Gå til innhold

Fem tips som hindrer Windows 8 i å føles som Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men i dette tilfelle passer best - "en sminket crackhore med sneiper stikkende ut av nesa, er fortsatt en crackhore med sneiper stikkende ut av nesa."

Her er jeg uenig. Win8 hadde et enormt potensiale. MS har gjort store forbedringer i forhold til Win7. Problemet er at disse forbedringene ikke er synlige i det hele tatt. Det de fucka opp var rett og slett brukergrensesnittet. "Under panseret" er Win8 bra.

Tror en god sammenligning ville kanskje vært en modell i burka. Godsakene er der, men de synes ikke.

Nahh. Om jeg skal bruke et grensesnitt, så skal det være så smidig og knirkefritt som bare f! Det er vel derfor jeg ikke kommer til å backe bort fra win7 etter at jeg gikk mellom den optimaliseringsguiden jeg fant på tekSyndicate-youtube. Uansett vilket prosjekt, modifikasjon, feil som skal rettes, eller hva-nå-enn jeg skal gjøre på min maskin, så vet jeg at det har blitt mange ekstra minutter til overs som ikke har blitt fortapt inni grensesnittet selv.

Lenke til kommentar

Jeg tror windows 8 med det medfølgende grensesnittet har ett godt potensiale, men det er ikke så veldig bra nå.

 

Jeg syntes det er rart fks at flisene ikke er interaktive og mer justerbare. Du burde kunne lese og sende mail fra selve flisa.

 

Stort sett bruker jeg windows 8 til å starte programmer og det er like enkelt i windows 8 som i windows 7.

Lenke til kommentar

 

 

1. Gå rett til skrivebordet når datamaskinen starter. Ingen hemmelighet dette, men det er nok likevel en del som vil få nytte av akkurat dette tipset.

 

Helt enig. At brukere selv kan forsøke å finne løsningene i eksempelvis godt skjulte innstillinger sier seg jo selv. Men, det er et godt stykke arbeid å finne alle slike nyttige endringer i et produkt.

 

Her burde jo Microsoft strengt tatt også brukt forenklingsmodellen, på en slik måte at det førte til både opplysning og valgfrihet. :green:

 

OG IKKE kun en fordumming, slik man gjerne ser at resultatene har ledet til på mange produkter.

 

F.eks. så har jeg ingen Apple-produkter, bortsett fra et Apple-tastatur som jeg bruker til PC'en min. Tar man så for seg OS'et på Iphone, så ser man en brutal forenklingsmodell. Selv er jeg vant med mobiltelefoner som har en rekke innstillingsmuligheter, og gir deg en rekke avanserte bruksmuligheter. Her har gjerne Iphone kommet til kort, til å dekke smaken min. For jeg har fiklet litt med en Iphone når man har stått fast (ikke min Iphone vel og merke) om å finne en nokså simpel funksjon men likevel tydeligvis litt for avansert for Apple's smak. Dermed virker produktet Iphone fordummet. Eksempelet mitt har med nettverksfunksjoner å gjøre, uten at jeg går i detalj om hva det er.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...