

Denne hendelsen bør uansett få konsekvenser for opprørerne i Ukraina. Selv om de ikke gjorde det med vilje har de ansvaret.

Definer "faktisk flystyrt".

 

Jeg er ellers enig med deg at de som gjorde det, mest sannsynlig opprørerne, sitter med ansvaret. Spørsmålet er hvordan man skal reagere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...