Gå til innhold

Vi laster ned som aldri før


Anbefalte innlegg

Jeg piratkopierer ikke lenger, det er andre som driver og gjør det og ganske ofte, dette med at folk i usa har blitt lovlydige er noe av det dummeste jeg har hørt...

 

Det er forøvrig en ting piratkopiering egner seg godt til. Det er å avdekke elendig software. Softwareprodusenter som har dårlige muligheter for at man kan teste ut (trial) før man kjøper f.eks. Det er jo valgfritt å slette den dritten man lastet ned i etterkant :)

Selv dette har jeg ikke gjort på flere år. Kanskje så mye som 10 år

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilgjengeligheten er også som aldri før (Netflix, Viaplay, HBO Nordic), men piratkopieringen når likevel nye høyder. Hvem var det som sa økt tilbud ville føre til mye mindre piratkopiering?

 

Tilbudet i disse tjeneste er heller begredelig. Innholdet på Netflix for eksempel er noen få nyere filmer, og en haug med eldre (ofte dårlige) filmer. Stort sett det samme når det gjelder seriene. De kan lage så mange anti-pirat lover de bare vil, men torrenting kommer kun til å øke frem til de får på plass et ordentlig tilbud gjennom streaming tjenestene. Dette er ENESTE grunnen til at torrenting har gått ned i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som jeg oppriktig lurer på er hva som skal være motivasjonen for å ikke laste ned det som ikke er tilgjengelig gjennom lovlige kanaler? Det holder ikke at det er ulovlig når det for folk flest ikke gir noen mening at det er nettopp det. Hvem tar skade?

Produsentene som ikke gjør mediene tilgjengelig samtidig internasjonalt.

 

Tilgjengeligheten er også som aldri før (Netflix, Viaplay, HBO Nordic), men piratkopieringen når likevel nye høyder. Hvem var det som sa økt tilbud ville føre til mye mindre piratkopiering?

Det pisspreiket om at Netflix og HBO Nordic gjør slike serier tilgjengelig i Norge er bare tull, det er tilgjengelig mye tidligere via torrents og som regel i bedre kvalitet. De eneste som kommer med halveis akseptable lanseringer i europa er HBO Nordic, men du skal fiske lenge hvis du tror jeg blir å nyte TV show på en dataskjerm. Dette er noe som streames via mediaserver til TVen. I mitt tilfelle via playstation 3. Som er en plattform HBO Nordic ikke er tilgjengelig på.

 

Krav for at en frelst torrenter skal bytte over til Netflix/HBO:

1: De må bli tilgjengelig innen 1 time av original airing.

2: Kvaliteten skal være 720p+

3: Tjenesten må være tilgjengelig på current og next-gen konsoller. (Kan bli et pluss hvis de lager en app til en smart-TV i fremtiden, men vi er ikke så langt enda).

 

Det er klart at hvis du konkurrerer med torrent pirater så må du gi en tjeneste som er like bra eller bedre en hva de klarer med eksisterende teknologi. Dette er selvfølgelig veldig krevende, men disse on-demand tjenestene kan ikke ha noen forventninger til vesentlig forbedrelse med mindre de fikser dette.

Endret av mrZnote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

folk skremmes vekk fra torrent som er suverent. filmer kjører du over netflix youtube. siden 4k er kommet ut bør de satse på 4k filmer og legge resten i low quality. full hd er ikk low quality enda altså. for å få sett en film som aldri kommer til Europa før 3-8 måneder etterpå så må en ty til orient nedlasting skriver ikke (t)ee. hvis nsa vil ta deg de dere så kunne de bare å slaska av nettlinja di. og stått utenfor soverommet ditt der du har de krypterte hemmelige hjemmevideoen som du filma barna dine og bestemor som stolt holder dem for siste gang. DVs de dør 3 dager senere. ville nsa rotet gjennom din private samling og skrevet PDF (pedofil) når de er døde ?

krypter hardiskene og sett inn fkae hardisker som du ikke har brukt på torrent. ny innstalasjon når du gjemmer vekk den med tor®e nt på. fomaterer ssd partisjonen laster ned 1 gb fil som du overskriver partisjonen med og sletter window og lignende og legger inn på nytt igjen. setter opp en emp som scrambler infoen på hardiskene du har. bruke en bdr xl brenner og legger inn 4k opptaket i 15 fps og viser dette til alle på nettet. den er da lov å laste ned som torr ent og nsa har ingenting med privat filming å gjøre. go3 kameraet kan kankje få 60 fps i filming snart. go 4.

fiber linjer bør skjermes med vpn rutere. og sterk kryptering oger 2000bit kryptering. hvis de vil inn på pcn din så går de dosveien. jeg har intel sin ati piracy og låser ute alle som prøver seg i usb og sata veien. har ikke 3.5" inne lengre.

lovlig å se buffy på nettet eller ikke. det er usa som tøver og skremmer oss. lav i norway la vi Norge..

