Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Mange som oppdaget Bethesda gjennom Skyrim kommer sikkert til å hoppe på Fallout og. Det er jo veldig likt å spille, bortsett fra at det er satt i en futuristisk post-apokalyptisk verden med laserpistoler og mutanter.
(Dette skulle være en quote, men som på et eller annet vis ble feil...
Blasfemi! ;)
Mye er likt, men mens Skyrim er fint å se på, inneholder mange vakre steder å utforske, så er det tommere enn tommest innholdsmessig. Dette til forskjell fra Fallout 1,2 og New Vegas. Fallout 3 er nok det spillet som ligner mest.
Endret av Tormedspikeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mange som oppdaget Bethesda gjennom Skyrim kommer sikkert til å hoppe på Fallout og. Det er jo veldig likt å spille, bortsett fra at det er satt i en futuristisk post-apokalyptisk verden med laserpistoler og mutanter.
(Dette skulle være en quote, men som på et eller annet vis ble feil...
Blasfemi! ;)
Mye er likt, men mens Skyrim er fint å se på, inneholder mange vakre steder å utforske, så er det tommere enn tommest innholdsmessig. Dette til forskjell fra Fallout 1,2 og New Vegas. Fallout 3 er nok det spillet som ligner mest.

 

 

Jeg er helt enig med deg. Skyrim er mitt favorittspill uten tvil. Jeg er tross alt Dragonborn for alltid. Men Fallout har mange av de egenskapene som gjør at jeg digger Elder Scrolls serien.. Man er fri til å gjøre hva man vil, åpen verden, plukk opp alt du finner, gå inn der du vil, skap din egen karakter, ikke noe cut-sceenes osv. Det er utrolig gøy å spille, og man kan spille leeenge uten å gå lei! Mye mer moro enn utrolig mange andre spill! Syns nå jeg.. Har gledet meg til dette lenge! Man må også huske at Fallout 3 kom noen år før Skyrim, og det er mye Bethesda har lært/plukket opp siden da. Jeg tror vi kommer til å se et mye mer utbrodert Fallout enn sist.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er helt enig med deg. Skyrim er mitt favorittspill uten tvil. Jeg er tross alt Dragonborn for alltid. Men Fallout har mange av de egenskapene som gjør at jeg digger Elder Scrolls serien.. Man er fri til å gjøre hva man vil, åpen verden, plukk opp alt du finner, gå inn der du vil, skap din egen karakter, ikke noe cut-sceenes osv. Det er utrolig gøy å spille, og man kan spille leeenge uten å gå lei! Mye mer moro enn utrolig mange andre spill! Syns nå jeg.. Har gledet meg til dette lenge! Man må også huske at Fallout 3 kom noen år før Skyrim, og det er mye Bethesda har lært/plukket opp siden da. Jeg tror vi kommer til å se et mye mer utbrodert Fallout enn sist.

 

Hehe du misforsto posten min. Det jeg forsøkte å formidle var at Fallout 1,2 og New Vegas var bedre enn Fallout 3 og Skyrim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hehe du misforsto posten min. Det jeg forsøkte å formidle var at Fallout 1,2 og New Vegas var bedre enn Fallout 3 og Skyrim.

Haha ja, sorry. Da er vi nok ikke enige likevel. Leste litt fort skjønner jeg. Jeg mener vel ganske det motsatt av det du mener. Men er jo fint vi har forskjellige meninger her på forumet, hvis ikke hadde det vel ikke vært så moro å diskutere =)

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Haha ja, sorry. Da er vi nok ikke enige likevel. Leste litt fort skjønner jeg. Jeg er vel ganske motsatt av det du mener.

 

Skyrim er vakkert. Det finnes utallige vakre steder å utforske. Men etter en kort stund føles alt bare som tomme kulisser og hul staffasje. Du finner en ny hule, men oppdager at innholdet er prikk likt den forrige hulen du besøkte. Neste hule er likedan, og neste hule etter der igjen.

 

Story? Det spiller ingen rolle hva du gjør. Verdenen reagerer ikke på valgene du gjør uansett.

 

New Vegas derimot.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip*

 

Det spiller ingen rolle hva du gjør. Verdenen reagerer ikke på valgene du gjør uansett.

