Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor farlig er egentlig heroin?


MrArbeidsledig

Anbefalte innlegg

greia med tabletter er at det må gjennom en ekstra organ og det går hardt ut over lever og nyrer.. derfor er det helsemessig en fordel å injesere.man tenker kanskje at injesering er det mest farlige men det er faktisk det sunneste..

 

føler meg litt som en amerikansk superhelt når jeg setter sprøyta.. lik som nå skal jeg ut i kamp om du forstår haha ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å ikke ta rusmidler.

 

Du vet du kan få mange av de samme effektene av å spise sunt og trene? Rusmidler utløser bare kjemiske stoffer i hjernen (seretonin (MDMA), GABA (cannabis), dopamin (kokain) og sikkert flere også), og samme effekten kan du få gjennom mat (masse grønnsaker) og trening.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale noe rusmiddel, men psykiske problemer resten av livet er å ta altfor hardt i. Problemet med MDMA, er at det "bruker" opp seretoninen (stoffet som får deg til å føle deg bra), så det er fort gjort å bli nedfor en periode etter. Så derfor, på ingen måte et stoff som bare er å ta for å føle seg bra.

 

Det derimot MDMA gjør, er å få hele kroppen til å slappe av, slik at det både er mye lettere å snakke om følelser, og man får et mer "korrekt" bilde av seg selv (selvbildet sitt), da det er som om man ikke har et "ego" å opprettholde. Derfor kan det være terapautisk. Det kan også kaste deg inn i en depresjon.

Ikke hør på han, Mr.Arbeidsledig. Du har det ikke lett nå, og da er det veldig lett å ta feil valg. Dette vet jeg fordi jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Om ikke verre! Men du skal vite at det blir enda verre på sikt om du begynner med narkotika. Kommunen har aktivitetstilbud som dagsenter og støttekontakter. Det kan nav hjelpe deg med hvis du avtaler en samtale med saksbehandleren din :)

 

Å søke hjelp er bare flaut i begynnelsen ;)

Lenke til kommentar

Ikke hør på han, Mr.Arbeidsledig. Du har det ikke lett nå, og da er det veldig lett å ta feil valg. Dette vet jeg fordi jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Om ikke verre! Men du skal vite at det blir enda verre på sikt om du begynner med narkotika. Kommunen har aktivitetstilbud som dagsenter og støttekontakter. Det kan nav hjelpe deg med hvis du avtaler en samtale med saksbehandleren din :)

 

Å søke hjelp er bare flaut i begynnelsen ;)

Vi er på sett og vis enige. Jeg tror alle rusmidler kan være farlige.

 

Men om et rusmiddel nødvendigvis er bra eller dårlig, er det ingen som kan bestemme, da ingen kan vite hva som er bra og dårlig.

Lenke til kommentar

Risikoen for å bli avhengig ved første inntak er såpass stor at det ikke er verdt å prøve det! Hvis du først er avhengig så sitter du virkelig i gjørma og hvis du tar ditt første skudd så er det lett å ta den andre og det tredje så blir det ikke ett valg du må ta selv lenger. Kroppen din MÅ ha det. Dette fører deg ut i en STOR krise vil jeg si.

 

Hold deg unna! Aldri prøv! Det er lett å angre når du først sitter i den samme gjørma som mange personer har opplevd før deg pga av at de kun skulle teste. Nå sier jeg jo ikke nødvendigvis at du har tenkt til å prøve, men ja. Det er ikke like ille som media skal ha det til, det er enda verre!

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale noe rusmiddel, men psykiske problemer resten av livet er å ta altfor hardt i. Problemet med MDMA, er at det "bruker" opp seretoninen (stoffet som får deg til å føle deg bra), så det er fort gjort å bli nedfor en periode etter. Så derfor, på ingen måte et stoff som bare er å ta for å føle seg bra.

 

Det derimot MDMA gjør, er å få hele kroppen til å slappe av, slik at det både er mye lettere å snakke om følelser, og man får et mer "korrekt" bilde av seg selv (selvbildet sitt), da det er som om man ikke har et "ego" å opprettholde. Derfor kan det være terapautisk. Det kan også kaste deg inn i en depresjon.

Du VET at Mr.Arbeidsledig er i en sårbar situasjon, og alikevell så forteller du han det våset der. Om han ødelegger livet sitt på det drittstoffet der så får du værsågod å ta det på samvittigheten din!

Lenke til kommentar

Du VET at Mr.Arbeidsledig er i en sårbar situasjon, og alikevell så forteller du han det våset der. Om han ødelegger livet sitt på det drittstoffet der så får du værsågod å ta det på samvittigheten din!

Jeg anbefaler det ikke. Og ja, jeg er enig i at trådstarter ikke bør ta det.

 

Men, det forandrer ikke det faktum at jeg en gang kom meg ut av depresjon etter å tatt MDMA (gjennom å innse at jeg var "tidenes taper").

 

Og da bør jeg vel forsåvidt si, at jeg også har skapt depresjoner med å ta MDMA.

