Gå til innhold

Tilbakeblikk: Metal Gear Solid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lurer på hva jeg må gjøre\kjøpe for og kunne spille mgs4 og 5. Med all denne manglende bakover kompatibiliteten. Ville gjerne hatt all MGs spillene fra 2 og oppover spillbart.

PS3 + HD collection. Metal Gear Solid ligger billig på PSN

 

metal-gear-solid-hd-collection.jpg

 

Supert....Men så vidt jeg har forstått så må jeg kjøpe meg ps3 da, ikke ps4, siden de ikke vil funke på ps4, right ? Viktig for folk og få med seg i så fall.

 

Though, litt knotete synes jeg og måtte ty til og kjøpe spill om igjen gjennom PSN.

 

 

 

Takk for tipset. For se etter den.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Jeg har Legacy Collection men det er en latmannsjobb dessverre. Den inkluderer ganske enkelt pakken med HD-remakene av 2, 3 og Peace Walker som kom ut tidligere, samt en kode som lar deg laste ned MGS1 fra PSN (det stemmer - MGS1 er faktisk ikke i selve pakken!). Metal Gear 1 og 2 er kun inkludert via MGS3 slik de var i MGS3: Subsistence-pakken til PS2, så disse må man starte MGS3 for å spille.

 

Som en definitiv MGS-samling og en hyllest til serien synes jeg det er skuffende når det virker som om de bare har forsøkt å legge minst mulig arbeid inn i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Metal gear solid 1 var defintivt det beste spillet frem til Crash Bandicoot dukket opp og et annet skytespill som jeg ikke kommer på i farten. Ikke Splinter Cell, men noe annet mørkt spill.

 

Disse her var min favoritt liste til PS1:

 

- Metal Gear Solid (hadde defintivt beste grafikken og detaljer noensinne. Ingen ved siden av og ingen over.

 

- Crash Bandicoot - et spill man bare måtte runde!

 

- Final Fantasy VII (bare synd at det var en evighetspill som knapt noen personer klarte å runde det?)

 

- Siphon filter

 

- 007 James Bond Tomorrow never dies

 

- Driver 2 (shitty grafikk, men damn artig spill)

Lenke til kommentar

Metal gear solid 1 var defintivt det beste spillet frem til Crash Bandicoot dukket opp og et annet skytespill som jeg ikke kommer på i farten. Ikke Splinter Cell, men noe annet mørkt spill.

 

Disse her var min favoritt liste til PS1:

 

- Metal Gear Solid (hadde defintivt beste grafikken og detaljer noensinne. Ingen ved siden av og ingen over.

 

- Crash Bandicoot - et spill man bare måtte runde!

 

- Final Fantasy VII (bare synd at det var en evighetspill som knapt noen personer klarte å runde det?)

 

- Siphon filter

 

- 007 James Bond Tomorrow never dies

 

- Driver 2 (shitty grafikk, men damn artig spill)

 

o_O

Lenke til kommentar

Metal gear solid 1 var defintivt det beste spillet frem til Crash Bandicoot dukket opp og et annet skytespill som jeg ikke kommer på i farten. Ikke Splinter Cell, men noe annet mørkt spill.

 

Disse her var min favoritt liste til PS1:

 

- Metal Gear Solid (hadde defintivt beste grafikken og detaljer noensinne. Ingen ved siden av og ingen over.

 

- Crash Bandicoot - et spill man bare måtte runde!

 

- Final Fantasy VII (bare synd at det var en evighetspill som knapt noen personer klarte å runde det?)

 

- Siphon filter

 

- 007 James Bond Tomorrow never dies

 

- Driver 2 (shitty grafikk, men damn artig spill)

 

Siphon filter hadde jeg helt glemt. Fy fader å badass det var å spille som guttunge! Det var et typ lokk døra til rommet spill (for voldelig)?

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII er da ikke noe evighetsspill. Et relativt kort spill etter rollespillstandard som kan rundes på rundt 40 timer. Dagens rollespill er gjerne dobbelt så lange.

 

Tviler på de fleste er ferdig etter 40 timer på første playthrough. Kan vel også ta speed run under 15 timer. Jeg synes i hvertfall det føltes ut som en evighet å breede gold chocobo og drepe alle weapons på den tida. Hva legger du i å runde et spill? Main story, main story og side quests eller perfect game? Spillet er vel fra 97? Og på den tiden var vel også 40 timer godt over gjennomsnitts lengde på rpg? Ser ikke relevansen i sammenligningen til dagens rpger.

Lenke til kommentar

Tviler på de fleste er ferdig etter 40 timer på første playthrough. Kan vel også ta speed run under 15 timer. Jeg synes i hvertfall det føltes ut som en evighet å breede gold chocobo og drepe alle weapons på den tida. Hva legger du i å runde et spill? Main story, main story og side quests eller perfect game? Spillet er vel fra 97? Og på den tiden var vel også 40 timer godt over gjennomsnitts lengde på rpg? Ser ikke relevansen i sammenligningen til dagens rpger.

 

53 timer på min første, 36 på det korteste (alle Weapons tatt).

 

Å runde et spill betyr vanligvis bare at man komme seg fra start til slutt, ikke at man oppdager alle hemmeligheter. 

 

Spillet var blant de største for sin tid. Jeg synes allikevel at timene fløy forbi og jeg endte opp med å runde FF7 mange ganger i løpet av tenårene. De fleste jeg kjenner som spilte det rundet det også, selv de som normalt ikke brydde seg om rollespill.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...