Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere det blir noe sted i Norge man får testet Rift etterhvert? I butikk, på messe e.l?

 

Ser mange klager over svimmelhet og kvalme når de bruker VR. Jeg blir så godt som aldri kvalm, men etter 30 sek i Google cardboard har jeg fått nok. Det er så klart stor forskjell på cardboard og Rift, men om Rift er 10% så mye kvalmefrembringende, og dette ikke er noe man blir vandt til/som går over, er det i praksis ubrukelig for meg.

Lenke til kommentar
Dårlig tips å be folk presse seg gjennom VR syke. Hvis man merker kvalme så bør man stoppe så fort som mulig ellers risikerer man å forbinde VR med kvalme.

 

Dette er kanskje litt tørt men det forklarer en hel del om sim syke og hvorfor vi opplever å bli kvalme i visse situasjoner i VR. Ca. 14:25 inn i videoen

 

Et godt tips er å ikke bevege seg på en unaturlig måte i førstepersonspill med håndkontroller. Luckys Tale og EVE Valkyrie burde gå helt fint siden dette er tredje person og Cockpit. Eller opplevelser hvor kroppen blir sporet 1:1 slik som Oculus Toybox med Touch og i alle spill til Vive.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Dårlig tips å be folk presse seg gjennom VR syke. Hvis man merker kvalme så bør man stoppe så fort som mulig ellers risikerer man å forbinde VR med kvalme.

 

Dette er kanskje litt tørt men det forklarer en hel del om sim syke og hvorfor vi opplever å bli kvalme i visse situasjoner i VR. Ca. 14:25 inn i videoen

 

Et godt tips er å ikke bevege seg på en unaturlig måte i førstepersonspill med håndkontroller. Luckys Tale og EVE Valkyrie burde gå helt fint siden dette er tredje person og Cockpit. Eller opplevelser hvor kroppen blir sporet 1:1 slik som Oculus Toybox med Touch og i alle spill til Vive.

 

Men verdt å påpeke at man kan venne seg til VR. Da jeg fikk DK1 klarte jeg max 3-4 minutter første dagen uten å bli kvalm som fy. Men jeg ga meg ikke, litt mer exposure hver dag gjorde at jeg etter en måned ble helt immun mot VR syke.  Så for noen er faktisk dette en vei å gå. 

 

Dette er ikke løsningen på VR syke for alle og enhver, men synes det er verdt å nevne fordi min personlige erfaring er at man kan overvinne VRsyken hvis en bare er sta nok.

 

 

 Vive og Rift er så gode VR briller at problemet ikke er hardware lenger, så problemet VR syke oppstår på software siden.

 

Hvis produsentene av VR opplevelser absolutt vil, så kan de lage opplevelser vi ikke blir syke av.

Så spørs det hva folk flest vil ha.. 

Oculus skal selge både opplevelser som ingen blir syke av og opplevelser som kan tøye grensene. 

Opplevelsene vil bli merket med en Komfort rating slik at kundene vet hva de begir seg utpå når de kjøper noe.

Lenke til kommentar

 

 

Dårlig tips å be folk presse seg gjennom VR syke. Hvis man merker kvalme så bør man stoppe så fort som mulig ellers risikerer man å forbinde VR med kvalme.

 

Dette er kanskje litt tørt men det forklarer en hel del om sim syke og hvorfor vi opplever å bli kvalme i visse situasjoner i VR. Ca. 14:25 inn i videoen

 

Et godt tips er å ikke bevege seg på en unaturlig måte i førstepersonspill med håndkontroller. Luckys Tale og EVE Valkyrie burde gå helt fint siden dette er tredje person og Cockpit. Eller opplevelser hvor kroppen blir sporet 1:1 slik som Oculus Toybox med Touch og i alle spill til Vive.

 

Men verdt å påpeke at man kan venne seg til VR. Da jeg fikk DK1 klarte jeg max 3-4 minutter første dagen uten å bli kvalm som fy. Men jeg ga meg ikke, litt mer exposure hver dag gjorde at jeg etter en måned ble helt immun mot VR syke.  Så for noen er faktisk dette en vei å gå. 

 

Dette er ikke løsningen på VR syke for alle og enhver, men synes det er verdt å nevne fordi min personlige erfaring er at man kan overvinne VRsyken hvis en bare er sta nok.

 

 

 Vive og Rift er så gode VR briller at problemet ikke er hardware lenger, så problemet VR syke oppstår på software siden.

 

Hvis produsentene av VR opplevelser absolutt vil, så kan de lage opplevelser vi ikke blir syke av.

Så spørs det hva folk flest vil ha.. 

Oculus skal selge både opplevelser som ingen blir syke av og opplevelser som kan tøye grensene. 

Opplevelsene vil bli merket med en Komfort rating slik at kundene vet hva de begir seg utpå når de kjøper noe.

 

Jeg merket også med DK2'en at jo mer jeg spilte, jo mer tålte jeg :) 

Lenke til kommentar

 

 

Oculus må ha solgt ganske mange rift'er, siden nå er ordrene helt ut i juli! :O 

 

VRgamer.no - Nye forhåndsbestillinger av Oculus Rift blir nå levert i juli

 

Sto april på min bestilling, lurer på når i april den blir sendt.. vanskelig å vente merker jeg.  :hm:

 

Bestiller du nå er det juli

 

 

 

Damn!