 

snip*

 

Dette. Jeg er litt enig. Mer progressjon i Skyrim gjennom hadde vært prikken over i'en. Samtidig sammenligner jeg med andre spill og føler at Skyrim er den som gir meg mest følelse av å gå inn i en annen verden og har gitt meg mest spilletid. Kanskje dette ene steget er noe de tar med neste Elder scrolls eller Fallout.. Men at de gjør det på riktig måte, ikke med masse cut-sceenes osv. Det føler jeg blir så falskt og overfladisk. De må gjøre det på best mulig måte. Utvikling i byene, nye NPC's, nye kommentarer.. Men fortsatt, har ikke spilt noe annet spill enda som gir meg like god følelse som Skyrim og som engasjerer meg like mye.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge ønsket å si min mening om den Fallout:NV/"ekte Fallout" vs Fallout 3/"Bethesda Fallout" diskusjonen som alltid dukker opp i alle tråder om disse spillene (inkludert Skyrim). Nå var det på tide å melde seg inn!

 

Jeg sier ja takk begge deler!

 

Jeg elsker Fallout 3 og det å vende nesa i en hvilken som helst retning, gå dit og oppdage nye ting og oppleve noe som jeg føler er resultatet av mine valg. Det å finne et skjelett innerst i en bunker som forteller litt om en skjebne bare ved hjelp av små hint er i mine øyne like så givende som å bli fortalt dette med animerte hoder og stemmeskuespill. I løpet av Fallout 3 skapte jeg min egen figur og min egen historie, og det oppleves som en unik karakter, selv om det ikke fikk særlige følger for NPC'er rundt meg.

 

Jeg elsker også Fallout: New Vegas og den historiefortellingen som stiller krav til at du må ta valg overfor forskjellige NPC'er, og oppleve følgene av disse. Dypere historier, flere interessante karakterer, bedre på veldig mange måter enn Fallout 3, bortsett fra det jeg beskrev overfor. Alt som finnes i spillet er knyttet opp mot en eller annen faksjon, med noen få unntak. Det å finne en raider camp i Fallout 3 bød på utfordringer og gjorde det spennende og farlig å gå rundt på måfå. I FNV er det veldig få slike steder - istedet er det forskjellige faction camps som er off limits (spesielt om du er NCR). Én gjennomspilling så er det ikke mer å se i FNV, så det å skape seg en ny karakter og starte på nytt for å velge en annen side var noe jeg fort mistet interessen for.

 

Så; ja takk begge deler!

 

Jeg ønsker meg at Bethesda lager en Fallout 4 som er typisk Bethesda. Jeg vil oppleve noe nytt og spennende hvor enn jeg går, i en (nesten*) helt åpen verden, hvor historiefortellingen er sentrert rundt den som spiller spillet og karakteren han/hun styrer - og ikke (**) et script.

 

Deretter ønsker jeg at Obsidian lager en Fallout: NV2 som er klassisk Fallout-sk. Der vil jeg oppleve storyen som de har laget, spesielt hvis den er like bra skrevet som Old World Blues - jeg var egentlig ikke en stor fan av main questen i FNV.

 

* Jeg har alltid ønsket meg mindre leveling i TES; vasser du gjennom en haug med hodeskaller og inn i en mørk grotte som lvl4 character bevæpnet med en rusten kniv, skulle det bare mangle at du får deng...

** Har alltid ønsket meg flere valg du bare må leve med i TES; jeg syns det er greit å måtte starte en ny character for å spille igjennom Thieves Guild questline om du er Archmage i Mages Guild - forutsatt at alle behandler meg med den respekten jeg fortjener som en så mektig person. Jeg forstår at sandbox-sjangeren må ha sterkt begrensede ringvirkninger for å fungere, men Bethesda kan balansere dette bedre, spesielt i Fallout-franchisen som tradisjonelt ikke er så åpen som TES.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis dette er en hoax så har vi i så fall med et av tidenes største trolls å gjøre. Det eneste jeg dog synes er veldig sketchy er valget av hosting (godaddy.com), ellers synes jeg det ser såpass gjennomført ut at jeg heller velger å tro det er sant.

 

Forøvrig velskler siden mellom to forskjellige mp3 filer hvor de er listet opp som henholdsvis Bridgeport og Fall River. Førstnevnte er den størst befolkgede byen i Connecticut, mens sistnevnte er en mindre by i Massachusettes.

 

Og sist men ikke minst har jeg lenge gledet meg til et nytt Fallout spill! Jeg har hverken spillt F1,2 eller 3, men klokket vel inn rundt 150 timer i F:NV og koste meg masse med det.

Lenke til kommentar

*snip*

 

God innlegg! Jeg har også følelsen av at folk heller enten mot Fallout 3 eller Fallout 1,2 og NV. Godt å se en som setter pris på begge deler! Jeg tror nok kanskje at Obsidian skal lage en oppfølger som NV. Akkurat nå er de opptatt med andre prosjekter. Når de er ferdig med det og Fallout 4 er gitt ut får de kanskje det som ny Fallout oppgave, da skal vel Bethesda igang med ny Elder Scrolls.

