Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

*klipp*

 

Noe annet som er på ønskelisten til neste generasjon TES (og helst allerede F4) er bedre AI. Som du beskriver er de ufattelig teite når de ikke ser deg. Jeg croacher med en sneak/archer character midt på en åpen slette og selv på Hard difficulty finner de meg ikke. Jeg blir regelrett usynlig. Jeg skyter på en, men han blir bare cautious, snuser rundt litt og sier "well I guess it was nothing"... nei det var ikke "nothing" du fikk akkurat en jævla pil i brystkassa din idiot! Kompisene dør øst og vest men "I guess I was just imagining things..."

 

*klipp*

 

 

I Skyrim og Fallout 3 selger ikke merchants noe som helst av interesse etterhvert som du går opp i level. I FNV er det alltid noe du kan få tak i fra dem som gjør at det blir verdt å dra med seg alt av verdi tilbake til byen. Dette må Bethesda utbedre.

 

Og for å være mer on-topic; ja jeg tror Bethesda teller ned til Fallout 4 announcement :D

 

Lol. "I guess that was nothing".. Nå lo jeg.. Dette har jeg tenkt på så mange ganger. Spess når de går rundt med en pil i armen. Dette er noe jeg håper de tar med seg til neste Fallout og TES. Det blir jo litt humor ut av sånt også da.. I Assassins creed Black Flag blir de "suspicious" hvis de ser døde kropper, og går rundt og leter i busk og kratt etter deg. Hvis du bare holder deg skult i busken i noen sekunder så går de bare videre og later som ingen ting.. "Det ligger en død kropp der, men jeg fant ingenting i buskene rett ved siden av så da er det vel ingen her". Det er jo også en kjedelig reaksjon. Jeg vet ikke hvordan man kan gjøre dette bedre uten at man ekskluderer 50% av spillerne (fordi de syns det blir for vanskelig eller kjedelig å bli oppdaget hele tiden). Kanskje man kan inkludere dette som en del av vanskelighetsgradene. Hvis du har på apprentice så er det vanskelig for fienden å finne deg, men skrur du opp på legendary er det mye vanskeligere å snike seg rundt?

 

Nå må jeg bare si en ting til som er off topic (på en måte). Døde kropper i TES.. Stusser litt over at ingen fjerner de inne i byene.. Etter hvert blir det jo bare flere og flere døde (hvis man har installert Dawnguard). NPC'ene stopper noen ganger og setter seg ned for å sippe litt ved de, men så går de videre. TES er jo kjent for å være et av de mer "realistiske spillene" (du går hvor du vil, gjør hva du vil, kan plukke opp hva du vil). Da er det et lite brudd med dette at døde kropper bare kan ligge og flyte rundt i en evighet uten at noen reagerer. Kanskje det er en bug. Ikke vet jeg.

 

Og ja, vandrene kjøpmenn.. GJør de litt mer spennende! Litt mer random vandrere med random quests hadde og vært kult, så du ikke alltid vet når og hvor du kan finne en quest. Da blir liksom ikke verden så statisk.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble nevnt random encounter. I fallout 1 og 2 var det ikke noe med en stranger man kunne møte på underveis? Husker ikke helt settingen med dette...

 

Som også nevnt. Ai med intelligens. Det gjør at man må planlegge angrep med. Legge ut miner sette opp traps osv og forsøke å lokke motstanderen i forskjellige retninger. Kunne vært artig om det var mulig å deploye mer eller mindre automatiske stabile/ustablie skytetårn som i Team Fortress. Hadde vært et fint tillegg til science skill, med gjerne en radar for å oppdage ting etc.

 

Hva med å innført droner for å kunne kartlegge områder og motstandere? Måtte da selvfølgelig hatt skikkelig AI som ikke bare stod der.

 

Litt av utfordringer til Fallout er at det ikke blir så vanskelig å innta baser når man går opp i level. Det burde innført noen skikkelig badassbosser som man må være level 20+ for å ha sjangs til å ta. Supermutants er ganske ekle i starten og det er forsåvidt også en gruppe med raiders, men man skal ikke gå så langt opp i level før man tar de.

