Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytta til sommerdekk på Golfen til mor idag (den jeg hadde før). Framdekkene var helt utslitt!! Kan ikke fatte det... 1 år gamle, gode continental, kjørt 1!!! sesong... Jeg kjører "aktivt" men fikk virkelig sjokk. XC60n vår er på 3 sesong med sommerdekk og klarer denne også, og den bilen har jeg kjørt knallhardt... Kjiiipt uansett

Lenke til kommentar

Er det ikke Conti som er veldig myke i forhold til andre merker? Samtidig er det vel piggfrie som er enda mykere enn pigg?

 

Hjelper ikke på det akkurat. Spent på hvordan mine Conti sommerdekk holder ut en sommer med mange Sverigeturer (og det er 40 mil til Sverige herfra, pluss retur)

Lenke til kommentar

Er det ikke Conti som er veldig myke i forhold til andre merker? Samtidig er det vel piggfrie som er enda mykere enn pigg?

 

Hjelper ikke på det akkurat. Spent på hvordan mine Conti sommerdekk holder ut en sommer med mange Sverigeturer (og det er 40 mil til Sverige herfra, pluss retur)

 

Stemmer at piggfrie er mykere enn piggdekk, derfor et slitt piggfridekk er bedre enn et slitt piggdekk.

 

Om dekka holder eller ei kommer mye an på kjørestil, hjullstilling og dekktrykk :D

Lenke til kommentar

Sommerdekkene som var slitt, vinterdekkene har nesten ikke slitasje... jeg som har kjørt begge sesongene og bilen ble kjørt likt vinter og vår. Continental piggfri på vinter. Dekktrykk sjekkes ofte så da er det kjørestilen min som kommer til å få høre det av far :wallbash:

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Det var et svar til Jakke, da :p

 

Men amber, kan det være spissinga som er litt på tur ?

Om hjula skræver innover eller utover, så kan det resultere i mer slitasje over hele rullebanen (Ja, ikke bare en side)

 

Jeg ber alltid om 0 mm spissing når jeg har bilen inne til hjulstilling. Mange biler som kommer med bittelitt spissing av diverse grunner vet jeg.

Lenke til kommentar

Merket bra slitasje på framdekkene på gokarten når vi kjørte med spissing,

For dekket sin del, så blir det jo som konstant litt understyring om du skjønner, og hvis du da ser det for deg, så skjønner du hvorfor jeg mener det kan slite ekstra på dekket =)

 

EDIT: Tho om du har toe ut, så vil de være litt mer slitt på innsiden, og Toe inn vil de være litt mer slitt på utsiden.

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Sommerdekkene som var slitt, vinterdekkene har nesten ikke slitasje... jeg som har kjørt begge sesongene og bilen ble kjørt likt vinter og vår. Continental piggfri på vinter. Dekktrykk sjekkes ofte så da er det kjørestilen min som kommer til å få høre det av far :wallbash:

 

Med tanke på hvordan jeg har sett deg nesten svi clutchen når du spinner fra Rimien, så er det ikke rart at frontdekkene dine er utstlitt ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sommerdekkene som var slitt, vinterdekkene har nesten ikke slitasje... jeg som har kjørt begge sesongene og bilen ble kjørt likt vinter og vår. Continental piggfri på vinter. Dekktrykk sjekkes ofte så da er det kjørestilen min som kommer til å få høre det av far :wallbash:

Det er ikke alltid anbefalt dekktrykk er riktig dekktrykk. Prøv litt mer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer at piggfrie er mykere enn piggdekk, derfor et slitt piggfridekk er bedre enn et slitt piggdekk.

 

Om dekka holder eller ei kommer mye an på kjørestil, hjullstilling og dekktrykk :D

 

Jeg mener å huske at Contintental sine piggfrie var enda mykere, så de ble slitt fortere.

Lenke til kommentar

 

Mykere enn de andre merkene da. Mener taxiene her oppe holder seg unna Conti av den grunn. Men er ikke sikker

Aha. Du mener nok det jeg skulle fram til bare at spørsmålet mitt sugde. :p

 

Spotta en Toyota Arctic truck ved bjørndalsletta i Kr.sand!

Fy fan for noen ballong dekk han hadde

Åssen farge var det på den?

Mulig det er en kompis av meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...