Gå til innhold

Nå starter nedtellingen til nye Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

3,63gb er det jeg får opp for "Windows 8.1 Pro" på Store når jeg skal oppdatere nå.

 

Så man kan kjøre den som en "Clean install"? (og ikke kun som en plasterlapp)

 

 

 

DAGENS høydare :thumbup: :

Hvordan fjerner jeg start knappen i windows 8.1?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva er dette for noe bøll? Jeg finner kun MSDN Dev. -skitnedlastningen:

 

"Altså etter forsøk på å besøke Windows Store i Windows 8.0 i Metro-Google Chrome."

 

 

Windows 8.1

MSDN subscribers can get Windows 8.1 from MSDN Subscriber Downloads. If you're not an MSDN subscriber, you can download an evaluation version of Windows 8.1 from Evaluation Center. (Note that this version will expire, and you cannot upgrade.)
Endret av G
Lenke til kommentar

Trodde du virkelig at det skulle gå smertefritt? muahaha, det er faktisk WIndows vi snakker om her, ikke Linux.

 

Og, det er helt riktig, du kan bare få oppdatering via den elendige "app store"

 

 

Når jeg trykker på ' få oppdateringen' på Microsoft sine nettsider åpner windows store seg bare, men ingenting kommer opp bare normale windows store startside!!
HJELP FORT

Endret av boosting
Lenke til kommentar

Herlig, må le når folk tror de får tilbake startknappen. Sorry, men en snarvei til Maximized Hell UI teller ikke. Hva med å gi folk en opsjon til å faktisk fjerne hele herket, og få den orginale startknappen (det er jo det folk vil ha her...)

.

 

Ifølge deg er ikke jeg folk, interessant!

 

Håper virkelig ikke MS hører på kløner som deg, da Windows 8 fungerer veldig bra på Samtlige av mine pc'er! (Selv om _du_ ikke kan bruke det, så betyr det ikke at det er dårlig!) Modern UI er ingenting mer enn en startmeny, og det hindrer i forsvinnende liten grad (om i det hele tatt! Jeg har faktisk blitt mer effektiv, da det er lettere og finne ting i MUi enn i gamle startmenyen) arbeidet en gjør på pc'en.

 

Du kan heller ikke bare "Fornorske" det engelske ordet "Option" til "Opsjon", da det er to _helt_ forskjellige ting, Riktig ord blir innstilling(er) eller rett og slett "et valg".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sist gang når Windows 8.0 ble lansert, så var det mye hjelp i diskusjonstråder for hvordan man skulle gå fram. Windows norsk representant ble dratt inn på banen for spørsmål og masse artikler her på HW.no.

 

Men, denne gang ser det ut til at vi må klare oss selv. Jeg har ikke greid å finne denne oppdateringen !

Lenke til kommentar

Sist gang når Windows 8.0 ble lansert, så var det mye hjelp i diskusjonstråder for hvordan man skulle gå fram. Windows norsk representant ble dratt inn på banen for spørsmål og masse artikler her på HW.no.

 

Men, denne gang ser det ut til at vi må klare oss selv. Jeg har ikke greid å finne denne oppdateringen !

 

Når du åpner Windows Store skal oppdateringen dukke opp i den første Store "Tilen" til venstre.

Det kan hende du har gjort noen endringer på innstillingene som gjør at du har problemer , du kan prøve mens du er inne i WS å åpne charms til høyre og klikke på innstillinger og se om du kun leter etter programvare på ditt eget språk.

Sjekk også i Windows update at alt er oppdatert i tilfelle noe lager krøll der.

Lenke til kommentar

 

Når du åpner Windows Store skal oppdateringen dukke opp i den første Store "Tilen" til venstre.

Det kan hende du har gjort noen endringer på innstillingene som gjør at du har problemer , du kan prøve mens du er inne i WS å åpne charms til høyre og klikke på innstillinger og se om du kun leter etter programvare på ditt eget språk.

Sjekk også i Windows update at alt er oppdatert i tilfelle noe lager krøll der.

 

Ok, så det fundamentale, at man åpner en URL i en standard nettleser, med Windows Store som søk i URL-feltet, for så å videre klikke seg fram, det virker altså ikke?

 

Man er altså helt avhengig av å starte noe rendyrket Windows 8-funksjonalitet for å kommer i gang, og det er ikke godt nok å bruken en nettleser som Google Chrome på selve Windows 8?

Lenke til kommentar

Ok, så det fundamentale, at man åpner en URL i en standard nettleser, med Windows Store som søk i URL-feltet, for så å videre klikke seg fram, det virker altså ikke?

 

Man er altså helt avhengig av å starte noe rendyrket Windows 8-funksjonalitet for å kommer i gang, og det er ikke godt nok å bruken en nettleser som Google Chrome på selve Windows 8?

Det er jo innlysende om man tenker seg om.

8.1 leveres ikke kun til x86 men også til RT , og da er windows store felles for begge - til motsetning for ulike 3de parts nettlesere.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Så du sier at jeg skal lete etter en dedikert Windows Store-knapp i min Windows 8-innstallasjon?

 

Når man innstallerte Windows 8 for første gang, så var det en egen eksekverbar programsnutt man kunne kjøre, og betalingsutfylling og hele pakken var innbakt som brakte en til nedlastning. Hvorfor kan ikke Microsoft bare slippe denne fritt ut, slik at man kan gjøre det på samme måten?

Lenke til kommentar

Det er jo innlysende om man tenker seg om.

8.1 leveres ikke kun til x86 men også til RT , og da er windows store felles for begge - til motsetning for ulike 3de parts nettlesere.

 

Er jo ikke særlig innlysende, hvorfor leverer det gjennom store og ikke windows update feks? Sammen med samtlige andre updates til OSet?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...