 

Noe av de verste "monsterne" i Falloutserien er de robottene med belter under føttene som har både raketter og minigun. De beveger seg noe sinnsykt fort og kommer det et par av dem i tranger korridorer får man både høy puls og skvetter ganske bra. Derfor er spillet sinnsykt givende til man kommer opp til litt over level 10. Da begynner man å bli ganske udødelig om man velger våpen og perks med omhu. Også jævelig ekkelt å sitte med headphones og spille midt om natta og plutselig tråkke på ei mine. Skvetter som faen når det gjaller i trommehinna. Et mission som er skikkelig ekkelt på Fallout 3 er der man skal inn på en lekeplass og hente noe greier der hele lekeplassen er full av mine samt at en snikskytter ligger og skyter på deg. Minneverdig fallout øyeblikk! For ikke å snakke om det missionet der man går inn i en drømmeverden "VR" og blir er lite barn i en 50-talls setting. Creepy og sinnsykt bra!

 

Flere minneverdige byggninger og missions, robotten i trårncasionet osv ..... Memories, memories....

 

Eller så følges verden til tider litt "tom" når man kommer på høyt level da folk bare står der og venter på at du dukker opp. Savner en litt mer levende verden der også monsterne labber rundt litt mer uforutsigbart og taktisk.

 

Men på tross av dette gleder jeg meg som en unge til fallout 4!

Endret av Mazeking
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bloggen på tumblr er fake. Fyren har stått frem og lagt ut forklaring osv.

 

Han sier også at han ikke har noe anelse om hva nedtellingen på thesurvivor2299.com er.. Han lagde tumblr bloggen etter at han så nedtellingssiden..

 

Han skriver på slutten

 

"PS. I don’t have a clue if the survivor2299 website is real or not either, I don’t know who created it or anything and i’m not associated with them at all"

 

Så da kan det meget godt være at den er ekte.

 

Jeg husker hvertfall godt at det helt i starten stod "fallout.js" og senere "fallout.css"der. En gang jeg gikk inn på den dukket det opp en link til Bethesda sin twitter konto men den forsvant når jeg oppdaterte siden. Kan hende den er ekte, og at Bethesda kontaktet vedkommende på Tumblr bloggen for å be han stå frem som juksemaker. Kan også hende alt er tull.. Men da ville vel Bethesda blåst det vekk ganske så raskt.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Hmpf. Nedtellingen var endelig ferdig... trodde jeg. Først da så jeg at det nå er 21 dager, 23 timer og 59 minutter igjen. Dette kan bli lenge å vente. :p

 

En morsom tanke: Vi har jo fått Baldur's Gate: Enchanted Edition og Baldur's Gate 2: Enchanted Edition. Hva om nedtellingen er til Fallout: Enchanted Edition?

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tror neppe fallout 4 kommer.

 

fallout er ikke populært sammenlignet med elder scrolls.'

 

neste bethesda spill er nok ny IP eller nytt scrolls

 

Tror du kan ta det rolig der. Fallout 3 og nv solgte i bøtter og spann nok til å lage en oppfølger. Det er også nesten økonomisk regel, som sier at ett nytt spill fra samme firma i en kjent og poppulær serie vil selge mer enn forige spill i serien. Ja skyrim er en serie som selger mer. Men fallout er ikke så langt bak. Det gir også en mening å ha to serier som kan benytte seg av samme grafikk motor, får mer igjen for pengene. Det er greit å kunne veksle mellom to så populære serier, mindre sjans for at fansen går lei.

 

 

Fallout 1&2 er i mine øyne de beste spillene som noen gang er laget. Selv om jeg er missfornøyd med flere ellementer av fallout 3, forandrer ikke det, det faktum at jeg Elsker fallout 3. Dog av litt andre grunner enn de første spillene. Jeg elsker F3, for den store åpne verdenen, som i aller høyeste grad er en fryd å utforske. F3 er desverre ett dårlig Fallout spill, men er likevel ett sabla godt post apocalyptic spill. Så ingen tvil om at jeg gleder meg til F4, uansett om det "bare" blir ett godt post apocalypse spill, eller om det klarer å også forbedre på "fallout" følelsen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men det kjipe er nok at dette bare er en nedtelling til nedtellingen. Altså at om 21 dager forteller de at det blir en Fallout 4, som kommer om x-antall måneder :(

 

Men det blir også greit å i det hele tatt få en bekreftelse på at det kommer - og når det kommer. Også vil det sakte men sikkert bli lagt ut mer og mer info, slik at man kan se på trailer osv og GLEDE seg ekstra mye! Og spekulere i hva storyen er. Og det er jo bare moro!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MORSEKODEN HAR ENDRET SEG! På thesurvivor2299.com

 

Nå sier den følgende:

 

"Calling any station. Calling any station. Calling any station. This is OZ. Please stand by."

