Gå til innhold

Salget av AMDs grafikkprosessorer faller som en stein


Anbefalte innlegg

 

 

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

Med unntak av referanseversjoner, er det du sier her usant.

 

Sapphires R9 290 får du for bare 3500,-. Da får du et kort som under load både er kjøligere og stillere enn referanse 780 ti. Samtidig yter det like bra som GTX 780, har 1GB mer VRAM og går forbi GTX 780 ti (6000,-) i Mantle-støttede BF4, og sannsynligvis også andre Mantle-spill.

Synn ikkje mantledriveren fungerer særlig bra nå da :p

 

Dog håper jeg de får fart på mantledriveren før Bf5 kommer...

Kanskje du kan være så vennlig å forklare meg hvilke problemer jeg har med Mantle i BF4? Fungerer utrolig bra på mitt oppsett, og har fått 28% økning vs. Direct-X alternativet. Kjører CFX, 8.1 og siste driver.

 

Venter i spenning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

God helg!

Med unntak av referanseversjoner, er det du sier her usant.

Sapphires R9 290 får du for bare 3500,-. Da får du et kort som under load både er kjøligere og stillere enn referanse 780 ti. Samtidig yter det like bra som GTX 780, har 1GB mer VRAM og går forbi GTX 780 ti (6000,-) i Mantle-støttede BF4, og sannsynligvis også andre Mantle-spill.

Synn ikkje mantledriveren fungerer særlig bra nå da :p

 

Dog håper jeg de får fart på mantledriveren før Bf5 kommer...

Kanskje du kan være så vennlig å forklare meg hvilke problemer jeg har med Mantle i BF4? Fungerer utrolig bra på mitt oppsett, og har fått 28% økning vs. Direct-X alternativet. Kjører CFX, 8.1 og siste driver.

Venter i spenning...

List opp hardwaren du har og fps med screenshot, så gjør du forumet bedre :) Gjerne med hva slags settings du kjører.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Sliter fremdeles AMD/ATI med grafikkdrivere?

Nei, de har hatt gode drivere i over 5 år, Nvidia har også hatt sine driverproblemer (man snakker ikke om slikt ettersom Nvidia er "perfekt" og "har ikke driverfeil".)

 

Ikke gode nok til at jeg kan force det outputet jeg vil til skjermen, istedet for det som mitt AMD-kort innbiller seg at skjermen takler. Og hvem er "man" i dette tilfellet? Mener du det er en konspirasjon mot å snakke om nvidia-driver-problemer?

 

AtW

Jeg mener at hver gang jeg sliter med Nvidia-driverne og spør om hjelp på forum er det en av tre ting som skjer:
  • PEBKAC
  • Reinstall Windows (har aldri fungert)
  • "Det var synd å høre, Nvidia har jo aldri driverproblemer, håper det løser seg for deg."
Alternativ 1 og 3 er de mest vanlige

Akkurat samme her, prøvde meg med noen Nvidia kort, med en gang jeg fikk problemer og ting ikke funket, så var det PEBCAK, måtte gå flere mnd. tilbake i drivere, for å finne en som var stabil

 

Angående OC på Nvidia, så "Må man" kjøpe EVGA Classified, dersom du ønsker greie resultater

Lenke til kommentar

 

Utsagnet er helt sant helt uavhengig av dine prioriteringer.

Mine prioriteringer medfører at utsagnet ikke stemmer (for meg). Så nei, det er det ikke.

 

 

Det er åpenbart underforstått i utsagnet at det forutsetter en rasjonelt dimensjonert kjøling for jobben. Du kan selvfølgelig ha en vifte på 100 Watt som kjøler begge to og det vil bråke like mye. Men det er dårligere kvalitets kjøing for nvidia-brikken, fordi den er mer overdimensjonert for den jobben, mao med likeverdig kvalitet er utsagnet fortsatt riktig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er åpenbart underforstått i utsagnet at det forutsetter en rasjonelt dimensjonert kjøling for jobben. Du kan selvfølgelig ha en vifte på 100 Watt som kjøler begge to og det vil bråke like mye. Men det er dårligere kvalitets kjøing for nvidia-brikken, fordi den er mer overdimensjonert for den jobben, mao med likeverdig kvalitet er utsagnet fortsatt riktig.

