Gå til innhold

Fikk brukt tlf på Elkjøp netthandel


Anbefalte innlegg

Ikke imponert. Forsegling brutt, og ny brukt forsegling klistret amatørmessig over den gamle. Ripemerker på SIM luke, etter at noen har åpnet den.

Utifra dette kan jeg bare anta at tlf er brukt, noe annet vil være naivt.

Alle kundebehandlere (3 i tallet, var dypt sjokkert... tilsynelatende)

 

Blir ikke mere Elkjøp på meg heretter, må kunne stole på at du får det du betaler for, noe Elkjøp ikke lever etter.

post-89798-0-84602400-1382000583_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefoner kjøpt på elkjop.no sendes direkte fra hovedlageret i Sverige, så det skal ekstremt mye til før det sendes ut brukte telefoner, da det i utgangspunktet ikke er brukte telefoner innom det lageret (er ikke noe butikkutsalg, service o.l. der)

 

Forseglingsklistremerket er fra Nokia ser det ut som?

 

Er telefonen du har kjøpt låst eller ulåst? Ofte så lastes det inn egen programvare på låste telefoner, og da brytes forseglingen og så settes det på nytt - det kan være dette som har skjedd. Alternativt kan Nokia ha måttet oppdatere telefonen o.l. evt etter den er gjort klar for sending, grunnet de har funnet feil eller annet :-). Det har skjedd før - og ripene kan så oppstå grunnet dårlig arbeid av de som har gjort dette.

 

Det kan selvfølgelig være også som du opplever det, at en brukt telefon har funnet veien inn i kretsløpet igjen, men det skal ekstremt mye til før det skjer som nevnt.

 

NB: Jeg jobber i Elkjøp, men dette er ikke et offisielt svar - jeg ønsker bare å hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd, og gi tips og råd.

 

Uansett så er det nok null problem å få tilsendt en ny telefon i stedet for denne og sånn at du returnerer den der tilbake :).

Lenke til kommentar

Jeg forventer å måtte slippe å returnere noesomhelst jeg kjøper nytt på et sånt grunnlag.

 

Jeg har nå kjøpt mye greier oppigjenom årene, to ganger over disk med bærbar pc har dette skjedd, sagt ifra, fått ny med en gang med ubrutt forsegling.

 

Har kjøpt mange telefoner, aldri fått noen med brutt forsegling, også fra Elkjøp. Over disk.

Dette er første nettkjøpet derfra, og det siste.

 

Dette var i utgangspunktet et gave, det kunne jeg jo bare glemme. I forrige uke en gang.

Jeg som kunde forventer at de jeg betaler gryna gjør sin jobb, jeg gjorde min.

Uproft, og direkte elendig, og hvis dette var noenlunde "vanlig" hos Elkjøp, ( åpne for å laste inn oppdateringer) hadde nok saksbehandlerne sagt det, for i følge dem var dette helt uvanlig, og ingen av dem hadde hørt om brutte forseglinger før...

 

Nei, dette er dårlig, og NEI, jeg kan ikke bytte den i en Elkjøp butikk. Dette brukte disse tre saksbehandlerne nesten en uke på å komme fram til. Noe jeg i utgangspunktet ikke forventet, men første saksbehandler åpnet opp for at dette kunne gå.

Så den er gått i retur, så satser jeg på de holder fingrene av fatet på den de returnerer.

Lenke til kommentar

Jeg forventer å måtte slippe å returnere noesomhelst jeg kjøper nytt på et sånt grunnlag.

 

Jeg har nå kjøpt mye greier oppigjenom årene, to ganger over disk med bærbar pc har dette skjedd, sagt ifra, fått ny med en gang med ubrutt forsegling.

 

Har kjøpt mange telefoner, aldri fått noen med brutt forsegling, også fra Elkjøp. Over disk.

Dette er første nettkjøpet derfra, og det siste.

 

Dette var i utgangspunktet et gave, det kunne jeg jo bare glemme. I forrige uke en gang.

Jeg som kunde forventer at de jeg betaler gryna gjør sin jobb, jeg gjorde min.

Uproft, og direkte elendig, og hvis dette var noenlunde "vanlig" hos Elkjøp, ( åpne for å laste inn oppdateringer) hadde nok saksbehandlerne sagt det, for i følge dem var dette helt uvanlig, og ingen av dem hadde hørt om brutte forseglinger før...

 

Nei, dette er dårlig, og NEI, jeg kan ikke bytte den i en Elkjøp butikk. Dette brukte disse tre saksbehandlerne nesten en uke på å komme fram til. Noe jeg i utgangspunktet ikke forventet, men første saksbehandler åpnet opp for at dette kunne gå.

Så den er gått i retur, så satser jeg på de holder fingrene av fatet på den de returnerer.

Ikke vær sånn da. Det er bare å stikke innom elkjøp å si at du trenger en ny en fordi det var skraper på den når du åpnet esken. De er faktisk veldig greie der :)

Lenke til kommentar

Du virker som en kunde som tror det verste om selger når man finner noe som ikke er 100% slik man forventet.

