Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor farlig er egentlig heroin?


MrArbeidsledig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og her skildrer du selve problematikken; en holdning som forfekter bruk av antidepressiva som behandling av depresjon. Uten kontinuerlig oppfølging, gjerne i form av en innleggelse, er ikke disse såkalte medisinene noen løsning på noe som helst. Trivialisering av slik medisinering er direkte farlig og derfor ville jeg skape litt oppmerksomhet rundt det.

Det du påpeker er et samfunnsproblem. Jeg synes ikke det er etisk riktig å fremstille dette som enkeltindividers ansvar, for det er det ikke. Svært mange mennesker trenger på liv og død antidepressiva. Legene skal ta dette tunge ansvaret. Resten forbeholdes samfunnsdebatten, ikke i form av råd eller «innspill» til enkeltpersoner. Spesielt når du i det hele tatt ikke har noen kunnskap om situasjonen til dem. Det er farlig og forkastelig. Endret av Kakofoni
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, det forstår jeg. Og ideelt sett ville legen tatt det fulle og hele ansvaret, men slik er det ofte ikke. Det som er virkelig forkastelig er legemiddelindustrien som kaster penger på leger for at de skal skrive ut deres antidepressiva. Ethvert individ må faktisk ta litt ansvar for egen helse, og spesielt i tilfeller når deblir bedt om å ta slike "medisiner". Ja, jeg skriver det slik fordi hele poenget er at de skal døyve uten å kurere slik at man blir stående på de over lang tid.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt lett å ta avgjørelsen om TS er et troll eller ikke (som foreslått i en annen tråd startet av MrArbeidsledig). Men vi kan jo la tvilen komme TS tilgode.

Si altså at TS ikke er et troll, da kan hans skriftlige formuleringer tyde på reduserte kognitive evner sammenlignet med majoriteten. I sær hvis en setter det hele sammen med ideen om injisering i kombinasjon med fraværet av konsekvensrefleksjon rundt bruk av illegale rusmidler.

Det er heller ikke helt lett å skulle spekulere i om TS i forkant har bestemt seg for at noe skal uansett injiseres, illegale kjemikalier eller ei. Hvorpå ytterligere formaninger er totalt fånyttes. Da er det i så fall bedre å forsøke å minimere skadeomfanget som f.eks Because* gjør.

 

Uansett er det viktig at man med god samvittighet kan si at man har gjort det som står i ens makt til å stimulere til videre kunnskapserverving hos TS, slik at han i det minste kan gjøre et informert valg. Hvis han siden med sin lett svekkede samtykkekompetanse skulle finne på aktiviteter som medfører skader, da trenger vi ikke å ha dårlig samvittighet.

 

Til Mr Arbeidsledig: Heroin er livsfarlig, 'nuff said.

 

edit: trykkleif

Endret av TOMpsy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...