Gå til innhold

Hver tredje jobb kan bli erstattet av roboter


Anbefalte innlegg

Å tro at det forsvinner jobber er rett ogbslett feil. Det stemmer kanskje på svært kortsiktig beregning, men langsiktig så vil høyere effektivitet bare bety flere prosjekter. Det faktum at vi (i den industrielle verden i hvert fall) er flere mennesker enn noen gang, og det er da fortsatt nok jobber (relativt sett). Tross at maskiner har erstattet svært mange jobber.

 

Hvia du øker effektiviten vil prisen på lang sikt gå ned på varen/tjenesten som igjen øker antallet kunder som igjen trenger flere arbeidsplasser. Det er en selvstyrende prosess i et sunt marked, og bevisene fra historien finnes det mye av.

 

Hvor mange millioner jobber har ikke forbrenningsmotoren og datamaskinen Kostet? Men var det vits å være skeptiske? Nope. Det var en svært positiv utvikling for alle bortsett fra midlertidig for de som umiddelbart mistet jobben.

 

Var utviklingen av verden tatt til hensyn når jeg søkte på utdanning? Helt klart. At det ikke er flere som vurderer hva slags behov det vil komme noen år/tiår i fremtiden er skremmende. Mine fremtidstanker var at Elektro og industriel instrumenteringsingeniør var noe som kom til å gi meg jobb resten av livet. Så får vi nå se....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
×
×
  • Opprett ny...