Gå til innhold

Test: Alienware 18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen gang tenkt på at linkene de linker til i testene bør isåfall vise korrekt informasjon? :)

 

Kva er feil? Maskina Prisguiden lenker til kostar frå 17 999 og oppover. I artikkelen står det:

 

Alienware 18-serien starter nemlig på 18 000 kroner og jobber seg oppover mot 30-tallet, som den også tipper over om du er riktig så kresen av deg. Nå skal vi kanskje ikke klage over prisen: Alienwares egen M18x satte deg nemlig tilbake med småheftige 43 000 kroner i sin tid. Dagens testobjekt er blitt en god del rimeligere, men med prislappen på 29 000 kroner er den nok fortsatt forbeholdt de spesielt interesserte.

Prisen du refererer til står under spesifikasjonane til PC-en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en sjikkelig manne pc

 

Etter mitt skjønn er det en skikkelig fjortis-PC ;)

 

Kunne lett kjøpt denne hvis jeg hadde bruk for den, er jo mange som kan ha glede av en sånn, folk som reiser mye rundt om på jobb osv. Er ikke så mye moro å finne på et hotellrom om kveldene.

 

Jeg kan nesten garantere at de som reiser mye rundt i jobbsammenheng IKKE hadde hatt mye glede av å drasse på denne. Er man mye ute å reiser er vekt et av de viktigste og første kriterier en lærer seg å redusere, da er en klump som dette rimelig uaktuelt.

 

-

 

Til alle dere som ler av vekten og mener 5,5kg på en bærbar er småtteri, osv... - Virkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg kan nesten garantere at de som reiser mye rundt i jobbsammenheng IKKE hadde hatt mye glede av å drasse på denne. Er man mye ute å reiser er vekt et av de viktigste og første kriterier en lærer seg å redusere, da er en klump som dette rimelig uaktuelt.

Hvis man reiser nesten hver dag er det jo et godt poeng, disse har vel uansett MBP eller MBA og slike maskiner som dette er uansett ikke interessant.

Derimot skal man reise og være en 2-3 uker på samme plass er det helt perfekt tidsfordriv på kveldene og ikke noe problem å ha i håndbagasjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan nesten garantere at de som reiser mye rundt i jobbsammenheng IKKE hadde hatt mye glede av å drasse på denne. Er man mye ute å reiser er vekt et av de viktigste og første kriterier en lærer seg å redusere, da er en klump som dette rimelig uaktuelt.

Hvis man reiser nesten hver dag er det jo et godt poeng, disse har vel uansett MBP eller MBA og slike maskiner som dette er uansett ikke interessant.

Derimot skal man reise og være en 2-3 uker på samme plass er det helt perfekt tidsfordriv på kveldene og ikke noe problem å ha i håndbagasjen.

Helt enig, og for de som ønsker en rask tur til en kompis for litt gaming! Tar 10min å pakke ned, og ta en rask dagstur.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan nesten garantere at de som reiser mye rundt i jobbsammenheng IKKE hadde hatt mye glede av å drasse på denne. Er man mye ute å reiser er vekt et av de viktigste og første kriterier en lærer seg å redusere, da er en klump som dette rimelig uaktuelt.

 

-

 

Til alle dere som ler av vekten og mener 5,5kg på en bærbar er småtteri, osv... - Virkelig?

 

 

Sjølvsagt kan du det. Kva skal ein person som reiser mykje i jobben med ein så kraftig PC? Det finnes kanskje enkelte unntak av dei som er glad i spel, men det er vel ingen som har påstått at dette er ein PC for reising og bruk i jobbsamanheng? Den er ikkje noko konkurrent til 13" på 1.5 kg, det er eit heilt anna marked.

 

5.5 kg er mykje i forhold til dei fleste bærbare, men du må vel forstå at det er nødvendig når du har så kraftig maskinvare? Igjen, dette er ikkje ein PC du samanliknar med ein Ultrabook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

dette er ingen skole pc da mann, bruk hodet litt.

 

Glemte det. Dette er selvfølgelig en PC for de med alt for mye penger som har råd til 2 laptoper (+ stasjonær), eller bare er veldig bortskjemt... :roll:

 

Jeg kan se at det er mulig å dra med seg denne rundt i sekken uten noe annet i, om man skal spille, men om man må ha med seg noe som helst annet eller skal reise langt kan jeg ikke se vitsen.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommenterte et innlegg der det ble påpekt at det fort er mer enn en bærbar i veska.

 

Jeg babler om det at det ikke bare er de som går på skolen som har veska full av papirer ved siden av den bærbare.

 

ja og ? ser ikke helt hvor du vil hen, men kan nok si det at de som kjøper pcer som denne ikke syns 5.5kg er mye, og de har sikkert ikke så mye "papirer" på seg på vei til lan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...