Lenke til kommentar

folk skremmes vekk fra torrent som er suverent. filmer kjører du over netflix youtube. siden 4k er kommet ut bør de satse på 4k filmer og legge resten i low quality. full hd er ikk low quality enda altså. for å få sett en film som aldri kommer til Europa før 3-8 måneder etterpå så må en ty til orient nedlasting skriver ikke (t)ee. hvis nsa vil ta deg de dere så kunne de bare å slaska av nettlinja di. og stått utenfor soverommet ditt der du har de krypterte hemmelige hjemmevideoen som du filma barna dine og bestemor som stolt holder dem for siste gang. DVs de dør 3 dager senere. ville nsa rotet gjennom din private samling og skrevet PDF (pedofil) når de er døde ?

krypter hardiskene og sett inn fkae hardisker som du ikke har brukt på torrent. ny innstalasjon når du gjemmer vekk den med tor®e nt på. fomaterer ssd partisjonen laster ned 1 gb fil som du overskriver partisjonen med og sletter window og lignende og legger inn på nytt igjen. setter opp en emp som scrambler infoen på hardiskene du har. bruke en bdr xl brenner og legger inn 4k opptaket i 15 fps og viser dette til alle på nettet. den er da lov å laste ned som torr ent og nsa har ingenting med privat filming å gjøre. go3 kameraet kan kankje få 60 fps i filming snart. go 4.

fiber linjer bør skjermes med vpn rutere. og sterk kryptering oger 2000bit kryptering. hvis de vil inn på pcn din så går de dosveien. jeg har intel sin ati piracy og låser ute alle som prøver seg i usb og sata veien. har ikke 3.5" inne lengre.

lovlig å se buffy på nettet eller ikke. det er usa som tøver og skremmer oss. lav i norway la vi Norge..

Hæ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

... Dette er noe som streames via mediaserver til TVen. I mitt tilfelle via playstation 3. Som er en plattform HBO Nordic ikke er tilgjengelig på.

Krav for at en frelst torrenter skal bytte over til Netflix/HBO:

1: De må bli tilgjengelig innen 1 time av original airing.

2: Kvaliteten skal være 720p+

3: Tjenesten må være tilgjengelig på current og next-gen konsoller. (Kan bli et pluss hvis de lager en app til en smart-TV i fremtiden, men vi er ikke så langt enda).

 

Det er klart at hvis du konkurrerer med torrent pirater så må du gi en tjeneste som er like bra eller bedre en hva de klarer med eksisterende teknologi. Dette er selvfølgelig veldig krevende, men disse on-demand tjenestene kan ikke ha noen forventninger til vesentlig forbedrelse med mindre de fikser dette.

 

 

Alt du ser av digitalt materiale skal streames via mediaserver? Noe gammeldags spør du meg. Å streame direkte til TV/dekoder er vel mer eller mindre normen nå, evt. å benytte lokal lagring i TV/dekoder.

 

Jeg tror nesten man ikke får kjøpt en smart-TV idag uten app for netflix/HBO/etc., så jo, vi har kommet så langt for lenge siden.

Lenke til kommentar

 

 

Alt du ser av digitalt materiale skal streames via mediaserver? Noe gammeldags spør du meg. Å streame direkte til TV/dekoder er vel mer eller mindre normen nå, evt. å benytte lokal lagring i TV/dekoder.

 

Jeg tror nesten man ikke får kjøpt en smart-TV idag uten app for netflix/HBO/etc., så jo, vi har kommet så langt for lenge siden.

 

PS3media server http://www.ps3mediaserver.org/

Gir PS3en tilgang til min filserver. Mediaserveren konverterer alle filformater til å støtte PS3 så alle mediafilene kan spilles av uten noen problemer. :) Desidert beste måten og gjøre ting på.

 

SmartTVer er ikke godt utbredt i Norge enda, så nei. Og det er ikke på PS3, så det er ikke noe jeg kan gjøre annet en å gå til torrenting.

Endret av mrZnote
Lenke til kommentar

 

PS3media server http://www.ps3mediaserver.org/

Gir PS3en tilgang til min filserver. Mediaserveren konverterer alle filformater til å støtte PS3 så alle mediafilene kan spilles av uten noen problemer. :) Desidert beste måten og gjøre ting på.

 

SmartTVer er ikke godt utbredt i Norge enda, så nei. Og det er ikke på PS3, så det er ikke noe jeg kan gjøre annet en å gå til torrenting.

 

 

Kanskje beste måten å gjøre det på dersom man ønsker å benytte en PS3 til oppgaven, men langt ifra den beste måten i det store og hele.

 

Om ikke utbredt (hvilket jeg tror det er) så er iallfall tilgjengeligheten på Smart TV i Norge enorm. 77% av TVene som selges på Komplett.no er smart TVer, og dersom du allerede eier en TV som ikke er smart, kan du kjøpe Cromecast som til snaue 500kr gjør din TV smart (gitt at du har en USB-inngang).

 

Tilgjengeligheten på apps som du etterspør er godt og vel på plass her til lands, det er bare du som ikke har fått det med deg. Umiddelbar tilgang til alt av serier og filmer til nesten ingen penger må dere nok vente til en revolusjon i industrien har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...