Gå til innhold

Leseranmeldelse: The Last of Us


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visst du leter etter mer historie og mindre gameplay kan jeg anbefale deg og bare se 1 film.

 

Gameplayet i Last of us er kjedelig.

Elendig AI og umulig og sikte med analogen.

Disse tingene skulle vert med i scoren.

 

Hva er vits med spill når de bare går mer fra gameplay og heller satser mer på skuespillere og cutscenes med Qte.

 

Men det er da bare min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

TLoU har 3 timer med filmsekvenser. Jeg brukte 19 timer på begge mine gjennomspillinger. Syns ikke 16 timer med gameplay er altfor ille.

 

At gameplayet er kjedelig er jo ikke en universal sannhet akkurat. I så fall bør alle jrpg'er havne på nedre halvdel av karakterskalaen.

 

Det eneste som var merkbart negativt for meg er når Ellie løper uforstyrret like foran fiender uten å bli oppdaget, mens du selv gjemmer deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

At gameplayet er kjedelig er jo ikke en universal sannhet akkurat. I så fall bør alle jrpg'er havne på nedre halvdel av karakterskalaen.

Jrpg har strategi som holder deg på tå. så nei.

Visst du tror gameplay må ha action og pistoler så tar du feil.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jrpg har strategi som holder deg på tå. så nei.

Visst du tror gameplay må ha action og pistoler så tar du feil.

På samme måte som TLoU krever strategi. Rambospilling funker ikke særlig lenge, særlig på de høyeste vanskelighetsgradene.

 

Jeg skrev da heller aldri at gameplay krever action og pistoler.

Lenke til kommentar

Visst du leter etter mer historie og mindre gameplay kan jeg anbefale deg og bare se 1 film.

 

Gameplayet i Last of us er kjedelig.

Elendig AI og umulig og sikte med analogen.

Disse tingene skulle vert med i scoren.

 

Hva er vits med spill når de bare går mer fra gameplay og heller satser mer på skuespillere og cutscenes med Qte.

 

Men det er da bare min mening.

 

Har du glemt at anmeldelser er subjektive? Som du kanskje leste, har jeg personlig hatt svært gode opplevelser med spillet, og så godt som ingenting plaget meg ved det. Gameplayet er ikke kjedelig, det kommer an på hva du liker å spille. Preferanser, kjære venn, preferanser! Det er lov å ha preferanser :)

 

Dessuten har The Last of Us ekstremt god AI. Det eneste som kan klages på er måten kameratene dine oppfører seg på, men fiendene er jo veldig smarte da, må jeg si. Sikting med analog er bedre når det kommer til tredjeperson IMO. Hvis du liker mus og tastatur best, er det helt greit for meg.

 

Men kom for all del ikke å si at DINE meninger burde være med i MIN subjektive anmeldelse :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er HEEEELT enig i i din konklusjon MuffinRex. Spillet er glimrende, og det beste spillet siden HL ble startet opp for mange år siden.

 

Dyp og interessant historie. Vanvittig kult gameplay, tøff nok AI for de fleste situasjoner. Enkelt sagt, er *helt* og holdent 100% uenig med RealZi. Ved siden av kan jeg jo poengtere ut din siste kommentar, i at spill er og blir et subjektivt tema. Noen liker ditt, andre liker datt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg kjedet meg egentlig mye igjenom spillet, sytes Ai'en var dårlig, historien ble dårligere for hvert 15 min som gikk, slutten var en giga nedtur, kontrollen var mer eller mindre noe av det værste jeg har opplevd på ps3.

Syntes også at måten du skaffet deg bedre ting på var uorginalt kjedlig.

De kunne gjort mer ut av det en å bare ha noen tannhjul ligge rundt.

Syntes det burde vært mer valg i spillet. alt for linjært.

 

Eneste jeg satt igjen med etter spillet var den fantastiske starten..

6/10 fra meg

Lenke til kommentar

Tror jeg ville gitt det 7/10 selv. Fantastisk start, men det ble gradvis litt dårligere.

I de større områdene var det en gedigen nedtur hver gang spillet tydelig sa ifra at faren var over. Siste fiende blir kverket hardt og brutalt fremfor å bli kvalt, Ellie reiser seg opp, musikken endres osv. Og vips var illusjonen av fare borte, selv om bare en liten del var utforsket.

Svært få steder var det noen tvil om hvor man skulle gå, siden alle eventuelle andre veier var blokkert tilfeldigvis. Selv i åpne områder, by eller skog, var det mange kunstige sperringer. Det kunne like gjerne vært store piler med teksten "This Way!".

 

Jeg synes spillet har noen fellestrekk med Bioshock Infinite. Begge er middelmådige som skytespill, med vekt på story. Den største forskjellen var at Last of Us begynte fantastisk, mens Bioshock Infinite hadde sitt høydepunkt på slutten.

I motsetning til Ellie som løper rundt fienden du prøver å gjemme deg for (bokstavelig talt!) var Elizabeth ikke i veien i BI. At jeg ble rimelig lei av å høre "Booker, catch!" er noe annet...

