Gå til innhold

Denne skal sikre deg skarp og lynrask video (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags kraft trenger man for å kjøre 4k h.265?

AtW

De demoene jeg har sett i 4k, mest trolig med H.264, har vært kjørt av PC-er med blant annet en haswellprosessor og geforce 770 satt opp i SLI. Har ikke fått sett noe nærmere på disse maskinene enn det dessverre, men gir forhåpentligvis en liten pekepinn på hva som skal til.
Skrevet

Vil dette tilsi at 265 ikke vil kunne gå over 120hz for diverse? Allsidighet er nøkkel uten om en effektivitet økt med 50%.

Så vidt meg bekjent er H.265 begrenset til 120 Hz foreløpig, men det kan jeg sjekke opp nærmere på mandag.
  • Liker 1
Skrevet

AtW

Trenger hverken SLI eller eget skjermkort for å spille 4K med H.264. En Intel haswell dual core til 550 kroner holder faktisk. G3220

• Liker 1
Skrevet

AtW

Trenger hverken SLI eller eget skjermkort for å spille 4K med H.264. En Intel haswell dual core til 550 kroner holder faktisk. G3220

Aner ikke hva som trengs i dag for H.265.

Skrevet

Har en følelse av at 4k til for eksempel Netflix vil føre til at det ikke blir laget en fysisk disk til 4k med denne komprimeringen. Så det blir nok slutt for fysiske plater innen 10 år tipper jeg.

• Liker 1
Skrevet

En annen ting som er viktig med h265 er muligheten for 10bit mot 8bit i h264.

Hah, det finnes 10bit profil til h.264. Dette kalles Hi10P

er H.265 begrenset av format, eller kan alle format bli komprimert i H.265?

H.265 er formatet akkurat som H.264 er. Det erverdt å merke seg at dette er kun video formatet og at lyd og video kommer sammen i et containerformat, som f.eks MP4 eller MKV

• Liker 1
Skrevet

H.265 er formatet akkurat som H.264 er. Det erverdt å merke seg at dette er kun video formatet og at lyd og video kommer sammen i et containerformat, som f.eks MP4 eller MKV

så man kan ha alle conatinere (.mkv .mp4 osv.) i H.265 ?

Skrevet

Nei. Man har H.265 i en container, ikke omvendt. En container har også som regel begrensinger på både lydformat og videoformat. MKV skal jo støtte "alt" så den vil nok støtte H.265 med tiden

• Liker 1
Skrevet

En annen ting som er viktig med h265 er muligheten for 10bit mot 8bit i h264.

er H.265 begrenset av format, eller kan alle format bli komprimert i H.265?

H.264 Hi10P er en utvidelse av H.264 som ikke kan hardware dekodes i GPU, små Atom prosessorer osv. Krever software og "kraftigere" CPU.

• 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...