Gå til innhold

Vi laster ned som aldri før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerikanerene har det meste på On-demand den dagen det blir utgitt, og dermed forsvinner mye av grunnen til nedlasting. Europeerne må vente leeenge før mye av det populære materialet er tilgjengelig, dermed blir det oftere til at må-ha-det effekten slår inn, når du går å gleder deg til neste episode, så er det for mange vanskelig å besinne seg når man vet at siste episode av "The Blacklist" allerede er ute på bukta, mens det er tre uker til du ser snurten av den på TV. "Grey's Anatomy" har i Norge premiere i Januar, mens den i statene hade premiere i September eller så... (26 sept) Jeg kjenner godt voksne mennesker med god råd, som ble kriminelle den dagen, fordi tre måneders ventetid ble for mye for dem.

 

Hvis du tar med all den trafikken som genereres av BitTorrent Sync, som har skutt i været etter all oppmerksomheten rundt NSA og deres innsyn i alt som er av sky tjenester, så er kanskje ikke tallet så aller verst allikevel? Jeg vet i allefall at Sync har forårsaket mye trafikk for min del.

 

Jeg er sikker på at dersom de største filmutgivelsene, og største seriene hadde vert tilgjengelig globalt, lovlig, og på samme tidspunkt, og med fornuftige priser så ville disse tallene falt som en stein.

Lenke til kommentar

Har blitt bedre men er jo langt ifra godt nok, og det er jo før du tar i betraktning at kvaliteten er langt ifra bra nok til at jeg fyrer det opp på en 50" Pioneer LX5090H TV og lydsporet er jo også temmelig redusert sammenlignet med skikkelig Blu-Ray / MKV / MPEG-4 kvalitet.

 

Og du nevner jo flere tjenester, noe som strengtatt ikke burde være nødvendig. Om jeg blir pent nødt til å forholde meg til tre, fire, fem, seks forskjellige streamingtjenester med forskjellige applikasjoner, løsninger, kvalitet og tilgjengelighet så ødelegger det veldig mye av formålet og får jo opp prisen og kompleksiteten rundt hele løsningen og vips så var det jo minst like enkelt, praktisk og effektivt å bare laste ned fra nett og attpåtil ender du opp med bedre kvalitet.

 

Det er her Spotify og WiMP har fått til noe da brorparten av markedet føler de ender opp med 99% av det utvalget de ønsker så tilgangen er god nok, de syntes tjenesten er solid, effektiv og intuitiv nok samtidig som de er tilfredse med ytelsen og kvaliteten som tilbys. Her er jo ikke TV og film tilbudet på langt nær godt nok og de meste av filmer og TV-serier slippes alt, alt for sent i Europa.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke om vi får bedre tjenester siden nettet er så dårlig at filmer ikke kan streames

 

Betaler for viaplay, men bryr meg ikke så mye om kvaliteten på det meste jeg ser, det andre kan jeg laste ned (fra viaplay)

Tror ikke netflix og HBO etc har nedlastings alternativ?

 

Amerikanerne har iTunes, som funker, Musikk, Film og Serier på samme plass

Masse som er nedlastet fra iTunes på TPB, i god kvalitet (netflix og HBO er ok, ikke god..)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Trakassering er er et begrep som brukes om gjentakende sjikane. Én sarkastisk kommentar er ikke trakassering. Uansett så er det totalt irrelevant for artikkelen og usedvanlig uinteressant hva en tilfeldig fyr som LoveAmiga gjør. Han bidro ikke til noen diskusjon og tilførte ingen informasjon.

 

I så fall har vi fortjent det. Det hjelper lite på statistikken at du skriver at du piratkopierer lite.

Jeg piratkopierer ikke lenger, det er andre som driver og gjør det og ganske ofte, dette med at folk i usa har blitt lovlydige er noe av det dummeste jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Variabel, ja, men få kan vel benekte at det gjennomsnittlige tilbudet har blitt bedre.

Bedre... vel,

 

Det blir omtrent som med kollektivtrafikken fra der jeg bor til jobben min. Før tok det 75 min hver vei, det har blitt redusert til 52 min det siste året. En bedring på 46 min pr. dag til totalt kun 104 min transport tid daglig.

Jeg bruker 12 min. hver vei med bil.... sparer da fortsatt bortimot en arbeidsdag i uka. Gjett hva jeg velger.

 

Det hjelper ikke at ting blir bedre så lenge de ikke er bra nok.

 

Rettighetssystemet motvirker idag enhver endring til det bedre for forbruker. Frykten for å tape penger veier tyngre enn evnen til å tjene dem blant pampene. Så lenge det er slik vil enkeltindivider ta seg til rette. Jeg er slett ikke sikker på hvem som er den største moralske synder av pamper eller enkeltindividet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

lenge eg har lasta noe ner .. slutta og lasta ned musik siden spotify komm ut .. har ikke laste ned spell siden eg har fått jobb og filmer blir d bare mindre av pga bedre og bedre tilbud som netflix og viaplay eg har ... men serier skjer av og til ennå .. men d er pga av at vi må vente ett år og mer før gode serier komme her eller d komme aldri til norge .. noe er kjipt :-/ eg tror d fleste med penger har gått øve til lovlige tilbud .. heregud har ikke engang lenger pirat version av photoshop siden Creative cloud har en overkomlige pris man kan tar seg råd til =P .. nedlastinger i europa og norge hadde gått nokk like kraftig ned vis tilbudene og sånt hadde vært bedre her .. men nei usa skall får alt først derfor tror eg d går opp øve her og ned der borte med nedlastinger .. har nokk ikke noe å gjør med anti piratene og lover å gjør =P

Lenke til kommentar

Trakassering av en som holder seg på rett side av loven, nydelig.

