Gå til innhold

Xbox One Importstatus (betalings/leveringsstatus)


SIR WOLFIE 87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering på mitt reklamasjonsforsøk mot MS store Tyskland.

 

  • Er heldig (skal det vise seg etterhvert) og får kontakt via LiveChat tidlig morgen. Hyggelig fyr med god engelsk som henviser meg til en link med et skjema jeg skal fylle ut for reklamasjon. Her støter jeg på første hinder, dette skjemaet MÅ fylles ut med telefonnummer fordi de skal ringe deg opp, men skjemaet godtar KUN tyske telefonnummer. Prøvde to ganger, hvor jeg i kommentarfeltet forklarte situasjonen og la ved både norsk telefonnummer og e-mail adresse, men har ikke hørt noe.
  • Prøver deretter å komme i kontakt med LiveChat igjen for om mulig en annen løsning, LiveChat symbolet dukker opp og forsvinner sporadisk store deler av dagen, mens jeg får bare at de dessverre er opptatt hver gang jeg prøver når symbolet er fremme.
  • Endelig utpå ettermiddagen i halv seks tida klarer jeg å få kontakt igjen. Ny hyggelig type som gir meg et telefonnummer å ringe i istedenfor skjemaet jeg skulle fylle ut.
  • Personen i andre enden er veldig dårlig i engelsk, og etter et par tafatte forsøk på å stave mitt navn og e-mail adresse setter han meg over til noen som angivelig kan engelsk. Får en inder med dårlig engelsk, som etter å ha vært gjennom alle formalia på nytt viser seg å kun supportere X360, så han videresender meg til noen på Xbox One support.
  • Havner nå hos ei veldig hyggelig dame i Estonia som jobber for et serviceverksted og er i utgangspunktet veldig behjelpelig og ønsker å løse mitt problem og vi setter i gang meg å fylle ut reperasjonsordre. Etter masse formalia, verifikasjoner via koder på mail, staving av gamertag og e-mail osv. så finner hun ut etter 20 minutter på telefon at de dessverre KUN kan serve UK kunder, det er ansvarsområdet til deres verksted.
  • Hun beklager seg veldig, men mener at Microsof garantien skal være "world wide", og hun mener bestemt at noen skal kunne hjelpe meg bare jeg får snakke med de "rette" folkene, og hun anbefaler med da på nytt å kontakte microsoft store.

Da orket jeg ikke mer i dag, så da får man gjøre nye forsøk i morgen og starte fra scratch igjen. Mistenker at dette blir forferdelig vanskelig, men gir ikke opp riktig enda :)

Lag gjerne en egen tråd med full historikk på, jeg gleder meg til fortsettelsen, og håper alt går bra til slutt.

Lenke til kommentar

Lag gjerne en egen tråd med full historikk på, jeg gleder meg til fortsettelsen, og håper alt går bra til slutt.

 

Nja, man kan vel eventuelt oppdatere den FAQ tråden som er opprettet med litt info kanskje. Uansett, ny status:

 

  • Mye enklere å få tak i tysk live chat i dag, stort sett respons umiddelbart.
  • De har ingenting de kan hjelpe meg videre med bortsett fra tlf. nr de oppga i går som ledet meg ut i telefonloop. Han beklager, og sier at dette mest sannysnlig er fordi X1 ikke er lansert i Norge enda, og man har rett og slett ikke opprettet logistikk for dette.
  • Han anbefaler meg derfor å ta kontakt med MS store Norge, garantien skal være internasjonal påstår han.
  • MS store Norge er hyggelige og behjelpelige, men han måtte ha en lengre pause på telefon for å snakke med kollegaer om hvordan de håndterer dette.
  • Som antatt så kan ikke MS Norge kjøre standard rutine med opphenting av ødelagt boks og levering av ny, da det rett og slett ikke eksisterer logistiske løsninger for dette enda
  • MEN, de tilbyr refundering av penger mot at jeg returnerer X1, og eventuelt bestiller opp en ny selv. De sender meg ferdigutfylt UPS lapp og ordner slik sett alt, så derfor går jeg for denne løsningen.
  • Eneste aberet er at jeg blir uten X1 til jeg eventuelt klarer å få tak i en ny. Status i dag var at de hadde ingen anelse om når det kom nye på lager hos MS store Tyskland.

Halvgrei løsning, hadde selvfølgelig håpet på å få en i erstatning, men får i det minste refundert penger uten større problemer.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Halvgrei løsning, hadde selvfølgelig håpet på å få en i erstatning, men får i det minste refundert penger uten større problemer.

Med tanke på at konsollen ikke er kjøpt i Norge, og du/vi dermed ikke er dekket av norsk forbrukerkjøpslov, syns jeg dette var en god løsning. Dumt at du må vente til de får inn ny på lager men likevel en grei løsning.

Liten stjerne i boka til MS hos meg der.

Lenke til kommentar

Med tanke på at konsollen ikke er kjøpt i Norge, og du/vi dermed ikke er dekket av norsk forbrukerkjøpslov, syns jeg dette var en god løsning. Dumt at du må vente til de får inn ny på lager men likevel en grei løsning.

Liten stjerne i boka til MS hos meg der.

 

Ja, jeg er enig, synes det løste seg på en god måte til slutt, de kunne jo satt seg helt på bakbeina, men jeg ønsker jo ikke penger, jeg ønsker en fungerende Xbox :) Får bare følge med på status hos MS store. de fremover om de får inn på lager igjen.

Lenke til kommentar

det lurer jeg også på

finner ikke den chatten.

noen som har snakket med microsoft om dette ?

 

Den chatten er like stabil som sommeren de siste årene. Den knappen kommer opp noen ganger, men hvis jeg trykker på den så kommer det opp vindu som sier chatten ikke er åpen. Det er også umulig å ringe gratis 800 nummer fra Norge. faen jeg vil ha xboxen min nå.

Lenke til kommentar

 

Den chatten er like stabil som sommeren de siste årene. Den knappen kommer opp noen ganger, men hvis jeg trykker på den så kommer det opp vindu som sier chatten ikke er åpen. Det er også umulig å ringe gratis 800 nummer fra Norge. faen jeg vil ha xboxen min nå.

 

 

Hold oss oppdatert på hvordan det går med Microsoft kundestøtte-forsøkene dine. Min Xbox One ble også sendt på Mandag, men har nå stått på stedet hvil i 16 timer, grunnet "commercial invoice is missing and is required for export".

 

Det irriterer meg lysegrønn å vente sånn, unødvendig.

Lenke til kommentar

 

 

Hold oss oppdatert på hvordan det går med Microsoft kundestøtte-forsøkene dine. Min Xbox One ble også sendt på Mandag, men har nå stått på stedet hvil i 16 timer, grunnet "commercial invoice is missing and is required for export".

 

Det irriterer meg lysegrønn å vente sånn, unødvendig.

 

 

16 timer fy faen. Jeg vet de andre har fått løst samme problem på rundt ett døgn. UPS har sagt at de skal kontakte avsender når invoice mangler. Håper bare de får ut fingeren og får ordnet dette innen ett døgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...