Gå til innhold

Skal selge PC, hva syns dere om prisen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet jeg får 500kr for PSU, 500kr for kabinettet, 2000kr for GPU. HK, CPU, RAM og CPU kjøler er verdt 1000kr. (I7 920 er marginalt dårligere enn dagens nyeste prosessorer). Så får kjøper med DVD rom og 128SSD "gratis". Så jeg menter iallefall at det er en "fair" deal, å at kjøper gjør ett godt kjøp.

 

Men men. Jeg får se om jeg får napp. Ellers blir nok dette en god HTPC istedet. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg får 500kr for PSU, 500kr for kabinettet, 2000kr for GPU. HK, CPU, RAM og CPU kjøler er verdt 1000kr. (I7 920 er marginalt dårligere enn dagens nyeste prosessorer). Så får kjøper med DVD rom og 128SSD "gratis". Så jeg menter iallefall at det er en "fair" deal, å at kjøper gjør ett godt kjøp.

 

Men men. Jeg får se om jeg får napp. Ellers blir nok dette en god HTPC istedet. :)

Utifra hva du har listet opp så er vi oppe i 4000kr.
Så hvor får man da ssd og dvd rom "gratis" enn? med tanke på at du prøver og få 5k for hele pcen.

Jeg vil si meg litt uenig i at 920-930 ligger marginalt under nyere generasjoner.
Har selv en 930 og måtte kjøre denne opp på 3,6ghz for og ikke slite med lagg både i bf3-4 og apb med 2stk gtx480 kort.

Jeg håper Windowsen er OEM og er aktivert denne på den pcen,
Så kan du glede deg til og prøve den et annet sted :)

Lenke til kommentar

Windows lisensen koster jo 1000kr.

 

Men jeg legger med en SSD på 128GB med Windows 8.1 og CD/DVD brenner.

 

Men da vil det være "fair" å gå opp 1000kr på prisen syns jeg.

 

 

Folk bryr seg ikke om windowsen din. De som kjøper brukt er ute etter å spare penger, og vil i stor grad kjøre windows de skaffer gratis på andre vis.

Lenke til kommentar

 

Vanlige folk vil ikkje ha en PC med vannkjøling, vann i en PC hørest skummelt ut. De som vil ha vannkjøling vil bygge sjølv.

 

Kompakt vannkjøling har egentlig ingen av de ulempene vanlig vannkjøling har.

 

 

Enig.

 

 

Windows lisensen koster jo 1000kr.

 

Men jeg legger med en SSD på 128GB med Windows 8.1 og CD/DVD brenner.

 

Men da vil det være "fair" å gå opp 1000kr på prisen syns jeg.

 

 

Folk bryr seg ikke om windowsen din. De som kjøper brukt er ute etter å spare penger, og vil i stor grad kjøre windows de skaffer gratis på andre vis.

 

 

Derfor den fortrinnsvis selges uten Windows.

 

Jeg kjøpte to slike WD Green disker på brukten for 500 kr forrige uke. 1400 kr for nye på komplett. Da er det vel litt å tro på julenissen at man skal ha 1600 kr for de? Vil du selv ha slått til på dette?

 

Jeg ønsker ikke å selge disse, derfor er det høy pris. Disse brukes idag. Jeg må kjøpe nye dersom kjøper vil ha disse.

 

 

Jeg vet jeg får 500kr for PSU, 500kr for kabinettet, 2000kr for GPU. HK, CPU, RAM og CPU kjøler er verdt 1000kr. (I7 920 er marginalt dårligere enn dagens nyeste prosessorer). Så får kjøper med DVD rom og 128SSD "gratis". Så jeg menter iallefall at det er en "fair" deal, å at kjøper gjør ett godt kjøp.

 

Men men. Jeg får se om jeg får napp. Ellers blir nok dette en god HTPC istedet. :)

Utifra hva du har listet opp så er vi oppe i 4000kr.

Så hvor får man da ssd og dvd rom "gratis" enn? med tanke på at du prøver og få 5k for hele pcen.

 

Jeg vil si meg litt uenig i at 920-930 ligger marginalt under nyere generasjoner.

Har selv en 930 og måtte kjøre de

 

nne opp på 3,6ghz for og ikke slite med lagg både i bf3-4 og apb med 2stk gtx480 kort.

 

Jeg håper Windowsen er OEM og er aktivert denne på den pcen,

Så kan du glede deg til og prøve den et annet sted :)

 

 

Windowsen er uaktivert, helt ny. Aldri brukt. Så det skal gå veldig bra ;)

 

 

Takk for innspill, har satt den ned til 3990kr nå. Så da bør det være bra.

Lenke til kommentar

Sett den ned til 3000 og se hva som skjer. Å betale for at annonsen skal være mer synlig i 7 dager kan også være lurt i og med at dette ikke koster så ille mye, og det er bedre å betale finn 50 kroner, enn å ikke få solgt en PC for 3500.

 

3000kr er for lite. 3990kr eller gjør den mer nytte som HTPC.

Lenke til kommentar

At den ikke sendes begrenser jo også hvem som er ute etter pcen.

 

Nypris - 30% pga brukt

Deretter -30% pr år gammelt

Hvilken pris får du da? Det er denne prisen som må justeres i forhold til hva man får idag for den prisen.

 

Pc er det man taper mest på her i livet i %.

Selv SR-2serverene jeg kjøpte for 44000kr stykket ble solgt inkludert frakt for under 10K noen mnd etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...