Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

Takker så meget for at du tok deg tid til å lage denne appen. Den har vært dypt savnet hos oss og kommer nok til å bli flittig brukt.

 

Du spurte om tilbakemeldinger, og her er noen etter bare så vidt å ha prøvd appen i én time. Selv har jeg en ES8005.

 

Når jeg skulle avslutte smarthuben og slå over på vanlig tv (har t-we box adb 573 fra CanalDigital) etter å ha brukt appen første gang fikk jeg en feilmelding fra tv'n om at den ikke klarte å tolke signalet som kom fra den eksterne mottakeren. Dette har aldri skjedd før. Jeg ble bedt om å gå inn på mottakeren og endre innstillingene. Dette kan selvfølgelig være tilfeldig(noe jeg egentlig har mest tro på), og ordnet seg etter en restart av hele systemet. Skal komme med tilbakemeldinger hvis det gjentar seg flere ganger.

 

Jeg savner en søkefunksjon i programmet, slik at man kan skrive inn navnet på programmet isteden for å bla.

 

Hadde selvfølgelig vært greit å kunne spole på vanlig måte, men skjønner at dette er vanskelig ettersom nrk selv ikke har noen vanlig spolefunksjon på sin side.

 

Når man "blar" i programlisten ser man ikke om det er et program eller en serie. Hvis man trykker "ok" for å se etter om det er er mange programmer i serien, starter programmet automatisk hvis det bare er et program, mens man kommer videre i tråden hvis det er en serie. Selv satte jeg på et annet program som jeg ville skulle gå i bakgrunnen, men hvis jeg skulle se etter hvor mange programmer serien jeg da bladde til hadde, startet jeg programmet hvis det da ikke var en serie. Dette kan kanskje løses ved at man må bekrefte med et ekstra trykk hvis det er et program man vil se. Mulig dette ble litt rotete forklart :-)

 

Uansett må jeg si at jeg synes du har gjort en kjempejobb. Appen fungere akkurat som den skal. Har ikke merket bugs ennå iallefall, og regner med at spesielt barneprogrammene kommer til å bli avspilt daglig ettersom vi har en 5-åring i hus. Tusen takk :-)

 

Edit: Kan bekrefte at appen også fungerer på vår Samsung Blu-ray-spiller slim BD-ES6000, så da kan vi se NRK-programmer både i stua og på loftet ;-)

 

Hei!

 

Når det gjelder den kræsjen, så er det interessant å høre om den skjer igjen.

 

Spoling: Måten det er implentert på skyldes rett og slett begrensninger i avspilleren på Samsung TV. Det er kun mulighet til å "hoppe" (skip), jeg valgte derfor +/-30s og +/-10min da jeg selv har god erfraring med å bruke de intervallene fra bla. XBMC.

 

Søkefunksjon: Jeg skal vurdere å legge inn den funksjonen.

 

Merking av serie: Interessant. Skal tenke litt på hvordan det kan løses.

 

Takk for alle tilbakemeldingene :-)

 

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kjempe bra tiltak.

 

Jeg sliter litt med å få lagt til denne appen. Når jeg kommer til punkt der du sier att jeg skal slå inn Ip adressen. På min samsung smart tv UE 40 F 6275. finnes ikke denne teksten IP settings og linjen der det står Start app sync.

Kan det være att jeg har gjort noe feil på noen tidligere punkt da?

Kjøpte denne tv på Elkjøp i desember 2013.

Lenke til kommentar

Hei kjempe bra tiltak.

 

Jeg sliter litt med å få lagt til denne appen. Når jeg kommer til punkt der du sier att jeg skal slå inn Ip adressen. På min samsung smart tv UE 40 F 6275. finnes ikke denne teksten IP settings og linjen der det står Start app sync.

Kan det være att jeg har gjort noe feil på noen tidligere punkt da?

Kjøpte denne tv på Elkjøp i desember 2013.

 

Tipper at du ikke har fått logget på med brukeren develop da.

  1. Start Samsung Smart Hub.
  2. Klikk "Meny" på fjernkontrollen og velg "Smart Egenskaper" etterfulgt av "Samsung konto".
  3. Skriv inn brukernavn: develop og la passord stå tomt. Trykk "Logg inn".
  4. I Smart Hub: Gå til "Apps"-fanen og velg "Flere apps" (nederst).
  5. Naviger til "Valg" øverst til høyre på skjermbildet og klikk på den.
  6. Legg inn IP-adressen 85.252.240.252 under "IP Instilling".
  7. Klikk "Start App Sync".
  8. Appene NRK TV Direkte og NRK Nett-TV blir synlig i applikasjonslisten.
  9. Hvis du ønsker det så kan du logge av og logge inn med din vanlige bruker igjen.
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg har nå klart å logge meg inn. Begge appene er nå lastet ned.

Vet ikke om det er kun fjernsyns sendingen som gjør det men jeg får bare NRK 3 super til å virke.

Når jeg går inn på App NRK direkte kommer denne meldingen opp. spiller av og etter noen sekunder kommer Feil / stopp dette gjelder kun på NRK 1 og 2.Når jeg går inn på NRK 3 super kommer sendingen i løpet av sekunder og er helt fin

Når jeg går inn på App Nrk nett TV og prøver NRK 1 og 2 kommer det opp mistet nett forbindelsen prøver på nytt.. Her virker også NRK 3 super. Alle serier og dokumentarer som ligger i arkivet virker fint.