 

Helt subjektivt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Tviler litt på at jeg er den eneste som begynner å bli drittlei alt maset om Last of Us nå... Noen elsker det, noen hater det. Men hvor lenge er vi nødt til å høre om det? (at det er på forsiden gjør det ikke lett å "bare unngå å lese om det".)

 

Og hva om jeg skriver min egen anmeldelse? Det ville fått toppen 5/10, men da hadde jo tråden brent ned i flamewars på under en time.

Lenke til kommentar

Tviler litt på at jeg er den eneste som begynner å bli drittlei alt maset om Last of Us nå... Noen elsker det, noen hater det. Men hvor lenge er vi nødt til å høre om det? (at det er på forsiden gjør det ikke lett å "bare unngå å lese om det".)

 

Og hva om jeg skriver min egen anmeldelse? Det ville fått toppen 5/10, men da hadde jo tråden brent ned i flamewars på under en time.

 

Men i all verden, hvor sensitiv er det mulig å være? Er det du da som skal diktere hvilke spill som skal være tema til enver tid? At det er en stund siden tLoU kom ut betyr selvfølgelig ikke at det skal stues unna og glemmes, og ingen verdens ting, uansett av hva DU syns, kan nekte tLoU å være et aktuelt tema den dag i dag.

 

Ellers, flott anmeldelse og ganske enig om ikke helt ordrett. The Last of Us er en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt i mine bortimot 20år som gamer :)

Lenke til kommentar

10/10? Fanboy anmeldelse.

Er så utrolig mye feil med det spillet at det fortjener knapt en 6 / 10.

Til å være et stealth spill så har det så mange feil og mangler at jeg gremmes.

Skikkelig stealth spill: Thief 1 og 2. Sykt bra A.I også

Fanboy-anmeldelse? Leste du ikke det forrige innlegget mitt her? Leste du i det heletatt anmeldelsen? :)

Dessuten, dersom spillet er så middelmådig som du skal ha det til, hvorfor..?

Lenke til kommentar

10/10? Fanboy anmeldelse.

Er så utrolig mye feil med det spillet at det fortjener knapt en 6 / 10.

Til å være et stealth spill så har det så mange feil og mangler at jeg gremmes.

Skikkelig stealth spill: Thief 1 og 2. Sykt bra A.I også

 

stealth?? hvor i alle dager står det at det er et stealth spill?

action adventure/survivor spill, heter det. det er som om dere aldri har prøvd det en gang. dette har ikke en gang noe med Thief å gjøre.

thief fanboy? jeg gir Thief 1 og 2 karakter 4/10. elendige spill med grusomt dårlig historie og forferdelig AI.

 

derp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God anmeldelse, men er ikke helt enig i 10/10.

 

Det som plager meg mest er at det er altfor mange steder hvor fiendene er mennesker. Jeg vil ha flere zombier! Også dette med at fiendene bare bryr seg om deg, men ser for meg at det ville blitt mye mer frustrerende om det var annerledes. Jeg synes også det var noen litt for store områder uten fiender, og da blir det fort litt kjedelig når man skal utforske alt. Uansett er dette småtteri og det ødelegger ikke helheten noe særlig.

 

Musikken og stemningen er det ingenting å trekke på, så spillet havner på 9/10 her i gården.

Lenke til kommentar

 

10/10? Fanboy anmeldelse.

Er så utrolig mye feil med det spillet at det fortjener knapt en 6 / 10.

Til å være et stealth spill så har det så mange feil og mangler at jeg gremmes.

Skikkelig stealth spill: Thief 1 og 2. Sykt bra A.I også

 

stealth?? hvor i alle dager står det at det er et stealth spill?

action adventure/survivor spill, heter det. det er som om dere aldri har prøvd det en gang. dette har ikke en gang noe med Thief å gjøre.

thief fanboy? jeg gir Thief 1 og 2 karakter 4/10. elendige spill med grusomt dårlig historie og forferdelig AI.

 

derp

Da vet du ikke hva bra A.I er.

Forklar hvorfor thief 1 og 2 har dårlig A.I. Spent på svar. Nei egentlig ikke; svaret ditt vil nok være ganske ubrukelig.

Lenke til kommentar

 

 

10/10? Fanboy anmeldelse.

Er så utrolig mye feil med det spillet at det fortjener knapt en 6 / 10.

Til å være et stealth spill så har det så mange feil og mangler at jeg gremmes.

Skikkelig stealth spill: Thief 1 og 2. Sykt bra A.I også

Fanboy-anmeldelse? Leste du ikke det forrige innlegget mitt her? Leste du i det heletatt anmeldelsen? :)

Dessuten, dersom spillet er så middelmådig som du skal ha det til, hvorfor..?

1. Jenta blir ikke oppdaget av fiendene (kan sitte i dekning rundt et hjørne og hvis en fiende går rundt og ser rett på henne så er det som hun er usynlig).

2. Når hun prater høyt og det er en fiende i nærheten hører ikke fienden henne.

3. Fiendene legger ikke merke til døde lik som ligger rett ved siden av dem.

4. Følger en fiende etter deg og du går ut av en dør / område så slutter han av en eller annen grunn å følge etter deg.

Dette ødelegger innlevelsen totalt for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...