 

Weeeeeee! Dette er spennende! :w00t:

 

Genial markedsføring for annonseringen da. Får meg til å tenke på hvordan de kommer til å tease annonseringen av TES 6.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykt spennende!!! Dette har jeg ventet og håpet på i flere år!

hadde det ikke vært for Skyrim og populæriteten den fikk hadde det vært Fallout serien som gikk Online først og ikke Elder Scrolls ;) men glad F4 tilsynelatende ikke blir en Online affære ;)

 

Crap, må begynne å spare til ny gamer pc :\

 

Vedder en tier på at TES 6 og Fallout 4 ikke blir online/MMO. The Elder Scrolls online utvikles av et annet selskap en selveste Bethesda Game Studios. Hos Bethesda er de veldig opptatt av single player og det å gi spilleren best mulig opplevelse i en åpen/fri verden. Så et foredrag av Todd Howard på youtube hvor han snakker om utviklingen av The Elder Scrolls og Fallout, og det gjorde meg veldig trygg på at de fremover bare bygger videre på den funksjonen spillene allerede har. Alle mindre spill/sidespill i seriene blir utviklet av andre avdelinger av Zenimax media.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Sykt spennende!!! Dette har jeg ventet og håpet på i flere år!

hadde det ikke vært for Skyrim og populæriteten den fikk hadde det vært Fallout serien som gikk Online først og ikke Elder Scrolls ;) men glad F4 tilsynelatende ikke blir en Online affære ;)

 

Crap, må begynne å spare til ny gamer pc :\

 

Ikke glem at Bethesda ennå ikke har et MMO i stallen. De må lære seg det meste fra starten av, så det er svært lett å gjøre noe feil. Se bare på Star Wars: The Old Republic, for eksempel. Hadde de gått for et rent single-player hadde det nok blitt knall, men fordi de satset på MMO gikk det nok rett i dass. For all del, spillet er bra, men det mangler MMO-biten. Men det igjen gjør jo at de har lært til neste gang, så en Old Republic 2 kan bli ganske bra.

 

På samme måte virker det for meg som om Bethesda utvikler et single-player MMO, og ikke et "ekte" MMO. Det aller meste jeg har sett fra Elder Scrolls Online er nettopp fra single-player spill (utforsk alene, de tre alliansene kan ikke dele område direkte, det er lite å gjøre for grupper osv). Det funker helt fint i de vanlige Elder Scrolls-spillene, men et MMO er noe helt annet. De må beholde alt som gjør Elder Scrolls bra, men droppe det meste som ikke funker i et MMO, og heller lage nye ting som faktisk gjør det. At de i tillegg krever et abonnent som koster penger gjør at jeg er svært skeptisk. Det blir nok et svært single-player Elder Scrolls med MMO-elementer, men som rent MMO er jeg mildt sagt skeptisk.

 

Men på samme måte som BioWare er det nok bare å lære ved å prøve og feile. Det gjør at vi kan få et Fallout Online neste gang, som har blitt kvitt alle barnesykdommene fra Elder Scrolls Online. :)

 

(ja, jeg vet Bethesda ikke utvikler Elder Scrolls Online direkte, men de har nok bra styring indirekte. Noe annet ville vært utenkelig.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

For dere som lurer på hvorfor Bethesda ikke går ut å avkrefter dette hvis det er trolling, så er det en logisk forklaring bak det. Hvis de skulle avkreftet hver gang det var en hoax, ville folk skjønt når det var ekte, siden de da ikke ville sagt noe. Ville ødelagt hele spenningen. :)

 

Personlig er jeg gira som bare f**n akkurat nå, begynner å bli mer og mer sikker på at dette er the real deal.

 

I want to believe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...