Hvorfor er det riktig side av loven? Skal vi bøye oss i støvet for slike som MPAA, som ikke har noe til overs for dine rettigheter? Som skaper korrupsjon og oppfordrer overvåkning for å "ta piratene"? Hvorfor er krenkning av dine forbrukerrettigheter "riktig" side av loven?

 

Riktignok har ikke dette blitt et stort problem i Norge enda, men du har jo folk som Tajik som mener DLD burde brukes til å fakke pirater.

 

Det fremmer ikke kultur. Kultur hadde vi lenge før vi hadde kapitalisme, som er et konsept som tok av for alvor kun nylig, relativt til hvor lenge mennesker har eksistert på jordkloden.

 

Men det gir norske folk et dårlig navn når vi virker som noen pirater

Herregud, fordi du kan snakke for hele det norske folk, ikke sant? Folk er forskjellige. Veldig mange piratkopierer, men det finnes fortsatt veldig mange som _ikke_ piratkopierer. Det å si "vi" er helt korrekt, og det betyr ikke at alle nordmenn er nettpirater.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Bruker selv Netflix og Spotify.

Min nedlastning av musikk er ned til 0, og siden jeg bruker en tjeneste til å lure Netflix til å tro at jeg er i statene, har jeg heller ikke hatt noe stort behov for å laste ned filmer...

(Ikke at jeg var en stor fisk når det kom til nedlastning uansett.)

 

Syns selv at det er litt ironisk at filmindustrien er så i harnisk over ulovlig nedlastning (med andre ord, brudd på deres rettigheter), når Hollywood ble grunnlagt for å bryte patent og monopol...

http://cinephilefix.wordpress.com/2010/05/22/film-history-the-motion-picture-patent-wars-2/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvorfor er det riktig side av loven? Skal vi bøye oss i støvet for slike som MPAA, som ikke har noe til overs for dine rettigheter? Som skaper korrupsjon og oppfordrer overvåkning for å "ta piratene"? Hvorfor er krenkning av dine forbrukerrettigheter "riktig" side av loven?

 

Riktignok har ikke dette blitt et stort problem i Norge enda, men du har jo folk som Tajik som mener DLD burde brukes til å fakke pirater.

 

Det fremmer ikke kultur. Kultur hadde vi lenge før vi hadde kapitalisme, som er et konsept som tok av for alvor kun nylig, relativt til hvor lenge mennesker har eksistert på jordkloden.

 

Herregud, fordi du kan snakke for hele det norske folk, ikke sant? Folk er forskjellige. Veldig mange piratkopierer, men det finnes fortsatt veldig mange som _ikke_ piratkopierer. Det å si "vi" er helt korrekt, og det betyr ikke at alle nordmenn er nettpirater.

Ro deg ned...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Hei

 

Sjældent jeg kommentere disse innlegg vedr torrent innlegg.

Men følte at det var på tide at si min mening.

 

Har abonnoment idag på netflix og spotify.

Så jeg laster trænger ikke å laste ned film og serier som var fremme for 5-6 år siden. Og spotify har jo stortset alt musik.

 

Jeg har testet ut viaplay og hbo, men udelukkende pågrunn av latterlig dårlige apps og tilgjengelighed til avspilling på dvs media avspillere falder det helt igjennem.

 

Jeg har hjemmekino, og sidde og streame over serier film fra hbo eller viaplay apps fra ipad eller mob. fungere jo helt tåbeligt.

 

Dagen hvor at film branchen etc skjønner at folk vil ha tilgjengelighed overalt uten dårlige komprimerier, dårlig support etc, da er jeg med på den rette side igjen, specielt når visse serier fx ikke kan vises på android eller ios virker johelt idiotisk.

 

Men indtil da vælger jeg og laste ned i ny og næ. Og vælger å rette op på det ved å kjøpe det når det blir tilgjengeligt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hei

 

Sjældent jeg kommentere disse innlegg vedr torrent innlegg.

Men følte at det var på tide at si min mening.

 

Har abonnoment idag på netflix og spotify.

Så jeg laster trænger ikke å laste ned film og serier som var fremme for 5-6 år siden. Og spotify har jo stortset alt musik.

 

Jeg har testet ut viaplay og hbo, men udelukkende pågrunn av latterlig dårlige apps og tilgjengelighed til avspilling på dvs media avspillere falder det helt igjennem.

 

Jeg har hjemmekino, og sidde og streame over serier film fra hbo eller viaplay apps fra ipad eller mob. fungere jo helt tåbeligt.

 

Dagen hvor at film branchen etc skjønner at folk vil ha tilgjengelighed overalt uten dårlige komprimerier, dårlig support etc, da er jeg med på den rette side igjen, specielt når visse serier fx ikke kan vises på android eller ios virker johelt idiotisk.

 

Men indtil da vælger jeg og laste ned i ny og næ. Og vælger å rette op på det ved å kjøpe det når det blir tilgjengeligt

Man får vell en gratis måned på nettflix? isåfall kan man bare lage en ny email konto hver måned og aldri betale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...