Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner sterkt den jeg hadde i gamle A4'n.

 

Mye bedre å ha koppen i den høyden enn ved giret. VW Passat rundt 2000-tallet hadde også en fiffig, dobbel pop-out men jeg finner ikke video av den.

Den løsningen der var genial om sommeren. Holdt brusen god og kald. Litt værre om man hadde kaffe, men men.

Lenke til kommentar

Jeg savner sterkt den jeg hadde i gamle A4'n.

 

Mye bedre å ha koppen i den høyden enn ved giret. VW Passat rundt 2000-tallet hadde også en fiffig, dobbel pop-out men jeg finner ikke video av den.

 

 

Herregud så døv video, men illustrerer koppholderen ganske godt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Bilen min er også berørt ser det ut som. Noen som har peiling på hva de skal gjøre med bilene som er berørt?

Det jeg antar som mest sannsynlig;

Minke utslipp ved å redusere hester og øke forbruk - altså en "omvendt chipping". Dette kan vi som eiere selvsagt ikke godta uten videre, jeg har kjøpt en bil med X hester, Y nM og F forbruk, da skal jeg ha X hester, Y nM og F forbruk - eller bedre.

Lenke til kommentar

NAF: Har krav på akkurat den samme bilen etter utbedringen

Flere eksperter, også norske, har hevdet at en utbedring kan gjøre at bilen både går dårligere og kan bruke mer drivstoff. Den norske importøren har tidligere sagt at de forutsetter at en løsning ikke skal gå utover bilens prestasjoner.

Ekspertene: VW-kunder kan ha krav på kompensasjon

– Utgangspunktet her er veldig enkelt. Du skal ha akkurat den samme bilen etter oppdateringen som du hadde før. Den skal akselerere like fort, ha det samme dreiemomentet og ikke bruke mer drivstoff. Det store spørsmålet folk stiller seg nå er om Volkswagen greier dette. Det er tydeligvis ikke så enkelt – det kan jo også det at de bruker et år på noen av disse utbedringene tyde på. Om de ikke greier det så kommer kravet om kompensasjon, men det får vi ta da det skjer, sier NAFs tekniske konsulent, Audun Bergerud.

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/dieselskandalen/her-kan-du-sjekke-om-din-bil-er-rammet-av-vw-jukset/a/23539323/

Endret av toth
Lenke til kommentar

Du må huske på at gamle turboer og kompressorer kan være svarte hull som suger ut penger av banken din. Sett bort fra det så er de solide nok. Rust er det eneste du bør være redd for.

 

Spørsmål selv: Stemmer det virkelig at E39 Touring ikke kom med felger som er bredere bak enn fremme? Hørte noen rykter om det, men når jeg søker opp på felgene mine (36111092961) så står Touring der også.

Lenke til kommentar

Fytti katta!

Oppdaget nå at jeg har betalt for et oljeskift som aldri ble gjort.

Har stusset litt over det da det var litt tull når jeg hentet bilen og de nullstilte aldri km telleren , nå har den gått 35.000km og skiftet burde ha vært på 20.000km , så må få ut fingeren og få gjort noe i helga...

 

Kommer nok aldri til å fortsette med å ta bilen på service der nei...

Lenke til kommentar

Du må huske på at gamle turboer og kompressorer kan være svarte hull som suger ut penger av banken din. Sett bort fra det så er de solide nok. Rust er det eneste du bør være redd for.

 

Spørsmål selv: Stemmer det virkelig at E39 Touring ikke kom med felger som er bredere bak enn fremme? Hørte noen rykter om det, men når jeg søker opp på felgene mine (36111092961) så står Touring der også.

 

I form av høyt forbruk mener du? 

 

 

Og angående E39 din.. Jeg søkte opp regnr på tre forskjellige E39 jeg fant på Google bilder.

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=dj45490

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=pp37705

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=br32907

 

Alle har i følge vegvesenet samme bredde foran og bak. Eneste forskjellen er jo det åpenbare; at med større motor får man bredere dekk..

 

ooog: http://forum.bmw5.co.uk/topic/14589-wider-rear-wheels-is-it-compulsory/?do=findComment&comment=157937

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Hei, Gavekort! 

 

Jeg prøvde å godkjenne Style 65 på min E39 sedan. Bavaria og Bilia ga meg ikke papirer på at E39 ble levert med forskjellig bredde foran og bak, fordi hvis det står i manualen eller i døra forskjellig bredde på dekka, så trengte man ikke godkjenne det. Sjekk der først. Han på BT sa heller ingenting på det og gadd heller ikke skrive det inn i vognkortet.

Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over noen billister på motorvegen. Hadde en mindre lur en som kjørte i 120+ med henger på E18 og vingla :p . Synd UP ikke var i nærheten sier jeg.

 

Ser ut som jeg gjorde ett bra bilkjøp i august. Kjørt nesten 8k med den siden da og ikke gjort annet enn oljeskift på motor/girkasse og skifta ventildekselpakningen på den. Og olja til girkassa pluss pakning til ventildekselet fulgte med. Filtre og bunnplugger fikk jeg også med :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...