Gå til innhold

Anbefalte innlegg

aha.. Da er jeg med. Da var kanskje ikke winter-koblingen like spennende som jeg trodde.

 

Forresten. Jeg leser nå at det er noen på reddit som har klart å spore firmaet som hoster siden. De ligger i Warsawa visstnok. Et medieselskap som driver med innovativ markedsføring. Man kan jo sette spørsmålstegn ved hvorfor det er et polsk selskap. Samtidig er det jo et veldig smart trekk. Hadde det vært de vanlige rutinene til Bethesda som ble fulgt ved dette stuntet hadde det vel ikke vært noe som helst spekulasjon rundt om det er sant eller ikke.. Da hadde folk bare ventet til 11.desember og ikke gått bananas på sosiale medier som man gjør nå.

 

Og hva med det amerikanske telefonnummeret? Og serveren i Baltimore?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aha.. Da er jeg med. Da var kanskje ikke winter-koblingen like spennende som jeg trodde.

Nja, si ikke det.. I første omgang blir det god natt Nord-Amerika. Nå er Fallout-verdenen vandt med katastrofer, men hva tror du skjer i virkeligheten om NA forsvinner? ;) Videre har vi lange etterdønninger. Asken vil bli strødd om i atmosfæren og dale ned som "snø" (derav winter). Verre er det at dette vil dekke for solen, noe som får temperaturen til å synke over hele jordkloden. I beste fall er det bare noen få grader i gjennomsnitt. Nok til å starte en ny istid på store deler av den nordlige halvkulen. I verste fall kan vi nok si god natt til hele planeten. Fortsatt ikke like spennende? ;)

 

Men dette er selvsagt bare ren spekulasjon. En mer realistisk tanke er at en atomvinter vil føre hele Nord-Amerika inn i en langt vinter. Hva skjer da med alle dyrene og plantene som krever sommer for å overleve? Og om de blir borte, hva skjer med menneskene? Livet i Fallout er vanskelig nok fra før, så det kan nok bli katastrofale følger. Igjen. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snipp*

 

ÆÆÆÆ! Nå ble det jo bare enda mer spennende! Det du beskrev nå er jo helt sykt kult! Det er jo overlevelsesgreia som gjør hele spillet så sykt spennende! En endring i klima og utseende på omgivelsene gir jo litt mening. Forverring av forholdene gjør det desto mer spennende. Det kan bli sykt bra dette! Årets spill 2014 OG 2015 (sett at det kommer ut før jul neste år).

Lenke til kommentar

Den nye beskjed på Thesurviver er :

"ZL QRNE FVFGRE. V'Z URNQVAT GB GUR VAFGVGHGR. TBQ XABJF JUNG UNCCRARQ GB GUVF CYNPR ABJ. GUVF BYQ ONFGNEQ JVYY URYC HF. UR ZHFG URYC HF. —0321—"

 

Som noen oversettet til

"MY DEAR SISTER. I'M HEADING TO THE INSTITUTE. GOD KNOWS WHAT HAPPENED TO THIS PLACE NOW. THIS OLD BASTARD WILL HELP US. HE MUST HELP US. —0321—"

 

:D

Lenke til kommentar

Ny kode er som følger:

 

“VGNR [CAP] – ***? – LET- GRZ XJG XRS FWZZR GOS UIEG SII GZVZI || GRZ SAW XRS SAZZ XJG DZVB GRZ XUJIZ”.

Dekodet:

one two two seven two zero one three || one one two five two zero one three”.

 

Det kan være to datoer det er snakk om 12.27.2013 (27.12.2013 for europeisk datoformatering) og 11252013 (25.11.2013)

 

Kan det være snakk om at vi får vite noe mer den 25.november?? på mandag?