 

Jeg har en trådløs Altiboks linje til dette fjernsynet. Når jeg tar en speedometer test ligger testen mellom 12 0g 15 Mb ps.

 

Er det jeg som ikke får dette til eller kan det være noe med sendingen fra NRK 1 og 2?

 

Takker for svar :hmm:

 

Lenke til kommentar

Jeg ser at NRK1 og 2 ikke fungerer nå. Det eneste jeg kan se er at Samsung avspilleren feiler med "Connection failed". Håndboken til Samsung sier følgende: "OnConnectionFailed event is sent only when media player fails to connect to server at the begining or at the jump in HTTP and HTTPS streaming."
Url er korrekt, og HLS avspilling fungerer i Safari på Mac når jeg sjekker nå. Vanskelig å vite hva årsaken er annet en at TV ikke får til å åpne strømmen.
Kan være inkompatibel encoding kanskje.

 

Har opplevd at NRK 2 ikke virket en gang før, da fungerte det igjen etter en dag eller to, så får krysse fingrene for at det ikke er en permanent endring.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ble glad da jeg fant denne tråden og så at du hadde laget en app! Jeg har en nyinnkjøpt Samsung smart tv ( UE46 F6345) og gledet meg til å kunne se nrk nett tv på den. Dette går foreløbig ikke. Får startet et program, men så avslutter det bare etter noen sekunder. Prøvde å følge bruksanvisningen din nå, men jeg kan ikke skrive inn IP-adressen som står beskrevet da det bare er plass til 8 tall i "IP Setting".

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ble glad da jeg fant denne tråden og så at du hadde laget en app! Jeg har en nyinnkjøpt Samsung smart tv ( UE46 F6345) og gledet meg til å kunne se nrk nett tv på den. Dette går foreløbig ikke. Får startet et program, men så avslutter det bare etter noen sekunder. Prøvde å følge bruksanvisningen din nå, men jeg kan ikke skrive inn IP-adressen som står beskrevet da det bare er plass til 8 tall i "IP Setting".

 

Hmm, det var rart. Er du sikker på at du fulgte anvisningen 100%? Kikk på denne guiden:

http://samsungdforum.com/Guide/d20/index.html#login-to-user-app-and-install-an-application

Lenke til kommentar

Hei igjen viser til tidligere innlegg der jeg skriver att det er kun NRK 3/ super som virker. Uten att jeg har gjort noe mer med det så virker nå NRK 1. NRK 3/ super har vært OK hele tiden så nå mangler kun NRK 2.

Det betyr vel att jeg ikke har gjort noe galt under installeringen, men att det har noe med sendingen.

Satser på att NRK 2 kommer om litt. :)

 

Igjen en stor takk til alle som har vært til hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for hjelp :)

 

Jeg synes det er litt frustrerende at man ikke kan se tallene i IP-adressen man har skrevet. Hvordan "clear'er" man bort det man har skrevet evt? Finner ikke ut av det. Skal man skrive to tall i hver av de tre første boksene og de resterende i den siste boksen da eller?? Det var det jeg forsøkte nå, får til svar "Kan ikke koble til serveren. Prøv igjen senere. (ERROR_DEVELOPMENT_002)" Jeg vet jo ikke hva som er registrert når tallene ikke vises.

 

Jeg har heller ikke lyktes med å konfigurere fjernkontrollen til canal digitalboksen... :hm: Fatter ikke hva jeg gjør galt :hmm:

 

Du kan bare se 8 tall, men du kan skrive inn flere i de boksene :)

Lenke til kommentar

Det kan hende det blir litt lettere å forstå problemet hvis du tar et bilde av tv-en din mens du prøver å skrive inn tallene. :)

 

Jeg forstår ikke helt hva som kan gå galt. Det skal være 4 bokser med plass til opptil 3 tall i hver boks.

 

TanjaM: Du kan forsøke å skrive inn 085.252.240.252

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Hei igjen viser til tidligere innlegg der jeg skriver att det er kun NRK 3/ super som virker. Uten att jeg har gjort noe mer med det så virker nå NRK 1. NRK 3/ super har vært OK hele tiden så nå mangler kun NRK 2.

Det betyr vel att jeg ikke har gjort noe galt under installeringen, men att det har noe med sendingen.

Satser på att NRK 2 kommer om litt. :)

 

Igjen en stor takk til alle som har vært til hjelp.

 

Såvidt jeg kan se så fungerer alle tre igjen nå. Det var nok noe med sendingen ja. Skal se om jeg får tid til å forske noe mer på det neste gang det skjer.

 

Hilsen Marius

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke helt hva som kan gå galt. Det skal være 4 bokser med plass til opptil 3 tall i hver boks.

 

TanjaM: Du kan forsøke å skrive inn 085.252.240.252

Hei :)

 

Jeg har forsøkt mange ganger nå, men får opp samme melding. Kunne ikke koble til serveren. Prøv igjen senere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...