Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler, for den har ikke vært innom tollen. Har tidligere hatt pakker fra DHL og UPS også med budservice, og da kom det opp noe som "Gardermoen kl xxxx" "Awaiting customs clearance kl xxxx" osvosv, nå var det kun "Arrived Gardermoen kl xxxx" "Arrived sorting facility kl xxxx" "Out for delivery kl xxxx"

 

Uansett, blir bare 100kr i mva. cirka hvis jeg skulle få noe faktura :p

Skrevet

UPS og DHL gjør vel fortolling på egen hånd, og koster derfor ganske mye. (Spesielt dårlige erfaringer med DHL). UPS tar vel et gebyr på rundt 150-200 for å gjøre fortollingen, pluss da mva'en for produktet.

Skrevet

Første gang du kjører dieselbil?

Dette var en bensinmotor. Den med twinair og 85 hester. Skjønte jo at det var en turtallsperre, men den la seg ikke på den, den bare stoppet, selv om det føltes ut som den hadde mye mer å gi. Har ikke kommet over sånn type sperre før. Er vel bare noe man venner seg til.

Skrevet

Men jeg husker godt en bil jeg hadde med en 2 liters forgasermotor som dro seg opp i over 9000rpm før den begynte å klage.. Det var ganske artig det altså.

Dessverre havarerte den motoren på et tidspunkt.. :(

Lurer på hvorfor. : D

Skrevet

Motoren var laget for drøyt turtall da, men den ble jo brutalt mishandlet hver dag..

 

Var ganske morsomt å kjøre til jobb med den også, snaut 200hk på drivhjulene funka helt ok på en bil som veide ca 1060kg med fører og full tank.

Skrevet

Jo, men da vil det vel gjerne forsatt poppe opp på sporinga at den er inne for fortolling.

Ikke nødvendigvis nei. Jeg fikk akkurat to pakker levert av DHL her, hvis man følger sporingen så sto det kun at den ene var innom fortolling. Men fikk brev fra DHL på begge idag... :p

Skrevet

Og hvilken bil var dette?

Sikkert noe tysk noe. Min 4-age hadde turtallsperre på 11.000, 240-250 hk på hjulene og etter hva jeg kjenner til lever den i beste velgående den dagen i dag. Og jeg var eier nr 3 på denne motoren og den var et år gammel da jeg eide denne. Dette er vel nå 4 år siden. :)

Skrevet

M54 kan jo drøyes til 8000 RPM (fra 6500 som er sperren nå). Selv om det en bunnsolide motorer så ville jeg nok aldri tullet med turtallssperren på en bil jeg vil ha pålitelig, spesielt ikke med hydrauliske ventil-løftere (riktig oversatt?). 7000 klarer den fint, men skulle jeg hatt 8000 så hadde jeg heller slengt i en S54.

 

Nå skal jo ikke jeg ha en racerbil heller da. Får heller drømme om en '03 E39 M5.

Skrevet

Ombygget da, så det forklarer prisen en del. Det er ikke noe galt i seg selv, men det kan by på problemer.

Er ombyggingen gjort rett og skikkelig vil det ikke by på problemer i det heletatt. Å bytte en motor er ingen kunst, og når resten av drivlinjen og understellet og er byttet til M5 så vil det ikke skje noe mer på denne enn hva som ville skjedd meg den originale bilen.
Skrevet

Husker ikke hva, men det var vel noe svakt punkt i M52/M54 som ikke ville leve særlig lenge om man flyttet turtallssperra forbi 7000 rpm, mulig det var ventilløftere faktisk.

Skrevet (endret)

M5 har blant annet et forsterket karosseri. Men problemet med en ombygging er at du ikke er sikker på kvaliteten til arbeidet, og om det har blitt kuttet hjørner med deler av lav kvalitet.

 

Det er i og for seg ikke verdens største risiko, men det forklarer hvorfor den er satt ned i pris. En original M5 hadde aldri kostet så lite.

Endret av Gavekort
Skrevet

Eneste jeg ikke skjønner er at han kan bruke bilen til daglig, men bilen er ikke godkjent ombygd? Trodde man ikke hadde lov til å bruke bilen med mindre alt var godkjent først. Men mulig jeg tar feil, kan ikke alle lover ut og inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...