Gå til innhold

OS på Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Somregel følger det en "home" eller "light" versjon med som er litt fiksa på (er noen ekstra drivere til den innmaten som er i PC'n)

 

Hvis du finner XP/Install CD'en med ei fet ripe i og låner vanlig XP plate av noen som du bruker egen CD key kommer det til å kræsje både med key og drivere, så ta vare på CD'n.

 

Kan jo finne ut hva som er inni maskinen med f.eks Aida32 og legge inn XP Pro og nedlastede drivere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt meget overrasket hvis ikke MS hadde en annen serial algotrithme på OEM og standard. (Men kanskje det er et hull i den algorithmen, tross alt laget av MS).

 

Tror du fint kan ta back-up av din CD.

Tror CD'en vil fungere på kun den type maskin den leveres med.

Tror ikke du kan bruke serial'et på den CD'en sammen med noen andre versjoner/utgivelser av XP, dog kanskje noen Dell OEM CD'er.

 

Understreker "Tror" på alle punkter.

Lenke til kommentar

Den cd-en som følger med Dell maskiner, er en ren os-cd, men de har lagt inn en krypteringssak som komuniserer med Bios på hk, og hvis det ikke er en Dell-bios, får du ikke innstallert. Dette fikk jeg vite hos Dell support for en tid tilbake under arbeid med et par servere fra dem. Korriger meg hvis noen kjenner til om de har endret denne praksisen i det siste, men det tviler jeg på. Og forresten, de har lov å lage egne cd-er med os, det er noe alle som produserer pc-er kan få lisens til. Det er jo ikke i prinsippet noe forskjell om man legger det inn på en skjult partisjon eller på en cd, i begge tilfeller kopierer man.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...