Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mars 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Måtte plutselig også ta bilder av en Tesla S utendørs i naturlig lys, fra klokka halv sju... Ble litt travelt.

Bildet er fint, men det som har rent nedover døra ødelegger hele bildet. blikket trekkes dit med en gang for min del.. Selv om man har det travelt skulle det nok blitt tatt bort. evt tatt det i PS om mulig.

 

 

Ja, er helt enig. Er "bare" til en salgsannonse, så var ikke krise. Skulle bildet vært brukt til noe mer profilert, hadde jeg definitivt jobbet mer i Photoshop, men da hadde vi nok uansett også hatt bedre tid og bilen hadde ferdig shinet. :) Bilen kom klokka 1825, fem minutter kjøring til location og da vi var framme var sola nede allerede over for 15 minutter siden. Hadde omtrent ti minutter med ok lys for å ta bilder av en hel bil!

 

Ja, reagerte på det samme. Og teksten på skiltet på den andre bilen. Blikket går mot tekst på ren automatikk, men skjønner at det er vanskelig om man jobber for andre.

 

Ja, når de ferdige bildene kommer så skal jeg prøve å softe teksten litt i tillegg slik at den ikke blir så enormt skarp. :)

Lenke til kommentar

 

Ferdig med første bilde fra en bildeserie i forbindelse med skolen.

 

 

 

Likte denne godt, flott lys og komposisjon. Jeg syns alle elementene i bildet spiller veldig på lag med hverandre. Kunne vært en offisiell reklamekampanje. Personlig hadde jeg nok hatt litt mindre skarp bakgrunn, selv om den er relevant. Ser en ledning du muligens har glemt å fjerne. Bra jobba. :)

Lenke til kommentar

Likte denne godt, flott lys og komposisjon. Jeg syns alle elementene i bildet spiller veldig på lag med hverandre. Kunne vært en offisiell reklamekampanje. Personlig hadde jeg nok hatt litt mindre skarp bakgrunn, selv om den er relevant. Ser en ledning du muligens har glemt å fjerne. Bra jobba. :)

 

 

Tusen takk! Første gang jeg prøver meg på bilbilder - så ble litt prøving og feiling. La merke til ledningen og hengerfestet istad selv, men hadde ikke tid til å fikse før nå hehe. Vurderte faktisk å skarpe bakgrunnen ned litt(hvertfall fjellene bak og på siden av stabburet, men har ikke bestemt meg helt enda. Takk for kritikken. :) Tommel opp for bilbildene dine - synd Teslaen har noe skit på døra, for resten var veldig flott.

Lenke til kommentar

Dro ut en tur i dag for å fotografere ørn, fant flere ørner. De er vanskelig å komme innpå. Men klarte å få noen bilder som ble akseptable med en god del cropping. Mens jeg drev å tok bilder av ørna så kom en flokk rein etter meg og de som var minst skvetne kunne jeg neste røre med handa. Morsom naturopplevelse.

 

Alle dyrebildene er tatt med Panasonic G5 og Panasonic 100-300mm.

Landskapsbildet tok jeg med Olympus 12mm f/2,0.

 

post-101239-0-87080800-1394973521_thumb.jpg

 

post-101239-0-45443800-1394973551_thumb.jpg

 

post-101239-0-39531200-1394973537_thumb.jpg

 

post-101239-0-62316500-1394973563_thumb.jpg

 

post-101239-0-93915200-1394973579_thumb.jpg

Endret av Døgnvill
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nordlysturen min i Tromsø fra torsdag til søndag ble jo selvsagt noe redusert da det var drittvær fra torsdag kveld til søndagsmorgen (har heldigvis familie der, så blir jo aldri bomtur sånn sett).

 

Men fikk tatt en kjapp tur til Ersfjorden for å ta noen kjappe bilder der.

 

Alle bildene er tatt med Canon 7D + Sigma 10-20mm F/4-5.6. De er også satt sammen til et panorama.

 

13227723615_f473cb18ab_c.jpg
Mars16_ 432_435_panorama by awesnes, on Flickr

 

13228043614_362bf9d8d2_c.jpg
Mars16_ 469_476_panorama by awesnes, on Flickr

 

13228181343_4cc3fd0f39_c.jpg
Mars16_ 509_512_panorama by awesnes, on Flickr

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...