 

Edit: Dette er den koden som kom ut i natt visstnok.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://guardianlv.com/2013/11/fallout-4-trailer-audio-potentially-leaked-reddit-questions-legitimacy/

 

Ahhhmagahd! Dette tar jeg med en enorm klype salt, men var i hvert fall jævlig episk! :dribble:

Hvis det der stemmer, vil jeg bli svært overrasket om det ikke er ekte, og om Fallout 4 handler om verdens undergang. Det er alt for mye som tyder på det. Sangen i lydklippet er for eksempel "The end of the world". Spørsmålet er vel i hvilken form det vil ta. Jeg trodde først det ville være vulkanen i Yellowstone, men nå tror jeg mer det vil være en stor asteroide. Sangen "The end of the world" er det vanlige romantiske klisset, men en setning der er "Why does the stars fall?" Hun mener det ikke akkurat bokstavelig, men gjør klippet det? Videre har vi den andre sangen som spilles over. Det er Aterrizaje Inminente av Alberto Iglesias, ifølge den siden. Aterrizaje Inminente oversatt til norsk er Nært Forestående Land, eller noe i den retningen. Nært forestående land, som en truende katastrofe som truer med å drastisk endre landet/verden?

 

Legg så alt sammen: Nært forestående land? Why does the stars fall (hvorfor faller stjernene? The end of the world (verdens undergang?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt dårlig kvalitet på lydklippet i tillegg til at jeg sitter på laptop, så jeg er litt usikker på om det er ekte orkester eller midi orkester. Men for meg høres det temmelig ekte ut. Programmerte strykere og blåsere klarer ikke være så dynamiske. Blir mye mer "flat" lyd. Jeg går ut ifra at det er ekte innspilling.

 

Da oppstår jo spørsmålet: Er dette fra en annen film eller et annet spill? Ingen ting har meldt seg enda.

 

Så da kan man jo stille seg enda et spørsmål: Dersom det er et ekte orkester som spiller, og musikken ikke er brukt noe annet sted, hvordan kan et troll lage en innspilling med et orkester på denne måten? Må isåfall være dyktig musiker og ha tilgang på store ressurser. Koster skjorta å spille inn med noe sånt. Må i tillegg klare å holde det hemmelig og må ha ganske greie kontakter.

 

Men igjen, dårlig kvalitet. Kan være en dyktig fyr som vet hvordan man lager orkesterlyder med midi som høres ekte ut.

 

Uansett, jeg fikk frysniger når orkesteret slo inn. Høres ut som en krise er på vei! GIRA!

 

Har kommet ny beskjed på thesurvivor, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr. Er noe med de datoene som var på sist melding.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

At det er dårlig kvalitet er ganske logisk, med tanke på at det er Fallout. Hele verden har jo allerede gått gjennom en katastrofe, så det er rimelig dårlig kvalitet på alt som er igjen - inkludert radioer, så kvaliteten på lyden er dårlig. Om dette er fake, er det vanvittig bra laget. Personen(e) bak burde i så fall bli headhuntet til marketing-teamet til Betheada på dagen i lederposisjon. De kan til og med få en teaser til Elder Scrolls 6 til å høres interessant ut, og det sier jo sitt. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det kan jo være dårlig kvalitet fordi noen i studio tok det opp med mobiltelefonen sin når man egentlig ikke skulle det.. Høres litt som om det er en andre eller tredje ledd av opptak. Altså at det allerede er spilt inn og at noen spiller inn det som spilles av, bare med en dårligere opptaker.

 

En teaser til Elder Scrolls 6 høres jo uansett interessant ut! Hehe. Gleder meg til å se hva de har tenkt å gjøre da.

Lenke til kommentar

Nja, hvorfor skulle noen risikere å miste jobbed ved å laste opp et piratopptak? Jeg vil tippe med 99% sannsynlighet at det enten er ekte, eller fra noen som ikke har noe som helst med Bethesda å gjøre.

 

Ikke for å gå off-topic, men ble svært skuffet over Oblivion, spilte Skyrim i ca 20 timer før jeg gikk lei av at ingenting jeg gjorde hadde noe som helst konsekvenser, og Elder Scrolls Online ser ut som et helt greit always-online single-player Elder Scrolls med månedsavgift. Det er fortsatt mulighet for å redde den serien, men for meg er Fallout gått over til å bli det "nye Elder Scrolls". ;)

 

Men skal vi snakke spillserier tar jeg mer enn gjerne en Dishonored i en åpen verden som Fallout og Elder Scrolls. :) Gadd aldri spille det første noe særlig, fordi jeg gikk så lei alle klisjéene på rekke og rad. Men settingen var ganske interessant. :)

Lenke til kommentar

For meg er Skyrim det beste spillet. Jeg er enig i at ting godt kunne hatt mer progressjon, men det begynte jeg ikke å bry meg noe særlig om før langt ute i andre gjennomspilling. Mange hundre timer. Det er så mye annet med det spillet som er fantastisk og underholdende. Progresjon i omgivelsene blir nok neste steg for elder scrolls serien. Syns det er få andre spill som får til progresjon på en ordentlig måte, uten at det føles ensomt og "påtatt". Skyrim er ikke det eneste spillet som har det som en "mangel".

