Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har du sikkert sett i fra amerikanske versjoner. Strømnettet over dammen går på 115 VAC. Det pleier vel å stå bakpå hvor mange volt som skal inn.

Problemet da, er ut i fra det jeg vet, at med omformer så går det mye ekstra effekt enn dersom man kun hadde hatt en vanlig bilforsterker.

Bilforsterkeren øker spenningen, mens omformeren må senke og likerette spenningen - hvor forsterkeren igjen må øke spenningen ut til høyttalerne.

Lenke til kommentar

http://touch.vg.no/article.php?artid=10102544

 

Ganske uvesentlig pris på denne delen, men jeg kan dra inn en annen del..

Bremseskiver etc.. Jeg bestilte bremseskiver og klosser rund baut til mine brembo STI bremser. Dette kom på 3000 inkl frakt og ca 450 Kr i toll med gebyr. Altså 3450 Kr ish.

 

EN ny bremseskive foran koster 3600 hos meca...

Og det er orginal kvalitet.

 

Jeg bestilte slissa skiver med kevlarklosser...

 

Yay Norge

Lenke til kommentar

Det er vel originalbremsene på STI som er Brembo.

 

Ang bremser så kan jeg ikke si noe galt om Black Diamond sine skiver. Har de bak på RX7en, og de river kraftig. Har stock klosser, og temmelig uslitte originale framme. Bremser jeg hardt kommer rompa ut på tørrasfalt med 255-dekk bak!

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten ikke pigger igjen på fronthjulene og bakhjula var like gode. Det blir definitivt ikke Conti Ice Contact piggdek neste høst. Jeg har aldri hatt dekk som mister piggene så fort . Dekka er brukt i litt over en sesong så det er nesten så jeg vurderer å klage til forhandleren da jeg syns det er fryktelig kort varighet på piggdekk. Og ja, jeg har forhjulsdrift og nei, jeg syns det er altfor kort tid selv om dekka slites fortere fremst med forhjulsdrift.

 

Har hørt at Nokian holder bra på piggene. Kommer sikkert litt an på hvordan man kjører, men mine Nokian piggdekk har klart vinteren uten å miste en eneste pigg og jeg har tunge blytøfler på kakespaden.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte ikke på det. Fant europeiske versjoner med 230V.

Så med andre ord skaffe en grei bilforsterker og glemme Peavey-forsterkeren?

Vil tro det er mye bedre - og helt sikkert billigere også, ja. Regner med at en har nok kraft fra Dynamoen. Hvis ikke, så er det ikke verre å ha med seg et ekstra bilbatteri.

Lenke til kommentar

4 bolter, og muligens en kobling eller to under for setevarmer, funksjoner om setene er elektrisk justerbare og/eller har airbag.

 

Greier du ikke å gjøre en så enkel operasjon på en bil kan det være greit å selge den og heller lease noe nytt med service-avtale.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...