 

Hadde jeg gjort som mange andre, og latt være å bestille pga prinsipper for så å angre og bestille likevel hadde jeg nok hatet meg selv litt nå. Men heldigvis bestilte jeg med en gang :D

 

Men selv april er egentlig for langt unna :p :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Oculus må ha solgt ganske mange rift'er, siden nå er ordrene helt ut i juli! :O 

 

VRgamer.no - Nye forhåndsbestillinger av Oculus Rift blir nå levert i juli

 

Sto april på min bestilling, lurer på når i april den blir sendt.. vanskelig å vente merker jeg.  :hm:

 

Bestiller du nå er det juli

 

 

 

Damn!

 

Hadde jeg gjort som mange andre, og latt være å bestille pga prinsipper for så å angre og bestille likevel hadde jeg nok hatet meg selv litt nå. Men heldigvis bestilte jeg med en gang :D

 

Men selv april er egentlig for langt unna :p :p

 

Var litt i samme båt, men endret pga moms surret. Får min i mai! :( Men de blir sendt i slutten av mars så april er jo rett rundt hjørnet da ;)

Lenke til kommentar

Kom akkurat over denne artikkelen om No Man's Sky:

http://www.crossmap.com/news/no-mans-sky-release-date-news-and-platforms-no-mans-sky-will-also-be-available-in-xbox-pc-oculus-rift-and-project-morpheus-after-a-year-24227

 

Ser ut som PC-versjonen vil komme ETT ÅR etter Plasystation-versjonen pga en avtale mellom utvikler og Playstation.

Faen til ræl altså... Ett helt år før vi kan nyte det i VR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kom over denne på Reddit. Synes den gir en god indikasjon på hvor awesome social vr kommer til å bli.

 

VR er ikke bare spill, det kan bli så mye mer! 

 

Den videoen der solgte meg! Eller er solgt allerede :p Men fy faen jeg gleder meg! Jo mer jeg får vite jo mer er prisen mer og mer fornuftig. Er så glad Oculus valgte kvalitet enn kvantitet.

 

Sjekk ut denne også. Mye forklart

 

Endret av Demonickon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kom over denne på Reddit. Synes den gir en god indikasjon på hvor awesome social vr kommer til å bli.

 

VR er ikke bare spill, det kan bli så mye mer! 

 

 

Tusen takk for at du delte.

 

Jeg, som du også, har sett omtrent det meste som er å se av slike videoer, men har ikke sett denne, og dette er en av de beste jeg har sett til nå.

 

Faen å jeg gleder meg, det blir snart uutholdelig dette her.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

 

Kom over denne på Reddit. Synes den gir en god indikasjon på hvor awesome social vr kommer til å bli.

 

VR er ikke bare spill, det kan bli så mye mer! 

 

Den videoen der solgte meg! Eller er solgt allerede :p Men fy faen jeg gleder meg! Jo mer jeg får vite jo mer er prisen mer og mer fornuftig. Er så glad Oculus valgte kvalitet enn kvantitet.

 

Sjekk ut denne også. Mye forklart

 

 

Kult, kjempe kul video.

Lenke til kommentar

Litt gammel denne men morsom :p

 

Må også sies at skaperen av serien Justin Roiland sammen med en av folka bak spillet The Stanley Parable og Hover Junkers utviklerstudioet lager et VR spill sammen. Tror det blir crazy stuff ut av dette.

 

Justin Roiland er også stemmen til Rick and Morty og stemmen til Lemongrab i Adventure Time.

 

 

Lenke til kommentar

 

PSVR kan forhåndsbestilles til 9000 kr http://cdon.no/spill/playstation_vr_(morpheus)-26862743

Tror jeg nøyer meg med Oculus Rift :-)

De har ikke gått ut med noe pris enda, så er bare noe cdon har satt der midlertidig. PSVR vil nok bli billigere enn Rift og Vive :)

 

Noen som har funnet pris på PSVR enda? tror jeg kommer til å satse på den siden jeg må oppgradere til ps4 uansett..

Lenke til kommentar

Bok tips

 

Ready_Player_One_cover.jpg

Begynte endelig på Ready Player One i går. Fullførte sent i natt. Det var en oppslukende bok. Jeg hørte lydboken lest av Wil Wheaton kjent fra Star Trek The next generation som bare gjorde opplevelsen av boken enda bedre. Hvis man er det fnugg opptatt av VR så er dette et must read.

 

Gamer.no har tidligere anmeldt boken:

http://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-bokanmeldelse-ready-player-one/102241

 

Anbefales :)

 

 

Men jeg vil sette søkelyset på en litt mindre kjent bok i samme sjanger, en bok jeg vil påstå er minst like bra, om ikke enda bedre faktisk. 

 

The Metamorphosis of Prime Intellect

Kan leses gratis her:

http://localroger.com/prime-intellect/

In the best possible future, there will be
no war, no famine, no crime,
no sickness, no oppression,
no fear, no limits, no shame...
...and nothing to do.

 

Anbefales på det sterkeste! ;)

 

 

Neste på leselisten min er:

Neuromancer

https://en.wikipedia.org/wiki/Neuromancer

og

Snow Crash

https://en.wikipedia.org/wiki/Snow_Crash

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...