 

De første 20 timene i Skyrim var vel de minst underholdende for meg. Tok veldig lang tid å komme ordentlig inn i spillet. Men når jeg først gjorde det ble det helt sykt bra. Jeg respekterer så klart at andre har helt annerledes oppfatning enn dette. Er ikke ute etter å krangle på det. Er jo fint man har forskjellige meninger, hvis ikke hadde spillverden sett veldig kjedelig ut. :)

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Husker mange ganger i Morrowind der jeg kom over fiender som var alt for farlige for meg. Spesielt huler var morsomme. Faktisk vil jeg si Oblivion, og spesielt Skyrim, har tatt et solid steg tilbake i progresjon i omgivelsene. Men selv Morrowind er et solid steg tilbake fra de gamle spillene, som Might & Magic osv.

 

Men for å komme tilbake til topic håper jeg Fallout 4 får farligere fiender. Fallout 3 og New Vegas var ganske bra på dette med utforsking vs skalering av fiender, men det kan fortsatt bli mye bedre. En morsom ting hadde vært om de hadde lånt litt fra f.eks Warhammer brettspill. Der starter man med å lage en hær, basert på antall poeng man avtaler på forhånd. En vanlig fotsoldat koster f.eks ett poeng, men en drage fem poeng. Har man da ti poeng totalt kan man få ti fotsoldater, fem fotsoldater og en drage, eller to drager. Hva om hver av de tilfeldige fiendene man møter i ødemarken genereres på lignende vis? Da kan vi aldri vite helt hva vi vil møte, men det vil likevel være noenlunde balansert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skaleringen på NW var ganske bra. Døde momentant av en death claw i gruveområdet som lav lvl, men også senere i spillet. Jeg hater skalering av fiender. Det er så urealistisk (ikke av spillene er realistiske i utgangspunktet). Oblivion var helt klart dårligst på dette, Skyrim noe bedre. Fallout-serien har vært mye bedre på akkurat dette området.

 

Gleder meg så sinnsykt mye til neste Fallout. Har spilt gjennom NW 4 ganger og testet ut forskjellige endings. Er nok nærmere 200t i spillet til nå..

Lenke til kommentar

Spiller Skyrim på Legendary nå. Begynte i går. Er på lvl 9 og dør av to bitt fra en ice-wolf. Jeg opplever ikke skaleringen som noe kjedelig i Skyrim. Det er helt klart ekstremt mye man må holde seg unna i starten. Tør ikke tenke på hvordan det vil gå med et snø-troll. De regenererer jo også.. Et slag med øksa og den mister ikke en gang 0,1 % av en millimeter av liv.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, så har Skyrim blitt noe bedre på Skaleringen, men de skalerer enda ganske mye etter lvl til spilleren. Jeg liker at fiende "1" gjør 15 i skade når man er lvl 1 og 100, og at fiende "50" gjør 500 skade uansett lvl. En ulv er en ulv, uansett hvor mye trening og erfaring jeg har :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men skal for eksempel et ulvebitt ta like mye liv fra en som er lvl 80 som den som er på lvl 10? Forstod jeg det du mente riktig nå? Isåfall, jo dyktigere man er og jo bedre armor man har, jo mindre tar man vel skade av slike angrep? Hvis ikke vil vel det å lvl opp være ganske nyttesløst med mindre man også utvikler bedre beskyttelse? Man må jo føle en slags progresjon i evnene til karakteren? Skal ikke spore av helt altså, dette gjelder vel forsåvidt Fallout også. Jeg er enig i at de burde utvikle en bedre skalering.. Bare lurer på hvordan det burde bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...