 

Når det kommer til lvl'inga i Skyrim er det noe jeg setter veldig pris på. Det at man kan møte på farer som er sykt mye høyere level enn deg gjør spillet mer dynamisk syns jeg. Noen ganger tenker jeg bare at det stedet jeg er på får jeg heller komme tilbake til senere.. Også leter jeg etter noe jeg kan gjøre for å lvl opp, enten det er en mindre quest eller smithing for å få bedre armor. Da har man på en måte en mission uansett. I starten syns jeg det var noe skit, da var jeg på level 4 og skulle til Bleak Falls Barrow for å hente den dragesteinen.. Men så kom man på høyere level og da ble det gøy!

 

Men nå skal jeg ikke spore av noe mer her.

 

Jeg lurer på om tumblr bloggen og twitter-kontoen bare er humbug, men at nedtellingssiden er legit. Det kan jo forklare hvorfor Bethesda er så difus i kommentarene sine. Jeg syns bloggen har vært ganske rotete fra start. Ting legges ut og slettes i hytt og pine. Men kan jo være meningen at det skal være forvirrende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å fy faen! Julaften dette her! Bare digger den serien noe så vanvittig!

 

Ahhh-. Får da inderlig håpe de beholder V.A.T.S. systemet og Perks osv. Det er dessverre en viss fare for at de gjør dette mer tilgjenglig for massene og fjerner noe det av vi hardcore fans liker, men på en annen side så skal man ikke se bort fra at de også leverer en skikkelig hardcoremodus med alt inntakt for fansen.

 

En ting jeg synes er litt dustete i fallout 3 når man blir god er at monsterene bare står i kulissene og venter på at du kommer dit. Har man sniper og perception kan man plukke de på langt hold uten at de reagerer. Da synes jeg spillet virker på sitt kjipeste. Fallout er aller mest morsomt når man er ganske pinglette selv og motstanderne faktisk er FARLIGE!

 

Story, feeling, V.A.T.S. Perks mijøet aaaahhhh set er bare sinnsykt fantastisk.....

 

Har dog ikke spilt det igjennom på hardcore eller hva det er der man kan dø av sult og tørst. Har dere prøvd?

Endret av Mazeking
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å fy faen! Julaften dette her! Bare digger den serien noe så vanvittig!

 

Ahhh-. Får da inderlig håpe de beholder V.A.T.S. systemet og Perks osv. Det er dessverre en viss fare for at de gjør dette mer tilgjenglig for massene og fjerner noe det av vi hardcore fans liker, men på en annen side så skal man ikke se bort fra at de også leverer en skikkelig hardcoremodus med alt inntakt for fansen.

 

En ting jeg synes er litt dustete i fallout 3 når man blir god er at monsterene bare står i kulissene og venter på at du kommer dit. Har man sniper og perception kan man plukke de på langt hold uten at de reagerer. Da synes jeg spillet virker på sitt kjipeste. Fallout er aller mest morsomt når man er ganske pinglette selv og motstanderne faktisk er FARLIGE!

 

Story, feeling, V.A.T.S. Perks mijøet aaaahhhh set er bare sinnsykt fantastisk.....

 

Har dog ikke spilt det igjennom på hardcore eller hva det er der man kan dø av sult og tørst. Har dere prøvd?

 

Sånn hardcore-mode har jeg drømt om til Skyrim lenge. Fader altså, så kult det hadde vært! Man kan jo få det hvis man har PC og modder.. Da kan man tilogmed fryse i hjæl, og må kle seg etter forholdene.

 

Jeg håper de gjør noe med det at du kan bli litt for "invincible".. Bare man nyser i retning av en fiende så faller ti stk.. Med nye consoller hadde det vært fett om man kunne få inn litt værre fiender etter hvert som man avanserer i spillet. Noen skikkelige beist som man sliter med å ta, uansett level.

 

Perks-systemet har de jo i Skyrim, kanskje på en litt annen måte enn tidligere Elder Scrolls, men jeg syns det funket veldig bra! Kan nok hende vi ser et leveling system mer likere Skyrim i Fallout 4.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fallout 4 kommer nok til å helt sin sykt bra både Fallout 3 og Fallout: NV er helt konge bra spill. Selv om jeg dog ikke har fullført NV enda, er kommer til det punktet at man må velge side og er det noe jeg hater samtidig som jeg elsker det så er det valg med konsekvenser.

