Gå til innhold

Risen 3: Titan Lords


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

PB bør ha lært nå. Etter å ha ødelagt et relativt fungerende kampsystem fra G2 i G3, fikk de nesten alt riktig til Risen 1 - som igjen ble ødelagt av den unevnelige oppfølgeren.

 

Husker at G2 kom ca samtidig som TES: Morrowind. Begge spillene var helt fantastiske, med hver sin unike stemning. Men det var noe med detaljene, atmosfæren og musikken i G2 som hittil er uovertruffet i mine øyne. G3 var gøy, men det ble samtidig et overambisiøst prosjekt med litt mye feil og mangler. Litt for stor verden. PB kan best de relativt kompakte kartene i flere plan, spekket med innhold og belønning for utforsking.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Startet spillet for ca 1 time siden. Foreløpig virker det temmelig bra, en god del bedre enn Risen 2. Det har vært vanvittig lite markedsføring av spillet og jeg ser det har fått blandede kritikker. Mye av det som kritiseres ser jeg på som styrker, så tildels svak kritikk plager meg ikke. Å bli holdt i hånda er det flere kritikere som savner, hvilket jeg absolutt ikke vil ha noe av. Det er nok mer av det her enn i de eldre spillene til Piranha Bytes, men tydeligvis ikke like mye som enkelte kritikere ønsker. Kan ikke si så mye enda etter å ha spilt så lite, men vil tro at de fleste som liker action RPG vil kunne glede seg over dette spillet. I hvert fall er det mye stemning og spenning allerede i starten av spillet. Det finnes ting jeg ikke liker, som kameraføringen bl.a. men det liker jeg heller ikke i en del andre spill av andre utviklere så det får jeg leve med. Likte det best som det var i Gothic-spillene og Risen 1. Musikken virker foreløpig veldig bra, som i alle PB-spill. Risen 2 var en del svakere enn de øvrige titlene deres på det området, hvilket vel skyldes ny komponist. Kampsystemet er jeg ikke blitt helt venn med ennå men det virker bedre enn i Risen 2 i hvert fall (og som vanlig for PB-spill er det timing og ikke vill klikking på musa som er greia, så ikke gjør som i Skyrim eller Diablo-serien..).

 

Flere der ute som har begynt å spille Risen 3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PB bør ha lært nå. Etter å ha ødelagt et relativt fungerende kampsystem fra G2 i G3, fikk de nesten alt riktig til Risen 1 - som igjen ble ødelagt av den unevnelige oppfølgeren.

 

Husker at G2 kom ca samtidig som TES: Morrowind. Begge spillene var helt fantastiske, med hver sin unike stemning. Men det var noe med detaljene, atmosfæren og musikken i G2 som hittil er uovertruffet i mine øyne. G3 var gøy, men det ble samtidig et overambisiøst prosjekt med litt mye feil og mangler. Litt for stor verden. PB kan best de relativt kompakte kartene i flere plan, spekket med innhold og belønning for utforsking.

Enig i det meste av det du sier her, men Gothic 3 ble svært bra med siste community-patch (unntak er at ørkenområdene i syd var vel store og med for lite liv "for moroas del" selv om det er naturlig realistisk sett). Og bueskyting var veldig bra og langt bedre i Gothic 3 enn Gothic 2 faktisk (bueskyting i Gothic 2 var like latterlig som i Divine Divinity og likende spill). Sverdkamp var dog en stor nedtur fra Gothic 2 og ble skjerpet igjen i Risen 1 som hadde veldig bra kampsystem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har så vidt fått prøvd det. Regnet med at det ikke ville bli like bra som Risen 1, men kjøpte det likevel siden det sikkert vil gi meg noen timers underholdning i hvert fall.

Ble litt bekymret i starten ettersom jeg slaktet ned fiender for fote, men regnet med at det var som i Gothic 3 (hvor fiender i begynnelsen ikke kunne drepe deg).

Ble lettet når jeg etter en halvtime plutselig sto uten utstyr og evner igjen. :)

 

Casemodd: Virker merkelig at noen anmeldere vil ha mer veiledning. Så langt virker det som om spillet gir for mye veiledning (som alle moderne spill).

Det er umulig å ikke vite hva man skal gjøre i starten i hvert fall.

Men dette er vel de samme idiotiske anmelderne som ikke klarte å finne byen i Risen 1 (selv om den andre NPCen du møter viser deg hvor du skal).

Tenker at en del anmeldere også kommer til å klage på de merkelige animasjonene selv om andre spill (som får tiere overalt) har like dårlige animasjoner.

 

Vet du forresten om det er mulig å skru ned bloom i dette spillet? Har sett raskt over innstillingene, men det var ikke så mange innstillinger for akkurat det.

Endte opp med å skru ned lysstyrken ettersom jeg ble fysisk uvel (men det kan kanskje være kameraet også).

Alt virker så uklart (lite tekstur). Det skal mye til før jeg klager over grafikken i et spill, men her har jeg på følelsen at spillet egentlig er pent, men at de har lagt en hinne over alt.

