Gå til innhold

Nye hodetelefoner til musikk?


Hakonnn

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet inn i en noe mindre leilighet der noe fett anlegg ikke hadde gjort seg og jeg må derfor ta til takke med hodetelefoner.

 

Budsjett 2500Kr.

 

Jeg er en person som hører på mye forskjellig når det kommer til musikk, men i hovedsak holder jeg meg til Dubstep og D&B. Når det er sagt vil jeg at hodetelefonen skal låte like flott i andre sjangere.

 

- Skal brukes i PC/iPhone.

- Over-øret design.

- Flott lyd.

- Kraftig bass.

- Ikke trådløse

 

Noe å anbefale? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer mye an på hvilket lydkort du har. På SB ZXr merker jeg så godt som ingen forskjell fra eksterne DAC'n og rett i lydkortet. Men fra andre integrerte lydkort er forskjellen ganske så stor. Største forskjellen er som regel lydnivået.

Jeg har et Asus z87 Sabertooth hovedkort(kjører nå bare på dens intregerte lyd)..

Lenke til kommentar

Jeg vil heller gå til innkjøp av et integrert lyd kort enn å drasse rundt på en bærbar DAC. Noe å anbefale som passer innenfor budsjettet? Nå til hodetelefonene, jeg blir svært usikker her da det er så mye å velge i til forskjellige priser. Har fått en del forslag her og de jeg har sett litt på er DT770 og Momentum. Hva er forskjellen mellom disse?

 

Om jeg går for et par dyrere hodetelefoner slik som Momentum, må nok et lydkort la seg vente på en, mens om jeg finner noe litt billigere er det rom for også et lydkort.

 

Det skal sies at jeg ikke er noen musikk kjenner, og en som kommer fra 128kbps mp3's og et Koss headsett til 300Kr. Alt vil med andre ord være en forbedring. :p

Lenke til kommentar

Jeg vil heller gå til innkjøp av et integrert lyd kort enn å drasse rundt på en bærbar DAC. Noe å anbefale som passer innenfor budsjettet? Nå til hodetelefonene, jeg blir svært usikker her da det er så mye å velge i til forskjellige priser. Har fått en del forslag her og de jeg har sett litt på er DT770 og Momentum. Hva er forskjellen mellom disse?

 

Om jeg går for et par dyrere hodetelefoner slik som Momentum, må nok et lydkort la seg vente på en, mens om jeg finner noe litt billigere er det rom for også et lydkort.

 

Det skal sies at jeg ikke er noen musikk kjenner, og en som kommer fra 128kbps mp3's og et Koss headsett til 300Kr. Alt vil med andre ord være en forbedring. :p

Kjøp Asus STX, har du lydkort i mange år. Koster cirka 1300,-, vel verdt det. Også mulig å bytte chiper på det for å forandre lydsignatur.

Lenke til kommentar

Kommer mye an på hvilket lydkort du har. På SB ZXr merker jeg så godt som ingen forskjell fra eksterne DAC'n og rett i lydkortet. Men fra andre integrerte lydkort er forskjellen ganske så stor. Største forskjellen er som regel lydnivået.

DAC'en konverterer bare fra digitalt til analogt, det et forsterkeren øker volumet.

Lenke til kommentar

... :hm:

 

Focal Spirit One, Beyerdynamic DT770, Logitech UE6000 og Sennheiser Momentum er gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...