Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vi blir tvunget til dette her:


Anbefalte innlegg

Sendt av: Anonym Innhaldssøk: Studietime onsdag 27.11- matte 1T

 

Det var kun 1 elev som møtte på studietime forrige uke. Jeg vet dere har mange andre fag, men skal du klare å stå i matte må du kunne det grunnleggende som skulle vært på plass i fjor. Onsdag blir det repetisjon av brøkregning og forkorting, og har du fått denne meldingen SKAL du møte på kjemilaben i studietimen. Det vil bli anmerkning til de som ikke møter. Anonym

Sitron12: Kan noen finne ut om detter er lov? Jeg blir tvunget til å møte hver studietime i vidergående for å lære matematikk. Møter jeg ikke opp får jeg annmerkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er timer utover det som er satt i undervisningsplanen, så kan man stille spørsmål om det er lov å gi anmerkning når man ikke møter opp.

 

Men uannsett hvor mye du hater det, er svært lurt å møte opp på sånne timer. Går det til helvete med 1T matten kommer du til å slite videre.

Lenke til kommentar

Sendt av: Anonym Innhaldssøk: Studietime onsdag 27.11- matte 1T

 

Det var kun 1 elev som møtte på studietime forrige uke. Jeg vet dere har mange andre fag, men skal du klare å stå i matte må du kunne det grunnleggende som skulle vært på plass i fjor. Onsdag blir det repetisjon av brøkregning og forkorting, og har du fått denne meldingen SKAL du møte på kjemilaben i studietimen. Det vil bli anmerkning til de som ikke møter. Anonym

Sitron12: Kan noen finne ut om detter er lov? Jeg blir tvunget til å møte hver studietime i vidergående for å lære matematikk. Møter jeg ikke opp får jeg annmerkning.

 

 

Møt opp. Tviler på at du har noen grunn til å la være, annet enn "omg azz, jeg vil sove".

Lenke til kommentar

Sier litt om at kanskje TS skulle tatt ungdomskolen på nytt igjen, for han er ikke voksen nok til å studere, om han ikke har gyldig grunn/legeerklæring.

 

Skjønner godt at læreren blir pissed off, for T-matte er grunnlaget for resten av matten på vgs.

 

EDIT: Du har jo selv valgt studiespes og T-matte. Dropp heller ut og se hvor kult det er å ha en halvdårlig jobb uten utdanning.

Endret av Jetfighter
Lenke til kommentar

Har 5'er i matte og 6'er på ungodmsskulen, jeg liker matte delvis men når læreren oppfordrer oss til å møte opp på dette hver Onsdag og Fredag I Studietimene synest jeg det blir litt drøyt. Møter jeg ikke opp blir det fravær og anmerkning! :(

Endret av Sitron12
Lenke til kommentar

Kan du fortelle hva "studietimer" er og hvorfor du synes det er urimelig å bruke disse på å lære matte?

 

Uansett, i likhet med de andre i denne tråden, synes jeg virkelig ikke at du har noe å klage over. Hvis dette er ekstra timer ut over det timeantallet faget egentlig skal ha, bør du være takknemlig for at læreren din i det hele tatt gidder å tilby dere dette, for hver eneste 1T-time er gull verd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har alle fått den meldinga uansett om de kan det dere skal gjennomgå eller ikke? Siden du sier du har 5 i matte, men allikevel må møte opp på noe dere skulle lært i fjor. I såfall skjønner jeg godt at du ikke vil møte opp og kaste bort tid, da de studietimene kan brukes til andre fag. Om det er lov av læreren å gi anmerkning ved fravær vet jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har 5'er i matte og 6'er på ungodmsskulen, jeg liker matte delvis men når læreren oppfordrer oss til å møte opp på dette hver Onsdag og Fredag I Studietimene synest jeg det blir litt drøyt. Møter jeg ikke opp blir det fravær og anmerkning! :(

 

Jøss. Får du fravær når du er fraværende?

 

Når du skal ut i arbeid, så får du sparken hvis du er konsekvent fraværende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opplegget er repitisjon av 10.klasse stoff, helt unødvendig for meg! Vil kun ha svar på om vår Matematikklærer har lov til å kreve hele 1T å komme til Studiespesialisering, for å undervise. Møter vi ikke opp får man annmerkning og fravær. Når jeg kan benytte disse to timene til å gjøre andre lekser og få mer fritid. Vil kun ha svar som har med om at dette er lovlig eller ikke, takk. :)

Lenke til kommentar

For å være ærlig er det bra at læreren tilbyr dette. Når du velger T-matte, burde du uansett være interessert nok i matematikk til å ville jobbe litt ekstra for det. Hvis du ikke forstår alt i T-matten, kan det bli vanskelig i 2. og 3. klasse hvis du fortsetter på R-matte.

 

Hvis dette er på fritiden din, kan man jo sette spørsmålstegn ved om han har rett til å gi anmerkning dersom dere ikke møter opp. Men hvis jeg hadde vært deg hadde jeg møtt opp og vært takknemlig for at min lærer gidder å bruke så mye tid på elevene sine.

Lenke til kommentar

Kan det ikke være mulig å prøve å snakke med læreren din? Etter en time kan du bare gå bort til han/henne, og si at dette kan jeg, og jeg får veldig lite ut av dette, og blablabla. Dersom du faktisk kan det bør det ikke være noe problem (gitt at læreren din ikke er helt vrang). Dersom du ikke er like god som du selv tror, så kan det jo hende at det er OK å være der likevel.

 

Jeg skjønner absolutt frustrasjonen din; det er ikke noe gøy å stirre ut i luften mens læreren din prøver å trykke multiplikasjon av brøker inn i hodet på de andre i klassen, fordi de ikke fulgte godt nok med på ungdomsskolen. Synes også det er klassisk Diskusjon.no å teame opp mot deg slik som mange har gjort her. Å bli tvunget til å lære ting man har full kontroll over er ikke en heldig situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra den e-posten høres det ut som om dette er noe klassen trenger. Og det er vel ikke helt usannsynlig. Selv da jeg tok R2 var det opptil flere i klassen som slurvet med grunnleggende ting, som for eksempel brøkforkorting. For å bygge hus, trenger man en sterk grunnmur. Men ja, prøv å snakke med læreren din hvis du mener at dette er noe du ikke trenger. Meg bekjent er det fullt lovlig å kreve oppmøte i hver time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...