Lenke til kommentar

Likte Risen 1 utrolig godt, falt dessverre ikke for Risen 2, men så langt liker jeg Risen 3 godt. Det er ikke like polert som de store RPGene der ute, men det forventer jeg heller ikke fra PB. Det jeg dog forventer fra de er godt skrevne historier, masse ekstra ting å gjøre og god flyt i storyen. Så langt virker det som om det vil innfri!

Lenke til kommentar

Har så vidt fått prøvd det. Regnet med at det ikke ville bli like bra som Risen 1, men kjøpte det likevel siden det sikkert vil gi meg noen timers underholdning i hvert fall.

Ble litt bekymret i starten ettersom jeg slaktet ned fiender for fote, men regnet med at det var som i Gothic 3 (hvor fiender i begynnelsen ikke kunne drepe deg).

Ble lettet når jeg etter en halvtime plutselig sto uten utstyr og evner igjen. :)

 

Casemodd: Virker merkelig at noen anmeldere vil ha mer veiledning. Så langt virker det som om spillet gir for mye veiledning (som alle moderne spill).

Det er umulig å ikke vite hva man skal gjøre i starten i hvert fall.

Men dette er vel de samme idiotiske anmelderne som ikke klarte å finne byen i Risen 1 (selv om den andre NPCen du møter viser deg hvor du skal).

Tenker at en del anmeldere også kommer til å klage på de merkelige animasjonene selv om andre spill (som får tiere overalt) har like dårlige animasjoner.

 

Vet du forresten om det er mulig å skru ned bloom i dette spillet? Har sett raskt over innstillingene, men det var ikke så mange innstillinger for akkurat det.

Endte opp med å skru ned lysstyrken ettersom jeg ble fysisk uvel (men det kan kanskje være kameraet også).

Alt virker så uklart (lite tekstur). Det skal mye til før jeg klager over grafikken i et spill, men her har jeg på følelsen at spillet egentlig er pent, men at de har lagt en hinne over alt.

Enig, det virket fryktelig enkelt i starten og godt det ble litt vanskeligere igjen. For sterk og hjelpsom medhjelper både i kamp og med råd underveis gjorde at jeg fikk lyst til å sette fra meg medhjelper og har gjort det flere plasser for å få den utfordring et PB-spill skal gi.

 

Har ikke sjekket vedrørende bloom, mye mulig det er kameraet du reagerer på. Og sikkert lurt å justere litt på egen skjerm som du selv sier. Stort sett synes jeg spillet er temmelig pent og jeg liker naturen. Animasjonene er vel ikke imponerende nei, men det har jeg heller ikke problemer med. Det er så mye annet som er mye viktigere i et RPG for innlevelsen.

Lenke til kommentar

Hahah, herlig AngryJoe video :D

Grafikken såg elendig ut også. Vet ikke hva han spiller på men antar at han spiller det på en pc med en Xbox kontroller.

 

Dere som liker Risen serien, burde heller ta en titt på Divinity: Original Sin :)

Divinity er langt fra det samme som Risen(1). Divinity er mer som Baldurs Gate.

 

Synd at de fortsetter med denne sjørøver stilen. Risen (1) var veldig bra. 2ern var så som så.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Leon: Mange har allerede spilt gjennom D:OS. Jeg er i hvert fall ferdig.. Likte det veldig godt, men ble utrolig kjedelig i den siste halvdelen ettersom det var umulig for fiendene å drepe meg og jeg drasset rundt på latterlig mye skrot som jeg ikke fikk solgt (de stakkars selgerne hadde ikke penger igjen).

D:OS er uansett et helt annet spill enn Risen serien. Jeg liker både action-RPGer og turbaserte RPGer så jeg har heldigvis litt mer å velge mellom. :)

 

Når det gjelder folk som Angry Joe så liker de vel ingen spill? Hele poenget med videoene deres er å slakte spill på en morsom måte så vil ikke si at deres vurdering bør hindre noen i å kjøpe et spill. Det viktigste er å se om anmelderen liker og misliker det samme som deg.

Jeg har ofte lest anmeldelser som kritiserer ting jeg ser på som positive.

 

Takk for svar casemodd. Skal justere litt på instillinger og se om det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahah, herlig AngryJoe video :D

Grafikken såg elendig ut også. Vet ikke hva han spiller på men antar at han spiller det på en pc med en Xbox kontroller.

 

Dere som liker Risen serien, burde heller ta en titt på Divinity: Original Sin :)

Har ikke spillet selv, så aner ikke hvordan det er for oss vanlige dødelige. Men han sier han spiller på en review copy. Det kan være noen endringer der. Det er jo også mulig han spiller på en XB360. Men uansett sier det jo litt når han sier det minner om Ride to Hell... :p

 

Prøvde D:OS, men klarer ikke like det. Gameplayet er svært bra, men nekter å spille enda et lineært korridorspill. De kaller det open world, men det stemmer ikke. Går du ikke nøyaktig dit de sier du skal (og det er ikke engang klart hvor du skal mange ganger) er du død. Ta den questen i byen, for eksempel. Det første du gjør er å etterforske mordet, men når du vet hvem morderen er og hvor h*n holder til må du sette questen på pause i noen timer mens du gjør alt mulig annet for å bli høyt nok level. WTF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...