Gå til innhold

Har kjøpt et spisebord til 21.000, fant et som var omtrent likt til 12.000 nå. Kan jeg levere det tilbake?


Anbefalte innlegg

Altså, jeg er rettere sagt i prosessen med å kjøpe et bord fra en butikk. De hadde ikke bordet på lager så de må bestille det fra Belgia. Det koster 21.000. Jeg har også måtte betale 6000 på forskudd..

 

Betalte igår og de har bestilt idag. Sier det tar 3 uker.. Kanskje lenger..

 

 

Men.. akkurat nå så fant jeg jo et som ligna veldig til 12.000 kr..


Hva kan jeg gjøre?? er jeg bundet til å kjøpe det til 21.000? Er det en lov i Norge som sier at man kan levere tilbake en var innen 14 dager eller noe sånt?


Eller må jeg kaste disse 9000 kr ut av vinduet ved å kjøpe det dyreste bordet?

 

 

Her er det dyre bordet jeg har bestilt til 21.000

 

292104_max.jpg

 

og her er det til 12.000

 

19429_Raffles_spisebord__280x110__1.jpg

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har i utgangspunktet ikke angrerett på et produkt som er kjøpt i butikk. Kun ved fjernsalg.

 

Det jeg ville gjort er å ringe butikken i morgen, og høre om det går ann å kanselere bestillingen. Så kan man heller se på hva som kan gjøres videre om de ikke er villige til å gå med på det. Ikke vent et par dager, men gi beskjed så fort du overhodet kan.

 

Edit: Om det hadde vært mitt valg synes jeg nå uansett at det dyreste bordet var det klart fineste.

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Ja tusen takk for svar.

 

 

Ja jeg er igrunn enig med deg nå etter fem minutter å ha sett litt på de to bordene... tror kanskje jeg tar det dyreste. Det dyreste er av alm og det andre av eik, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Ok så da har man ikke angrerett på varer fra butikk nei, da lærte jeg noe nytt ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven § 41 om avbestilling gjelder. Du har avbestillingsrett mot å svare erstatning. Men erstatningen skal da tilsvare den positive kontraktsinteresse, altså som om kjøpet var blitt gjennomført. Det inkluderer deres avanse, så det kan fort koste mer enn det smaker :)

 

Med andre ord: Hør med dem om du kan avbestille mot å svare et rimelig gebyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for responsene.

 

Jeg har gått noen runder med meg selv og egentlig kommet frem til at jeg beholder bestillinga på det dyre bordet, for det billige ser veldig tørt og kjedelig i forholdt til det dyre, utifra bildet ihvertfall.

 

 

Fikk bare litt "hva f, et likt bord..og BILLIGERE???!" reaksjon når jeg så det, men etter å ha sett nøyere så husker jeg jo på regelen at man får det man betaler for..

Bedre å investere 9000 mer i et bord jeg kommer til å definitivt like enn å spare 9000 på et bord jeg aldri kommer til å bli fornøyd med ja.. :)

Lenke til kommentar

Av ren interresse: målet med angreretten er å kunne angre kjøp der du ikke hadde muligheten til å se produktet før du kjøpte det, ikke sant?

 

Ville det ikke vært naturlig at den gjaldt i dette tilfellet også da?

Det er en del av målet, ja, men loven omfavner ikke dette tilfellet. Og det har ikke noe å gjøre med naturlig å gjøre, men nettopp hvor loven gjelder. Kjøp på fast utsalgssted er noe helt annet enn salg utenfor fast utsalgssted når det gjelder angrerett.

Lenke til kommentar

Ja til helga henter jeg bordet, det dyre bordet altså! Det veier nesten 100 kg og de damene i butikken sa at de ikke klarte bære det inn i butikken for det var så tungt.. pluss at de hadde ikke plass på lageret sa dem Så de har lagt det inn i en varebil uttafor butikken.

 

Så ehh.. da er det bare å stikke nedpå PROgym og lete etter villige bolere da som kan bære dette helvete av et bord jeg har kjøpt!..

 

 

ps. Ja finner jeg et sånt på finn for 500 så skal jeg personlig tatovere "FEIL" i panna mi og gå rundt med det resten av livet. For dette bordet her har jeg lett etter LENGE!! Og det har kostet mucho dinero så håper ikke det skjer! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...