 

Den nye forseglingen er fra Nokia. De leverer ikke ut slike forseglinger i hytt og pine, så denne er åpnet i regi av Nokia av en eller annen grunn. Det være seg for å låse telefonen eller oppdatere programvare.

 

Uansett er det veldig liten sjanse for at det faktisk er Elkjøp som har gjort dette. Personlig vil jeg tippe at Elkjøp har fått den slik direkte fra Nokia, så å anklage Elkjøp fra første stund blir veldig feil (nei, jeg jobber ikke for Elkjøp).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da kom omsider den nye tlf i dag i uåpnet forsegling, og ingen skrapemerker. Hva sier dere da, dere som er så skråsikre på altmulig her?

 

Jeg er hvertfall ikke særlig imponert, verken over Elkjøp eller disse skråsikre svarene som enkelte kommer med her. :)

Jeg kommer hvertfall aldri til å kjøpe noe av Elkjøp nettbutikk igjen.

 

(og Schwarzwald, selvfølgelig var forseglingen fra Nokia, bare fra en ANNEN tlf... litt treig du.)

Lenke til kommentar

 

Da kom omsider den nye tlf i dag i uåpnet forsegling, og ingen skrapemerker. Hva sier dere da, dere som er så skråsikre på altmulig her?

 

Jeg er hvertfall ikke særlig imponert, verken over Elkjøp eller disse skråsikre svarene som enkelte kommer med her. :)

Jeg kommer hvertfall aldri til å kjøpe noe av Elkjøp nettbutikk igjen.

 

(og Schwarzwald, selvfølgelig var forseglingen fra Nokia, bare fra en ANNEN tlf... litt treig du.)

 

Du er jo mye mer skråsikker enn oss, så du er ikke den som bør snakke høyest om akkurat det. Du sverter en butikkjede på grunnlag av noe som du tror. At den nye telefonen var uten riper og ubrutt forsegling beviser jo absolutt ingen ting. At du skal få en ny når den du har fått har riper ser jeg på som naturlig, men det er måten du omtaler Elkjøp på som er å gå over streken når ikke vet sikkert hva som er grunnen til brutt forsegling og riper.

 

Som jeg sa så åpnes esker av Nokia eller et autorisert verksted for å enten låse telefonen, oppdatere firmware eller lignende. En ansatt på verkstedet kan være uheldig og få laget riper på sim-kortluken, og kan ha satt på ny forsegling dårlig så den løsner på den ene siden, mens vedkommende som gjorde det på den nye telefonen har gjort dette bedre (eller så trengte ikke telefonen firmwareoppdatering).

 

Jeg har sett slike forseglinger som løsner på den ene siden ganske ofte da jeg jobbet i butikk (ikke Elkjøp). Du påstår at forseglingen er fra en annen telefon, men selv om forseglinger sitter løst i den ene enden, så sitter de så godt limt på oversiden at man ødelegger hele forseglingen om man prøver å dra den av. Grunnen til at én ende kan løsne, mens den andre sitter godt fast, er fordi det blir et spenn i forseglingen da den bøyes rundt en kant og kan løsne i den ene enden kort tid etter den er påsatt. Mens den andre enden får tid til å feste ordentlig, kanskje til og med det står en eske på den slik at den forseglingen presses mot esken. At den er fra en annen eske, som du antakeligvis mener, ser jeg på som veldig lite sannsynlig.

 

Selv om du ikke er enig med oss som svarer her, så prøver vi jo faktisk bare å hjelpe deg. Synes måten du svarer på er unødvendig frekk og nedlatende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
snip

Var med en kompis som kjøpte ny tlf på Elkjøp, og han finn en brukt telefon som fortsatt hadde pritvate meldinger, bilder, innloggingsinfo til facebook, mail etc liggende på telefonen. Han tok kontakt med vedkommende, som hadde fått en lånetelefon fra Elkjøp noen uker tidligere. Mao hadde Elkjøp ikke bare solgt en telefon som hadde vært til utlån, men de hadde heller ikke tatt seg bryet med å resette telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var med en kompis som kjøpte ny tlf på Elkjøp, og han finn en brukt telefon som fortsatt hadde pritvate meldinger, bilder, innloggingsinfo til facebook, mail etc liggende på telefonen. Han tok kontakt med vedkommende, som hadde fått en lånetelefon fra Elkjøp noen uker tidligere. Mao hadde Elkjøp ikke bare solgt en telefon som hadde vært til utlån, men de hadde heller ikke tatt seg bryet med å resette telefonen.

Det var da jeg som fikk denne brukte telefonen. Kan nevne at d ikke var en lånetelefon, men hans private som var sendt inn for reprasjon av noe slag, noe som gjør saken vesentlig værre enn om d bare var en lånetelefon det var snakk om. Var kjapp å levere den til elkjøp igjen å fikk forøvri ny telefon der å da , men var jo utrolig mye sensitiv informasjon på denne telefonen som lett kunne utnyttes om det kom i galne hender. Klarte å grave ut av telefonen hvem den tillhørte før jeg leverte den inn å sendte en melding til han på facebook , så hvorvidt han tok dette videre eller ikke har jeg ikke fått noen oppdatering på. At elkjøp kan gjøre en slik glipp er grunn til bekymring i seg selv selv om det ikke skjer ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...