He, he... Utsagnet er korrekt fordi likeverdig kvalitet = forskjellig kvalitet ?

Tøft.

 

Jeg er forøvrig enig i at ulik kvalitet på kjølinga ofte gir ulik mengde støy (uavhengig av kjølekapasiteten).

 

Det er liksom derfor jeg fortrekker kjøling som fungerer med samme (lave) støynivå både ved 500 og 2500 watt, en veit jo sjelden på forhånd hvilken energimengde som blir resultatet av klokkinga. Mengden støy er altså ikke proposjonal med mengden energi (i min verden).

Lenke til kommentar

 

Det er åpenbart underforstått i utsagnet at det forutsetter en rasjonelt dimensjonert kjøling for jobben. Du kan selvfølgelig ha en vifte på 100 Watt som kjøler begge to og det vil bråke like mye. Men det er dårligere kvalitets kjøing for nvidia-brikken, fordi den er mer overdimensjonert for den jobben, mao med likeverdig kvalitet er utsagnet fortsatt riktig.

He, he... Utsagnet er korrekt fordi likeverdig kvalitet = forskjellig kvalitet ?

Tøft.

 

Jeg er forøvrig enig i at ulik kvalitet på kjølinga ofte gir ulik mengde støy (uavhengig av kjølekapasiteten).

 

Det er liksom derfor jeg fortrekker kjøling som fungerer med samme (lave) støynivå både ved 500 og 2500 watt, en veit jo sjelden på forhånd hvilken energimengde som blir resultatet av klokkinga. Mengden støy er altså ikke proposjonal med mengden energi (i min verden).

 

 

Korrekt, noe med en kjøleevene på 2000 Watt er en dårlig kvalitets kjøler for noe som generer 10 watt, og en god kvalitetskjøler for noe som generer 1800 Watt. En del av kjølings designkvalitet er dimensjonering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er så mye fanbois som løper rundt og tror de har peiling på noe og forteller hvor flott nVidia er og hvor grusom AMD er.

 

AMD har problemer på prosessorsiden, mens slik jeg forstår det går skjermkortsiden ganske bra. På grunn av intregrertmarkedet blir totaltallene rævva.

 

For AMD fanboys forteller noe annet enn det omvendte?

Lenke til kommentar

Er så mye fanbois som løper rundt og tror de har peiling på noe og forteller hvor flott nVidia er og hvor grusom AMD er.

 

AMD har problemer på prosessorsiden, mens slik jeg forstår det går skjermkortsiden ganske bra. På grunn av intregrertmarkedet blir totaltallene rævva.

 

Fanboys er da like håpløst uansett hvilken side av gjerdet de sitter og kaster steinene sine på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg har strengt tatt opplevd begge deler.

 

Feks mine to seneste grafikkort.

 

geforce 275 var et bedritent kort som bestandig måtte ha vifta på fullguffe for og ikke bli for varm.

 

7950 fra amd bikker knapt over 50 grader på fullguffe og er musestille.

 

Og slike historier kan sikker alle fortelle.

 

God helg!

Unnskyld meg, men du sammenligner et skjermkort fra 2009 mot et skjermkort fra 2012? Jeg ler.

Lenke til kommentar

 

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg har strengt tatt opplevd begge deler.

 

Feks mine to seneste grafikkort.

 

geforce 275 var et bedritent kort som bestandig måtte ha vifta på fullguffe for og ikke bli for varm.

 

7950 fra amd bikker knapt over 50 grader på fullguffe og er musestille.

