Gå til innhold

Ingen internet tilgang...men sitter og skriver her allikevel. ?! Hjelp til og koble meg til.


Anbefalte innlegg

Altså, etter en installasjon av vmware, husker ikke hvilken, vmbox eller now.

Så etter en restart klarte ikke steam og koble seg til og sa det var ingen Internet Connection. Heller ikke Opera browser, eller desktop Internet Explorer.

 

Men ifølge nettverket er jeg tilkoblet, og jeg kunne pinge hw.no...

 

Rart hva, men så til slutt bare enda rarere i det jeg faktisk kan gå ut og surfe på internett og som jeg gjør akkurat nå, skrive her på forumet med Internet Explorer "APP" som kommer med Windows 8.

 

Hallo hva er greia her, for noe tullball ?

Så jeg trenger hjelp til og koble meg til Internett som jeg egentlig allerede er tilkoblet til. Hva er det som foregår? Og hva skal jeg gjøre ?

 

Med andre ord er det kun IE App som vil koble seg til, alt annen av software eller browsere vil ikke.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du går inn på nettverkstilkoblinger

yrvfdo.jpg

 

Så vil du sannsynligvis få opp noe ekstra greier der som kommer ifra det VM-rotet du har installert. Dekativer \ Fjern dem, pass på at den du bruker primært er aktiv (Ethernet eller WiFi avhengig av hva du bruker).

 

Hadde du rotet det til i Windows 7, så hadde du nok ikke kunne postet her slik du gjorde via "Metro IE", så Windows 8 er da ikke så bad. :)

Lenke til kommentar

...skjønner ikke problemet ditt....

 

Hvorfor skal alle formatere PC'n sin bare fordi de ikke finner ut av ett gitt problem ila 5min, er ikke noen løsning du lærer av det der vel? da ender du opp med å gjenta problemene du lager for deg selv i en evig loop å du kommer ikke til å lære noen verdens ting,....

 

1) Hva med å av-installere VMware?

2) Skru av LAN adapterene som blir installersammtidig? ( se post over )

3) Skjønne hva en installere på PC'n FØR man installere noe som helst

4) Sjekke logger for å se om det er en prosess eller tilsvarende som kjører/ikke kjører ( som feks kreves )

5) Kompabilitet eller patch til gitt OS som løser problemet...

 

.... etc ....

 

anyways, håper du fikk løst problemet

Endret av Stolpe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...