Gå til innhold

OS på Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en XP CD.

 

Okay, det er godt å høre :)

 

tror det bare er med en recovery cd ja. det fikk iallefall jeg med meg når jeg fikk pc`en min. uannsett, på min rec cd så er det bare Windows uannsett, så det har ikke så mye å si egentlig. det går som en vanlig Windows XP installasjon.

 

Men du har jo en Fujitsu Siemens, ikke en Dell. :-?

Lenke til kommentar
Fikk med recovery cd med min i8500.. Tipper det er akkurat samme plate med din i8600..

 

Ja, kan vel nesten regne med det da :(

 

ja, for svarte det er ikke noe forskjell da. å herregud. alle som for en ferdig bygd maskin har med en rec cd.

 

Hyggelig å skrive med deg også :roll:

 

sorry, altså, men det er NOEN som tror at de kan så mye om pc, å som ikke gidder å høre på andre. derfor sier jeg sånn. er ikke sur på deg

Lenke til kommentar
Jeg har en LatitudeC810 og der fikk jeg en ReinstallasjonsCD.

 

Tviler på at du får en ren WinXP CD. De har jo ikke lov av Microsoft til å gjøre det.

 

 

Kalles dog OEM programvare/OS .. Reinstallasjons cden er jo rett og slett REN OS som installeres fra bunn av.

 

ja, på min recovery plate ser installasjons programmet akkurat likt ut som en helt vanlig Windows XP PRO, XP HOME installasjon. fulgte ikke med noe mer på plata, driverne fulgte med på andre plater. OEM er jo cd plater som følger med ny maskinvare.

Lenke til kommentar

ja, på min recovery plate ser installasjons programmet akkurat likt ut som en helt vanlig Windows XP PRO, XP HOME installasjon. fulgte ikke med noe mer på plata, driverne fulgte med på andre plater. OEM er jo cd plater som følger med ny maskinvare.

 

Men kan du bruke denne recovery CD'en på en annen PC slik at du kan installere XP på den?

Lenke til kommentar

ja, på min recovery plate ser installasjons programmet akkurat likt ut som en helt vanlig Windows XP PRO, XP HOME installasjon. fulgte ikke med noe mer på plata, driverne fulgte med på andre plater. OEM er jo cd plater som følger med ny maskinvare.

 

Men kan du bruke denne recovery CD'en på en annen PC slik at du kan installere XP på den?

 

Nei, du kan ikke det.

 

Ihvertfall ikke uten å bryte Microsofts lisensavtale.

 

/DD

Lenke til kommentar

 

Nei, du kan ikke det.  

 

Ihvertfall ikke uten å bryte Microsofts lisensavtale.

Ja, det er jo en ting, men selv om man følger den hva da?

 

Sett at man avinstallerer XP på den Dell-pc'en; kan man da installere XP med samme CD på en annen maskin?

I tilfelle nei; hvorfor ikke:

A. Fordi de ikke "går" med en OEM CD

eller

B. Fordi det ikke er lov i henhold til lisensavtalen.

 

Så vidt jeg vet kan jo ikke lisensen nekte meg å installere XP på en annen PC. Så da må jo grunne til at OEM Cd'en ikkke kan installeres være at OEM-cd'en ikke er en fullstendig utgave av Win XP.

 

(Nå er dette veldig hypotetisk for meg ettersom jeg ikke har kjøpt en PC og fått med en slik CD)

Lenke til kommentar

Compaq har vært _meget_ dyktige til å låse OEM CD'er til en spesifikk modell til og med. Så selv om du vil bruke en recovery cd fra en Compaq D300 er det lite sjanse for at den vil fungere i en D500.

 

Har ikke brukt Dell sine recovery CD'er, men stor sjanse for at MS har lært opp hele gjengen til å låse sine CD'er. De har sikkert gjort det gratis også (opplæringen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...