Gå til innhold

Tilbakeblikk: Metal Gear Solid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva jeg må gjøre\kjøpe for og kunne spille mgs4 og 5. Med all denne manglende bakover kompatibiliteten. Ville gjerne hatt all MGs spillene fra 2 og oppover spillbart.

PS3 + HD collection. Metal Gear Solid ligger billig på PSN

 

metal-gear-solid-hd-collection.jpg

Endret av Mala
Lenke til kommentar

MGS, er å forblir den beste spill serien som noengang har kommet til et spill platform med tanke på hele historien ifra år 1765 (Amerikanske patrioter danner Sons of Liberty) til år 2014 der Solid Snake besøker graven til Big Boss. Eneste spill jeg ikke har spilt i denne serien er Portable Ops, men denne så jeg på youtube.

 

Husker så veldig godt når jeg prøvde demoen til MGS1 om og om og om igjen som jeg fikk i et playstation 2 blad, samt den dagen jeg tok bussen til byen for å kjøpe hele spillet! Var et av de første spillene jeg kan huske der du hadde alternative slutter, et der Meryl overlevde og et der hun døde. Jeg får enda litt frysninger av "The best is yet to come" når jeg hører den nesten 15 år senere.

 

 

En annen ting jeg husker var MGS 1 VR Mission der du kunne spille som Frank Jaeger (Ninja).

 

SÅ var det MGS2! Husker godt de småtrailerene man så, og en ting beit jeg merke i og det var den fantastiske grafikken og First Persion Aiming. Litt synd at du kun spilte som Solid Snake første halvdel men men, var fremdeles et bra spill!

 

 

Eneste jeg ikke likte med MGS2 var hvordan du kunne ta ut 12 Metal Gear Ray inni I Arsenal Gear....det kunne de spart seg for.

 

 

 

PS: Etter 2014 så har man jo den lille historien til Raiden i MGS Revengeance ifra 2015 da men den har egentlig ikke noe med hovedhistoien å gjør. Denne holder jeg på med på PC akkurat nå, sinnsykt moro men helt sinnsykt vanskelig (synes jeg ihvertfall).

 

Gleder meg stort til MGS "5"

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

Lurer på hva jeg må gjøre\kjøpe for og kunne spille mgs4 og 5. Med all denne manglende bakover kompatibiliteten. Ville gjerne hatt all MGs spillene fra 2 og oppover spillbart.

PS3 + HD collection. Metal Gear Solid ligger billig på PSN

 

metal-gear-solid-hd-collection.jpg

 

Noen som vet hvorfor det første spillet i serien ikke er med i denne pakken? Var slik i Silent Hill pakken også, kun SH2 og 3, men ingen 1.

Lenke til kommentar

Det beste spillet jeg personlig puttet i en ps1 noen gang var FF7, med FF8 og FF9 etter det, men FF7 er nå det beste synes jeg.

 

Helt enig angående FF7, det spillet mener jeg er best i verden, nettopp pågrunn av den historien som ligger bak. FF8 og FF9 var også bra spill men de hadde ikke den same dybden, der omhandlet spillet kun innenfor et kort tidsperiode. Alle FF spilene etter 9'eren var for det meste kun "eye-candy" men en tynn og kjedelig historie som ikke fanget min interesse ihvertfall.

 

Rart med det men jeg sammenligner enda nye spill med FF7 når det kommer til historie. Mange sier at The Last Of Us hadde en sinnsykt rørende og personlig historie....ja ok, men ingenting sammenlignet med FF7.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

 

Lurer på hva jeg må gjøre\kjøpe for og kunne spille mgs4 og 5. Med all denne manglende bakover kompatibiliteten. Ville gjerne hatt all MGs spillene fra 2 og oppover spillbart.

PS3 + HD collection. Metal Gear Solid ligger billig på PSN

 

metal-gear-solid-hd-collection.jpg

 

Noen som vet hvorfor det første spillet i serien ikke er med i denne pakken? Var slik i Silent Hill pakken også, kun SH2 og 3, men ingen 1.

 

 

very low polygon count.

Lenke til kommentar

Sniking i MGS serien er omtrent fraværene om en spiller på easy/normal. Kjører man på med hard/extreme så må man ty til mindre actionfylte framgangsmåter. Altso snike seg frem uten å tiltrekke 10000000000 soldiers.

 

For å få den beste scoren i MGS (samme krav for både Easy, Normal, Hard og Extreme) så tror jeg du ikke skal drepe mer enn 25 soldater, blitt spottet mindre enn 4 ganger og bruke maks en Ration. Samt må du klare spillet på under 2,5 time. Big Boss er vel codenavnet om du klarer alt dette på Extreme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...