Gå til innhold

Xbox One-eiere klager over feil på maskinvaren


Anbefalte innlegg

For meg høres det ut som en som er lei av at X1 for store overskrifter for feil, mens feilene på PS4 blir hysja ned...

Det er totalt feil. YLOD var myyye mindre utbredt enn RROD, derfor hørte man mindre om det. Nå blant disse nye lanseringene så har jo PS4 fått mer kjeft enn XBONE må man kunne si. Sjekk dine fakta mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE START XBOX ONE I NORGE!! OMFORMEREN VIL BEGYNNE Å BRENNE, LODD OM MED DEN GAMLE XBOX OMFORMEREN! FOR DEM SOM KJØPER FRA USA!

 

Der er jo logisk det att en 120V psu vil brenne\ryke når du setter den i ett 230V uttak. Det har blitt duskutert i forumet om psu'r var 120/240v eller bare 120V fra usa.

Alt fra utland bør man sjekke skrift på bruksanvisning eller på enheten hva det går på av volt

Lenke til kommentar

 

IKKE START XBOX ONE I NORGE!! OMFORMEREN VIL BEGYNNE Å BRENNE, LODD OM MED DEN GAMLE XBOX OMFORMEREN! FOR DEM SOM KJØPER FRA USA!

 

Der er jo logisk det att en 120V psu vil brenne\ryke når du setter den i ett 230V uttak. Det har blitt duskutert i forumet om psu'r var 120/240v eller bare 120V fra usa.

Alt fra utland bør man sjekke skrift på bruksanvisning eller på enheten hva det går på av volt

Vi tok bare den gamle fra Xbox 360 og kobblet litt så startet den :)
Lenke til kommentar

 

 

Akkurat ja.. Problemer kan eksistere i mange år. Husker min bror gikk fra å ha konsollen sin liggende til stående og det første som skjedde var at spilldisken ble ødelagt. Konsollen var av mens den ble flyttet men det skjedde allikevel.

 

Grunnen til at optiske medier feiler så lett er vel fordi det inneholder bevegelige deler.

Ja, det er vel det. Nå klarer jeg ikke finne noe kilde på Google, men jeg mener jeg så at en analytiker mente at diskdrevet i Xbox One var billigere enn det i PS4? Det kan vel kanskje gi mening når man tenker på at MS sa at den ikke "støttet" å stå oppreist.

One drevet er opplagt billigere, det er det full 5 1/4" høyde og takler kun liggende. Dette betyr ikke at det er mer skrøpelig kun at det er en enklere konstruksjon noe som vanligvis gjør det mer robust.

Avansert, billig, robust, velg to av tre.

Lenke til kommentar

Folk prøver å få dette til å være den nye RROD skandalen.

Her er det vel kun snakk om ett par hundre brukere så langt. Dreier seg vel mere om en fanboykrig.

Alle konsolllanseringer igjennom historien har hatt ett hvis antall DOA konsoller, dette er normalt.

Så tror folk kan roe ned når det gjelder failurerate på både Xbox One og PS4.

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som en som er lei av at X1 for store overskrifter for feil, mens feilene på PS4 blir hysja ned...

 

PS3 har vel hatt ferre feil enn X360 med rrod, bråkete drev osv, men ps3 har nå ikke vært helt feilfri den heller.

Husker når Sony ble hacket og kontoene ble resetta, da husker ivertfall jeg at det ble mye styr.

Samt under lanseringav GT5 med en ufattelig treig meny og en ubrukelig MP.

Mindre feil ja, men den har så absolutt hatt sin tid i rampelyset den også :)

Lenke til kommentar

 

 

IKKE START XBOX ONE I NORGE!! OMFORMEREN VIL BEGYNNE Å BRENNE, LODD OM MED DEN GAMLE XBOX OMFORMEREN! FOR DEM SOM KJØPER FRA USA!

 

Der er jo logisk det att en 120V psu vil brenne\ryke når du setter den i ett 230V uttak. Det har blitt duskutert i forumet om psu'r var 120/240v eller bare 120V fra usa.

Alt fra utland bør man sjekke skrift på bruksanvisning eller på enheten hva det går på av volt

Vi tok bare den gamle fra Xbox 360 og kobblet litt så startet den :)

Jeez.. Sjekka du i det hele tatt om 230V er støttet? De har jo 120V nett der borte, så såklart at omformeren ikke klarer en dobling av spenningen.

Lenke til kommentar

 

 

 

IKKE START XBOX ONE I NORGE!! OMFORMEREN VIL BEGYNNE Å BRENNE, LODD OM MED DEN GAMLE XBOX OMFORMEREN! FOR DEM SOM KJØPER FRA USA!

 

Der er jo logisk det att en 120V psu vil brenne\ryke når du setter den i ett 230V uttak. Det har blitt duskutert i forumet om psu'r var 120/240v eller bare 120V fra usa.

Alt fra utland bør man sjekke skrift på bruksanvisning eller på enheten hva det går på av volt

Vi tok bare den gamle fra Xbox 360 og kobblet litt så startet den :)

Jeez.. Sjekka du i det hele tatt om 230V er støttet? De har jo 120V nett der borte, så såklart at omformeren ikke klarer en dobling av spenningen.

Hvordan skulle vi vist det? Ingen nettsteder har sakt at det var et problem, dårlig informasjon om det
Lenke til kommentar

Er jo noe som heter sunn fornufft før man bare plugger i.. Å vite det er 120V i Usa burde å være en grunn til å sjekke. Jeg måtte sjekke fra UK for å være sikker. Der var det vel 120V før?, men fannt ut dem har bytta til 230v bare for å følge normen av resten av europa.

 

Eller var det bare dem hadde bytta på HZ'n.. Men jeg var usikker å sjekka om det var 230 eller 120V.

Helldigvis kan du bruke den 360 psu etter litt mekking.. :dremel:

Lenke til kommentar

Hvordan skulle vi vist det? Ingen nettsteder har sakt at det var et problem, dårlig informasjon om det

Vel, hva med å lese Input/Output beskrivelsen på adapteret for å starte et sted. Antar at dere vet/visste at vi bruker 230V her.. Er ingenting som tilsier at du må ha akkurat et XBOX adapter. Så lenge outputen (og inputen) matcher, og den leverer like mye eller mer så går det greit =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...