Gå til innhold

3 år gammel norsk jente kastes ut av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at et barn blir født inn i en slik situasjon. Jeg kan ikke se så mye rom for å gjøre situasjonen bedre, moren har aktivt gått inn for å bryte reglene, og er den som har laget grunnlaget for at omstedighetene er som de er. Men jeg lurer på hva slags rolle far har hatt i dette, og hvorfor han ikke ønsker, eller hvorfor det ikke er mulig for han å oppdra datteren i Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så moralen er vel i følge TS kom til Norge med falske papirer, hopp i sengen med en norsk mann, bli gravid. Så kan du få oppholdstillatelse.

Nei, jeg er for fullstendig fri innvandring, og da er det ikke nødvendig hverken med falske papiere eller å hoppe i seng med en norsk mann.

 

 

Saken som er relevant her er at en norsk statsborger tvinges ut av landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dersom det ikke er til barnets beste å bli med moren til Kenya kan moren velge å adoptere bort barnet slik at det blir i Norge. Mor og barn har samlet åpenbart større tilknytning til Kenya enn til Norge, så om asyl ikke er innvilget ser jeg ikke noe problem med at moren må reise tilbake til Afrika. At hun har oppgitt uriktige opplysninger hjelper ikke saken det heller.

 

Klart det er synd på både mor og barn her, men det er ikke noe som tyder på at de har det særlig mye verre enn resten av de 40 millionene som bor i Kenya. Norge kan ikke ta imot alle det er synd på. Jeg synes dommen virker fornuftig.

Endret av Salt kjeks
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nå dømmer vi fort her. Rettsaken er ikke engang ferdig, og vi vet ikke det endelige utfallet. Og det eneste artikkelen nevner angående hva som er grunnen til at moren kan kastes ut er at hun oppga falsk navn da hun kom til norge, men at hun senere innrømmet hvem hun egentlig var. Ikke det største lovbruddet akuratt, og ganske forståelig.

 

Med så lite informasjon er det vanskelig å si noe som helst.

Endret av Skurupu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lovbruddet er at kvinnen visste utmerket godt at med de regler som fantes, om hun oppga korrekt personalia ikke ville få opphold i landet. Lovbrudd, ja. Stort, nei. Premien ved lovbruddet er momentet for å begå lovbruddet.

 

Spørsmålet da, blir om man skal gi det man ønsker, ved å begå lovbrudd. Som "straff".

 

Forsåvidt er dette et resultat av at man ikke vil ha "lykkejegere", men kun "ærverdige" flyktninger.

Endret av norskgoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var vel kun ett tidsspørsmål før man begynte å kaste norske statsborgere ut av landet igjen.

 

 

afp000612507.jpg?updated=251020131914

 

http://www.osloby.no/nyheter/ATingretten-Maria-3-ma-ut-av-Norge-7361653.html

 

Vel, viss du leser artikkelen så ser du at det ikke er jenta som blir kastet ut, men moren. Faren ønsker ikke omsorg for jenta og derfor så har hun ingen som kan gi henne ett hjem med mindre moren velger å si i fra seg sin rettighet og gi henne til ett fosterhjem. Den beste løsningen er å få slike mennesker ut før dem rekker å formere seg, dra uskylde barn inn i sin egen lovløshet er ikke en god løsning. Dette visste nok også moren som bare bruker jenta som ett skjold for å i det hele tatt få lov til å bli i landet. Egoistisk.

 

Fri innvandring er jo også en sak, landegrenser er en annen sak, jeg kan være enig i at noe av det kunne blitt gitt litt mer 'slack' på, men så lenge vi har ett velferdsland der vi har ett ansvar for alle som er her i ett fellesskap ser jeg det ikke som en realistisk løsning å enten ta fri innvandring eller fjerne landegrenser. Men det å fjerne velferdsstaten vil nok i mange tilfeller bli en værre løsning, det er bare å se på di landene som ikke har noe velferd, overhodet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra fb:

 

Det er et fattig land som ikke har råd til sine egne borgere. Vi må da ha en oljemillion eller to på bok nå. At man bruker "innvandringsregulerende hensyn" i slike enkeltsaker er smålig. Og ja, moren oppga falsk identitet. Kanskje burde vi ha en innvandringspolitikk hvor det ikke var nødvendig og hvor man kunne tilgi at noen fulgte dårlige råd. En politikk hvor man kunne si: "Hei, jeg er Marias mor. Har dere plass til meg?" Så kunne man finne noen som ville gi henne en jobb, så hun kunne forsørge seg og datteren, og ikke ble en salderingspost på det innvandringspolitiske regnskap.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra fb:

 

Det er et fattig land som ikke har råd til sine egne borgere. Vi må da ha en oljemillion eller to på bok nå. At man bruker "innvandringsregulerende hensyn" i slike enkeltsaker er smålig. Og ja, moren oppga falsk identitet. Kanskje burde vi ha en innvandringspolitikk hvor det ikke var nødvendig og hvor man kunne tilgi at noen fulgte dårlige råd. En politikk hvor man kunne si: "Hei, jeg er Marias mor. Har dere plass til meg?" Så kunne man finne noen som ville gi henne en jobb, så hun kunne forsørge seg og datteren, og ikke ble en salderingspost på det innvandringspolitiske regnskap.

 

Geir :)

 

 

Problemet er da at man skaper ett bilde av at dette er 'greit' - noe det absolutt ikke er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Problemet er da at man skaper ett bilde av at dette er 'greit' - noe det absolutt ikke er.

 

Jo, det er det.

 

Som flyktningen sier burde det ikke være nødvendig å lyve om navnet i det hele tatt for å få søke lykken i et annet land. Og jeg betakker meg for et samfunn hvor unge mennesker ikke kan gå hen å få barn i tilfelle myndighetene bestemmer seg for hive dem ut en gang.

 

Hvis jeg (i min ungdom) traff en vakker mørkhudet dame på byen, skulle jeg være pliktig til å be henne bevise at hun var norsk statsborger før jeg spanderte et glass vin på henne? Gudene forby at det skulle være greit å ta risken på at hun ble gravid...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jo, det er det.

 

Som flyktningen sier burde det ikke være nødvendig å lyve om navnet i det hele tatt for å få søke lykken i et annet land. Og jeg betakker meg for et samfunn hvor unge mennesker ikke kan gå hen å få barn i tilfelle myndighetene bestemmer seg for hive dem ut en gang.

 

Hvis jeg (i min ungdom) traff en vakker mørkhudet dame på byen, skulle jeg være pliktig til å be henne bevise at hun var norsk statsborger før jeg spanderte et glass vin på henne? Gudene forby at det skulle være greit å ta risken på at hun ble gravid...

 

Geir :)

 

Viss du må lyge for å få en rettighet du egentlig ikke har, så skal det ikke impliseres med at det kan gi rettigheten på ett senere tidspunkt. Eller?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

En gang til, med litt andre ord. Så skjønner jeg hva du spør om...

 

Geir :)

 

Jeg forstår at du mener at innvandringspolitikken burde vær sånn at det ikke er nødvendig å lyge, men som jeg sa i tidligere post så er det slik at så lenge vi har en velferdsstat så har vi også ett ansvar, av det ansvaret så er det å ha litt kontroll viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...