 

Har tatt MDMA fire ganger, og sett i etterkant; en gang var super positiv, to ganger sugde maks, og en gang var rimelig nøytral. Nå tenker jeg hvordan jeg følte meg i dagene og ukene etter at jeg hadde tatt stoffet. Men selv, i hvert fall den ene negative gangen, tror jeg har bidratt positivt i livet mitt, om jeg ser på det større bildet. Da det som skapte den depresjonen, var at jeg innså hvor sjalu jeg var, og hvor gal jeg egentlig var.

 

Jeg har kompiser som tidvis har misbrukt tyngre stoffer, så jeg er veldig liten fan av dem. Men om man først skal ta dem, så ta for faen ikke store doser. Det som går igjen hele tiden, føler jeg er at man aldri er fornøyd med rusen man har, og derfor alltids vil føle en bedre rus. Det er ikke et bra tankesett. Og jeg blir alltids trist inni meg når jeg ser kompiser super ruset på etter eller annet rusmiddel (utover cannabis) etter at de har tatt flere doser i etterkant for å enten opprettholde rusen eller få en kraftigere rus.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

ok jeg har ikke brukt så mye av det bare røyka noe hasj og brukt steroider siden jeg var 16 føler meg kongen på hauen av det om du forstår... hjelper mye det

Ikke gjør noe dumt nå! Kanskje du har det ekstra vanskelig akkurat idag, og at du er villig til å prøve hva som helst for å døyve smerten. Du er ikke i stand til å ta et fornuftig valg idag. Kan du ikke bare sette avgjørelsen litt på vent. Kanskje du kan laste ned en kul film eller noe?

 

Så kan du prøve å finne ut av ting imorgen når du våkner. Kanskje du trenger antidepressiva? :)

Lenke til kommentar

Ikke gjør noe dumt nå! Kanskje du har det ekstra vanskelig akkurat idag, og at du er villig til å prøve hva som helst for å døyve smerten. Du er ikke i stand til å ta et fornuftig valg idag. Kan du ikke bare sette avgjørelsen litt på vent. Kanskje du kan laste ned en kul film eller noe?

 

Så kan du prøve å finne ut av ting imorgen når du våkner. Kanskje du trenger antidepressiva? :)

Antidepressiva kan fort gjøre vondt verre. En nokså vanlig bivirkning er selvmotdstanker. Det i kombinasjon med at leger uten å nøle skriver det ut uten noe oppfølging er grunn nok til å holde seg langt unna.
Lenke til kommentar

Antidepressiva kan fort gjøre vondt verre. En nokså vanlig bivirkning er selvmotdstanker. Det i kombinasjon med at leger uten å nøle skriver det ut uten noe oppfølging er grunn nok til å holde seg langt unna.

Det hjelper ikke at du skremmer vettet av folk som vurderer å bruke det. Det der du sier er bare sludder og vås

Lenke til kommentar

Poenget mitt er ikke at det kun er negativt og ingen burde ta det. Men man bør være varsom og sette seg litt inn i hva antidepressiva faktisk gjør (les:fjerner symptomer uten å forandre noe på selve lidelsen/sykdommen).

Da synes jeg ikke du skal si at det er noe man skal holde seg unna. Veldig mange trenger medisiner for å komme seg gjennom en tung periode.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er ikke at det kun er negativt og ingen burde ta det. Men man bør være varsom og sette seg litt inn i hva antidepressiva faktisk gjør (les:fjerner symptomer uten å forandre noe på selve lidelsen/sykdommen).

Dette er jeg helt enig i, men det er litt annerledes enn hvordan det du sa tidligere kom frem for oss som leste det. Slepphendt antidepresseivabruk i helsevesenet er et problem, men langt fra så mye at jeg ville stolt på "mannen i gata". Dessuten er det sjeldent et problem med legene, men heller politikken. Lange ventelister hos psykologer og helhetlig behandling gjør pillene så alt for fristende og kanskje til og med helt nødvendig. Så jeg synes legene må få litt slækk, de prøver nok veldig hardt å ikke overmedisinere. Dessuten er depresjon en livsfarlig sykdom så ofte må tvilen komme livet til gode -- ergo, piller. Det er også derfor jeg reagerte så krast på din oppfordring til å ikke bruke antidepressive.

Endret av Kakofoni
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jeg helt enig i, men det er litt annerledes enn hvordan det du sa tidligere kom frem for oss som leste det. Slepphendt antidepresseivabruk i helsevesenet er et problem, men langt fra så mye at jeg ville stolt på "mannen i gata". Dessuten er det sjeldent et problem med legene, men heller politikken. Lange ventelister hos psykologer og helhetlig behandling gjør pillene så alt for fristende og kanskje til og med helt nødvendig. Så jeg synes legene må få litt slækk, de prøver nok veldig hardt å ikke overmedisinere. Dessuten er depresjon en livsfarlig sykdom så ofte må tvilen komme livet til gode -- ergo, piller. Det er også derfor jeg reagerte så krast på din oppfordring til å ikke bruke antidepressive.

Og her skildrer du selve problematikken; en holdning som forfekter bruk av antidepressiva som behandling av depresjon. Uten kontinuerlig oppfølging, gjerne i form av en innleggelse, er ikke disse såkalte medisinene noen løsning på noe som helst. Trivialisering av slik medisinering er direkte farlig og derfor ville jeg skape litt oppmerksomhet rundt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...