Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor farlig er egentlig heroin?


MrArbeidsledig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heroin er absolutt et rusmiddel forbundet med høy risiko. Ca 25% av de som prøver det første gang blir avhengige av det. Hva som bestemmer om du blir avhengig avhenger av mange faktorer, fra biologi til kultur. Personlighet, kognitive evner, alder og gener spiller en rolle. Men også ditt sosiale støtteapparat, miljøstressorer (samt din mottakelighet for stress). Heroinavhengighet er dyrt, fører til permanente funksjonelle endringer i hjernen og fører ofte til at du slutter å mestre hverdagen din og du faller utenfor samfunnet. Konsekvensene av heroinavhengighet regnes som kraftigere enn konsekvensene av f.eks. alkohol, kokain og nikotin. Det er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Selv om jeg tar stor avstand fra ulovlig bruk av rusmidler, er nok http://freak.no/ en mer egnet plass for diskusjoner som dette. Det beste er selvsagt om TS kan legge fra seg ideen om å injisere noe i kroppen i det hele tatt (som er livsfarlig å gjøre på egenhånd), men om alternativet er å fortsette å sprøyte inn stoffer i kroppen er det bedre om han får tips om hvordan han kan gjøre dette tryggest mulig.

Endret av Feh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

hei

 

lurte bare på, hvor farlig er det egentlig med heroin?? er det bare oppgulp og overdrivelse av media,eller er det så farlig?? man trenger vel ikke bli avhengig av å prøve det en gang...?regner med dette ikke strider mot forum reglene !

 

 

Kan det stemme at du har planer om å prøve heroin? Det synes jeg absolutt ikke du skal gjøre! Heroin er et stoff man blir hekta første gangen man prøver det, og nesten ingen klarer å bli rusfri igjen.

 

Etter den første gangen man bruker heroin får man aldri den samme rusen igjen. Om du prøver den ene gangen så kommer du ikke til å klare å motstå fristelsen til å gjøre det igjen..og igjen.. og igjen. Du kommer du til å ødelegge livet ditt om du gjør dette! Du vil angre resten av livet!

Lenke til kommentar

Prøv heller MDMA. Ikke så farlig, og går ikke ann å bli avhengig av på samme måte da virkningen avtar med overforbruk.

 

Har aldri vært borti et rusmiddel som gir så god følelse som MDMA (har prøvd; cannabis, psykadelisk sopp, amfetamin, khat, kokain og salvia).

 

Men nå tror jeg forsåvidt ikke det å ta rusmidler er noen løsning på noe som helst her i verden. Blir fort en måte å "escape reality", men det skal sies jeg har hatt en veldig positiv opplevelse av MDMA. Men det er ikke noe jeg kommer til å prøve igjen, på i hvert fall et par år.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Og så slite med psykiske problemer resten av livet?

Ikke akkurat gode framtidsutsikter...

Jeg vil ikke anbefale noe rusmiddel, men psykiske problemer resten av livet er å ta altfor hardt i. Problemet med MDMA, er at det "bruker" opp seretoninen (stoffet som får deg til å føle deg bra), så det er fort gjort å bli nedfor en periode etter. Så derfor, på ingen måte et stoff som bare er å ta for å føle seg bra.

 

Det derimot MDMA gjør, er å få hele kroppen til å slappe av, slik at det både er mye lettere å snakke om følelser, og man får et mer "korrekt" bilde av seg selv (selvbildet sitt), da det er som om man ikke har et "ego" å opprettholde. Derfor kan det være terapautisk. Det kan også kaste deg inn i en depresjon.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

dette er vel kanskje lurt av meg å ikke nevne her blant dere skattebetalere... men jeg liker å gamble,men taper alltid..derfor blir det bare noe få tid til det pga jeg nesten alltid er blakk.satt 10 000 på milan 1 målsseier for noen mnd siden,den gikk jaggu inn og den tjente jeg meg noen kr . på. men annet enn det så tapr jeg dem bare nesten alltid

Lenke til kommentar

dette er vel kanskje lurt av meg å ikke nevne her blant dere skattebetalere... men jeg liker å gamble,men taper alltid..derfor blir det bare noe få tid til det pga jeg nesten alltid er blakk.satt 10 000 på milan 1 målsseier for noen mnd siden,den gikk jaggu inn og den tjente jeg meg noen kr . på. men annet enn det så tapr jeg dem bare nesten alltid

Idiotisk. Men det vet du vel ;) .

 

Ikke ta rusmidler fordi du er lei realiteten, det blir veldig feil.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

takk for tips because. kan man injesere dette? eller er det tablett?

Hvorfor skal du insjisere det? Er jo helt høl i hodet.

 

Om jeg skulle anbefalt noe: Legg litt, om det kommer i krystallform, (100-200mg, maks 250mg!) i et rizla papir, snurr det rundt så det blir en slags "tablett", også svelg det. Virkningen kommer etter opp mot en time, og varer i hvert fall 3-4 timer.

 

Men, dette er viktig; når virkningen er over, vil du mye sansynligvis føle deg verre enn før du tok det. Og derfor tror jeg ikke du burde ta det på nåveærende tidspunkt, men det får være opp til deg å vurdere. Selv har jeg en gang kommet ut av en depresjon etter å ha tatt MDMA, da jeg innså jeg var tidenes taper, som igjen hjalp meg å gjøre noe med det.

 

Ta gjerne MDMA med en du kjenner godt, og dere vil ha det veldig lett for å snakke om følelser og det man som oftest er veldig redd for å åpne seg om ;) .

 

Her er litt "nøytral info" rundt MDMA:

 

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml

 

Fun fact; når du er på MDMA så er kuken din bitteliten :p .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

du vet vel det er mye farligere å ta oral dop istedenfor oljebasert?? derfor tenkte jeg. og det er bare kicket med å sette sprøyte jeg liker. ikke behandle meg som en dritt.... dust

Hva som er minst skadelig aner jeg ikke. Men greia er at det meste du får på gata, ikke er helt rent. Om man tar det oralt er det tryggere i forhold til renhet (kommer ikke rett i blodet). Nå har jeg som sagt liten erfaring med insjinering, og det er ikke kunnskap jeg har planer om å skaffe meg heller.

 

Hvorfor like du kicket med å sette sprøyte?

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...