 

Og slike historier kan sikker alle fortelle.

 

God helg!

Unnskyld meg, men du sammenligner et skjermkort fra 2009 mot et skjermkort fra 2012? Jeg ler.

 

Det finnes de som mener at AMD har elendige drivere i dag fordi deres 3870X2 ikke fungerte så voldsomt bra også ;)

Eller hva med de som klager på at Nvidia jukser med driverne sine fordi de kjørte PhysX-testen i Vantage på GPU.

Lenke til kommentar

 

Er så mye fanbois som løper rundt og tror de har peiling på noe og forteller hvor flott nVidia er og hvor grusom AMD er.

 

AMD har problemer på prosessorsiden, mens slik jeg forstår det går skjermkortsiden ganske bra. På grunn av intregrertmarkedet blir totaltallene rævva.

Fanboys er da like håpløst uansett hvilken side av gjerdet de sitter og kaster steinene sine på?

 

Det er jeg helt enig i. Men jeg ser veldig sjeldent at AMD-folk sier noe annet enn at ytelsen per krone er høyere hos mange av AMD's kort (noe som lett kan ettergås), mens nVidia gutta roper "yapdårligedrivereyap" hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om de har tatt med de rundt 10 millionene grafikkprosessorene som sitter i PS4 og XBOX1?

 

Børskursen for AMD er ihvertfall opp fra 2,50 til 3,75 de siste 12 månedene, så kanskje det går greit med dem?

 

Anyway så var midt forrige skjermkort fra Nvidia...

Med unntak av dette siste kvartalets salg av GPUer (mulig APU-salget har stagnert, har ikke undersøkt så nøye) er jeg av den oppfatning at deres nye CEO, Rory Read, har tatt grep angående driften og får AMD der de burde være.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på om de har tatt med de rundt 10 millionene grafikkprosessorene som sitter i PS4 og XBOX1?

 

Børskursen for AMD er ihvertfall opp fra 2,50 til 3,75 de siste 12 månedene, så kanskje det går greit med dem?

 

Anyway så var midt forrige skjermkort fra Nvidia...

Med unntak av dette siste kvartalets salg av GPUer (mulig APU-salget har stagnert, har ikke undersøkt så nøye) er jeg av den oppfatning at deres nye CEO, Rory Read, har tatt grep angående driften og får AMD der de burde være.

 

 

Håper virkelig at han klarer å styre den skuta riktig vei, for intel har hatt for godt grep om markedet for lenge nå, samt at nVidia fortsatt tjener enormt bare på ryktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig at han klarer å styre den skuta riktig vei, for intel har hatt for godt grep om markedet for lenge nå, samt at nVidia fortsatt tjener enormt bare på ryktet.

Det er langtifra bare "ryktet" som gjør at Nvidia i motsetning til AMD har gått med god profitt de siste årene.
Lenke til kommentar

 

Håper virkelig at han klarer å styre den skuta riktig vei, for intel har hatt for godt grep om markedet for lenge nå, samt at nVidia fortsatt tjener enormt bare på ryktet.

Det er langtifra bare "ryktet" som gjør at Nvidia i motsetning til AMD har gått med god profitt de siste årene.

 

 

Det antok jeg var ganske klart? Jeg mener bare at nVidia selger ekstremt mange kort på ryktet sitt, i tillegg til de kortene de selger fordi de er best på den delen av markedet.

Lenke til kommentar

 

Håper virkelig at han klarer å styre den skuta riktig vei, for intel har hatt for godt grep om markedet for lenge nå, samt at nVidia fortsatt tjener enormt bare på ryktet.

Det er langtifra bare "ryktet" som gjør at Nvidia i motsetning til AMD har gått med god profitt de siste årene.

 

Skjermkortavdelingen til AMD er jo ikke akkurat den som sliter mest, Bulldozer har jo ikke akkurat vært en gullgruve...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...