Gå til innhold

Nye hodetelefoner til musikk?


Hakonnn

Anbefalte innlegg

Hvordan er bassen i det headsettet? :)

 

Syntes den er helt super.. Litt vanskelig å beskrive, men det er nok bass, men ikke for mye.

 

Lydogbilde kåret de til Årets Beste.

 

http://www.lydogbilde.no/nyheter/arets-beste-hodetelefoner

 

http://www.lydogbilde.no/test/sennheiser-momentum-2

 

De ser i tillegg meget pene ut, med skikkelig kvalitetesfølelse da bøyle / puter i hovedsak er av metall og lær :)

 

sennheiser_2546495b.jpg

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel du har plass til DT990 eller DT770 i budsjettet og begge kan kjøpes i 32 eller 250 Ohms. Begge er ikke noe problem for hans hovedkort. Men du må ha 32 Ohms versjonen viss du skal bruke den på Iphone. Samt er Beyerdynamic Custom One Pro en mulighet. Dette er iallefall Beyerdynamic sine konkkurenter i denne prisklassen. Alle disse hodetelefonene har meget god komfort, med store klokker, men de har rundt 3m med kabel. Den er i spiral (lack of a better word) men den er lang.

Lenke til kommentar

Har selv gått til innkjøp av Sennheiser Momentum i brun finish, og Fiio e12 forsterker. Synest putene/klokkene ser bedre ut i sort, men de røde ledningene/stingene blir litt for mye for min del. Leser meg alltid godt opp på produktene jeg kjøper, og jeg føler meg veldig trygg på dette. :) Driver en del med stereo generelt, og det hjelper ikke med gode høretelefoner dersom man ikke mater de skikkelig, og det klarer ingen mobiltelefon eller ipod :) Regner med dem dukker opp i morgen, så skal jeg gi litt mere tilbakemelding med/uten amp.

 

Jeg vurderte også Digital Designs DXB-03 og Focal Spirit one (er stor focal fan på bilstereofronten), men design og on ear slo ut DD, mens byggekvaliteten ble for dårlig på Spirit one. Sennheiser virker som en veldig bra "pakke" selv om de ligger litt over normalen for de fleste.

 

fiio_e12.jpg

Endret av alfred2244
Lenke til kommentar

Har selv Bose Quiet Comfort i15 og kan anbefale dem!

 

 

Vi fikk en del slike der jeg jobba før (offshore) , og støydempningsfunksjonen er helt enormt bra på de. Musikkmessig er det derimot mye bedre alternativer. Hos oss ble de derimot bare brukt for å fjerne støy, og di fleste brukte dem bare for å få fred.

Lenke til kommentar

Det som uroer meg med Momentum er klokkestørrelsen. Har ikke spesielt store ører men de ser så knøtte små ut på bilder.. :p

 

jeg ble faktisk overasket hvor små de var selv om jeg har sett endel på youtube o.l. Jeg har derimot "normale" ører så det passer meg bare bra. Det positive er at man får fx hettegenser over uten at det ser rart ut i det hele tatt, knallfint for jogging foreksempel.

 

Ørene mine er ca 5.5cm fra topp til flapp, så da har du ivertfall ett referansepunkt. Meg passer de så og si perfekt. (Putene er relativt tøyelige, så det blir litt annerledes enn på bilder)

Lenke til kommentar

 

jeg ble faktisk overasket hvor små de var selv om jeg har sett endel på youtube o.l. Jeg har derimot "normale" ører så det passer meg bare bra. Det positive er at man får fx hettegenser over uten at det ser rart ut i det hele tatt, knallfint for jogging foreksempel.

 

Ørene mine er ca 5.5cm fra topp til flapp, så da har du ivertfall ett referansepunkt. Meg passer de så og si perfekt. (Putene er relativt tøyelige, så det blir litt annerledes enn på bilder)

Ettersom hodetelefonene har lik pris over hele fjøla og Lefdal har 30 dagers åpent kjøp så kjørte jeg likeså godt bort og kjøpte et par ista.

 

Så langt så godt. Lydkvaliteten er flott, de isolerer veldig godt og klokkene passer nesten perfekt. Når jeg venner meg til de blir nok ikke det noe å sette fingeren på lenger. Nå kjører jeg det av on-board lyden i Sabertooth hovedkortet og lyden er naturligvis ikke 100%, så neste steg blir derfor et lyd kort. Noen anbefalinger her?

 

Om jeg skal trekke ned på noe så er det at for meg som bruker briller, klemmer det litt bak det ene øret. Det er ikke nødvendigvis hodetelefonene sin skyld da brillene mine kunne trengt en oppretting hos optikeren, men tenkte jeg kunne nevne det. :)

Lenke til kommentar

Ettersom hodetelefonene har lik pris over hele fjøla og Lefdal har 30 dagers åpent kjøp så kjørte jeg likeså godt bort og kjøpte et par ista.

 

Så langt så godt. Lydkvaliteten er flott, de isolerer veldig godt og klokkene passer nesten perfekt. Når jeg venner meg til de blir nok ikke det noe å sette fingeren på lenger. Nå kjører jeg det av on-board lyden i Sabertooth hovedkortet og lyden er naturligvis ikke 100%, så neste steg blir derfor et lyd kort. Noen anbefalinger her?

 

Om jeg skal trekke ned på noe så er det at for meg som bruker briller, klemmer det litt bak det ene øret. Det er ikke nødvendigvis hodetelefonene sin skyld da brillene mine kunne trengt en oppretting hos optikeren, men tenkte jeg kunne nevne det. :)

Budsjett? For 2k: Schiit Magni/Modi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...