Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan tipser man politiet anonymt? (Hasj)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bryr du deg, går det ut over andre? Har vedkommende et problem, har du snakket med vedkommende?

 

Spør du meg så burde man holde nesen sin borte fra andres liv med mindre det skader andre mennesker.

 

 

Det er ikke verdens undergang å sitte på hasj og "kanskje narkotiske stoffer", og det å sende denne personen til politiet vil bare lage problemer.

 

Hvis det er underliggende psykiske plager så vil dette bare forverre saken, fordi h*n da ikke får hjelp, men straff og urent rulleblad.

 

 

 

Tenk deg om, er det for din egen del du gjør dette? Fordi om du vil hjelpe vedkommende så er det andre bedre metoder enn å sende loven etter h*n. Anonymous poster hash: 5b95c...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er anonymt så finner ingen ut at vedkommende gjorde det. Vedkommende går neppe rundt med en button eller noe som sier "jeg sladra 2014" eller "stolt informant til politiet".

 

Man vet jo aldri hva som ligger bak og avhengig av forholdet til personen så kan vedkommende prøvd å ta en prat med denne personen, men er ikke alltid folk er klar for å prate. Er mulig at vedkommende er bekymret.

 

Jeg hadde ei venninne som begynte med hasj og gikk videre til tyngre stoffer. Jeg sa aldri noe til noen. Jeg var bekymret, men hun mente hun hadde kontroll og jeg visste jeg ikke ville nå gjennom. Andre visste jo også garantert om dette.

 

Hun døde av overdose. Burde jeg gjort noe? Sagt noe? Hadde det hjulpet? Ville hun vært her i dag? Hvem vet. Tenker ofte på henne. Vi var veldig nære en gang i tiden, men jeg valgte å ta avstand da hun begynte å dope seg mer og mer...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

La det ligge, selv om du har noe i mot personen. Ingen liker sladrepaver.

 

Anonymous poster hash: 639bd...18f

 

 

Hvorfor ikke? Å varsle om kriminalitet må da være utelukkende positivt.

 

Ja, du er virkelig en tung kriminell når du gjør noe så fælt som å røyke litt. Synes det er idiotisk og skulle blande politiet i noen som røyker hasj.

 

Ja, i dette tilfellet blir det litt for dumt, men jeg tenkte på det at noen hater alle angivere uansett forbrytelse.

Lenke til kommentar

 

La det ligge, selv om du har noe i mot personen. Ingen liker sladrepaver.

 

Anonymous poster hash: 639bd...18f

 

 

 

Hvorfor bryr du deg, går det ut over andre? Har vedkommende et problem, har du snakket med vedkommende?

 

Spør du meg så burde man holde nesen sin borte fra andres liv med mindre det skader andre mennesker.

 

 

Det er ikke verdens undergang å sitte på hasj og "kanskje narkotiske stoffer", og det å sende denne personen til politiet vil bare lage problemer.

 

Hvis det er underliggende psykiske plager så vil dette bare forverre saken, fordi h*n da ikke får hjelp, men straff og urent rulleblad.

 

 

 

Tenk deg om, er det for din egen del du gjør dette? Fordi om du vil hjelpe vedkommende så er det andre bedre metoder enn å sende loven etter h*n. Anonymous poster hash: 5b95c...e15

 

Det foreligger en kriminell handling og trådstarter ønsker å melde i fra om dette til Politiet. Det kommer frem av det du selv skriver at du skal holde deg unne andre sine valg, da burde dere i vertfall holde dere unna når trådstarter her velger å gjøre det riktige.

 

Til trådstarter:

 

Du kan fritt melde i fra annonymt via politiet sine hjemmesider, men det er større sjangs for at dem gjør noe med det viss du anmelder det personlig. Litt avhengig av størrelsen og kapasiteten på ditt politidistrikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Man må vel ha noe grunnlag og ikke bare antakelser? Ser ikke poenget med mindre det er snakk om en som åpenbart selger/smugler/produserer.

Det er politiet sin oppgave å følge opp tipset. Bevisbyrden ligger ikke på en tipser.

hmm nei, men hehe da kan jo jeg bare ringe inn masse anonyme tips på folk jeg ikke liker da? Alle skjønner jo at det ikke blir gjort noe med slike tips :p
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...