Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Snøfreser starter ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har en snøfreser som bare er ett år gammel og nå vil den ikke starte. Når jeg startet i forrige uke for første gang denne sesongen så kom det masse sort røyk ut av motoren. Den fungerte sånn passe greit da, men nå jeg skulle starte den denne uken, så vil den ikke starte manuelt og når jeg prøvde elektrisk så startet den så vidt men "døde" ut etterhvert. Hva kan være galt, må noen plugger byttes ut allerede etter en sesong ? Eller andre feilkilder ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke mekaniker, men disse motorene er normalt ikke så kompliserte. Du forteller ikke hvilken type snøfreser du har og det kan være nyttig info. hvis noen andre her har samme type.

 

Masse sort røyk, kan tyde på at motoren fikk for feit bensin/luft blanding (mye, eller feil choke) Tror du bør ta ut pluggen og rense den. Kontroller stiftåpning. Les bruksanvisningen!

 

At "motoren" dør ut, når du forsøker å starte motoren elektrisk, er vel "flatt batteri". Sett batteriet til lading.

 

Editt: Når du tar ut tennpluggen se nøye på den, fordi den forteller mye. Fortell oss tilstanden. Polene skal være rene og tørre.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Snøfreseren er kjøpt fra Netthandelen, derfor begynner jeg nå å tvile på kvaliteten, men det var jo en Hyundai motor , derfor kjøpte jeg den

Snøfreseren har firetakts motor, elektrisk start og hele 11 hk, men likevel skuffer den veldig :(

Jeg ser at choken ikke er gått tilbake fra forrige bruk, hvordan løser jeg da det problemet ? Hvordan kan jeg drenere forgasseren, er det bare å ta den ut og tørke den ?

​Den har statt inne i garasje siden forrige vinter

Endret av isrihel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...