 

Vil liksom ikke gjøre noen sinte, så bestemte meg for å gå rundt å utforske og slikt men så ble det plutselig ikke tid til så mye spilling og NV ble lagt litt bort. Men jeg skal faen meg sette med ned i julen og fullføre spillet :thumbup:

Endret av Sakiko
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å fy faen! Julaften dette her! Bare digger den serien noe så vanvittig!

 

Ahhh-. Får da inderlig håpe de beholder V.A.T.S. systemet og Perks osv. Det er dessverre en viss fare for at de gjør dette mer tilgjenglig for massene og fjerner noe det av vi hardcore fans liker, men på en annen side så skal man ikke se bort fra at de også leverer en skikkelig hardcoremodus med alt inntakt for fansen.

 

En ting jeg synes er litt dustete i fallout 3 når man blir god er at monsterene bare står i kulissene og venter på at du kommer dit. Har man sniper og perception kan man plukke de på langt hold uten at de reagerer. Da synes jeg spillet virker på sitt kjipeste. Fallout er aller mest morsomt når man er ganske pinglette selv og motstanderne faktisk er FARLIGE!

 

Story, feeling, V.A.T.S. Perks mijøet aaaahhhh set er bare sinnsykt fantastisk.....

 

Har dog ikke spilt det igjennom på hardcore eller hva det er der man kan dø av sult og tørst. Har dere prøvd?

 

Jeg har faktisk kun spilt hardcore mode :p kanskje med unntak av første gang jeg fyrte opp spillet.

 

Det skal godt gjøres å dø av sult og tørst - det er like vanskelig som å dø av radioaktiv stråling. Men det går utover poengene i VATS og andre ting, så det lønner seg å holde sulten, søvnen, rads og tørsten i sjakk. Det som derimot hadde en stor påvirkning i hvordan du spiller er det at helsa ikke er så enkel å holde ved like. Du blir nødt til å spille mer forsiktig, for selv om du fortsatt ender opp med hundrevis av stimpaks er ikke dette en garanti mot å dø siden det tar flere sekunder før helsa topper opp, og monstrene gjør ofte mer skade enn en stimpak klarer å helbrede - med unntak av Super Stimpak som plutselig ble nyttige. Limb damage er også mer alvorlig.

 

Noe slikt i TES hadde vært -meget- kjekt ja. Absolutt på ønskelisten!

 

Noe annet som er på ønskelisten til neste generasjon TES (og helst allerede F4) er bedre AI. Som du beskriver er de ufattelig teite når de ikke ser deg. Jeg croacher med en sneak/archer character midt på en åpen slette og selv på Hard difficulty finner de meg ikke. Jeg blir regelrett usynlig. Jeg skyter på en, men han blir bare cautious, snuser rundt litt og sier "well I guess it was nothing"... nei det var ikke "nothing" du fikk akkurat en jævla pil i brystkassa din idiot! Kompisene dør øst og vest men "I guess I was just imagining things..."

 

Jeg spilte nettopp igjennom Mothership Zeta og Point Lookout (for første gang) og AI'en var faktisk bedre der når det gjelder slike ting. Men den kan fortsatt bli bedre. Straks jeg kom på rundt 75 Sneak begynte de å oppføre seg omtrent som i Skyrim... og som i Arena fra 1994. Selv i Thief-serien syns jeg vaktene gir opp for snart.

 

I alle Bethesda-spillene syns jeg også at AI'en, når de først ser deg og går til angrep, er litt for teite. Har ingen problemer med at de bruker healing og potions, gjemmer seg og går til bakholdsangrep etc. Bedre i Skyrim enn noen gang, men fortsatt stort forbedringspotensiale. Det samme med Fallout; de sprayer bare kuler i din generelle retning og står der som store bullseye mens du plukker dem ned med VATS. Det kunne kanskje vært en "aim penalty" i VATS når motstanderen er i bevegelse. Liker ikke "damage sponge" type motstandere - det blir irriterende, ikke vanskelig.

 

Ønsker meg også at om du avfyrer et skudd ute i ødemarka så kan du tiltrekke deg oppmerksomhet fra flere kilometer i omkrets, mens sjansen for dette er mindre med silencer/suppressor. Du skyter en Molerat med Anti-Personel Rifla di (selv med suppressor er jo dette støy lvl jetfly)... to minutter senere får du besøk av en flokk Deathclaws!

 

I Skyrim og Fallout 3 selger ikke merchants noe som helst av interesse etterhvert som du går opp i level. I FNV er det alltid noe du kan få tak i fra dem som gjør at det blir verdt å dra med seg alt av verdi tilbake til byen. Dette må Bethesda utbedre.

 

Og for å være mer on-topic; ja jeg tror Bethesda teller ned til Fallout 4 announcement :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...