Gå til innhold

Norges nye regjering lover deg superbredbånd


Anbefalte innlegg

 

tror det er for mye bedt fra venstresiden.

 

Når du kaller de som i hovedsak har bygd Norge og gitt arbeiderne rettigheter etter krigen for diktatorer, så må du regne med å få litt saklig pepper. Din respekt for andres meninger, ser ut til å være totalt fraværende i god mørkeblå stil.

 

 

Når det gjelder utbygging av bredbånd, så har jo mantraen fra de blå-blå alltid vært fri konkurranse. Jeg tipper dette blir realpolitikken videre også. Med 100 milliarders fond til vei/jernbane + +, så er pengene brukt opp lengre før man når IKT.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempeflott. I dag er det eneste tilbudet mitt mobilt bredbånd med en makshastighet på ca. 1 mb/s. At det er noen par km til nærmeste telefonstolpe eller fiberkabel er sikkert ikke noen hindring...

 

Har du sjekket om du kan få Wimax? Det kan gi deg fantastiske 2mb minst.

 

Lurer på hvor lang tidsramme den nye regjeringen har satt på bredbåndssatsingen. Ferdig til 2050?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min respekt for andres meninger? Jeg ble akkurat fortalt at min mening ikke betyr noe, så er det jeg som ikke bryr meg om hva andre mener. Gratulerer med dagen.

Den "mørkeblåe stilen" så langt er vel å høre på hva folket vil, i STIKK motsetning til rødgrønt diktatur.

 

Hvem som helst hadde klart å gi oss et godt land med vestlige verdier, ikke prøv engang å gi AP kreditt for alt som er bra med norge. Oljen er den eneste grunnen til at vi ikke lever i fattigdom.

 

Isteden for å si at norge har klart seg bra på grunn av AP så vil jeg heller si at vi har klart oss bra til tross for AP.

Endret av Apox
  • Liker 5
Lenke til kommentar

pfft gidder ikke å gi et smil en gang. som en "last mile" kunde får jeg ikke no raskt nett i kabel eller med 3G ligger en piksel unna dekningskartet til netcom og har en "nydelig" over naboen som har fiber (ca. 50m unna -.-) og det er ikke slikt at det er folk som bor lengre inn i kroken hvor jeg bor nei er den siste. jeg tror ikke dette endrer noe for meg eller andre i mitt tilfelle. men til dere som sier att folk ikke trenger mer enn ditt og datt, internett er en viktig infrastruktur, muligheten til å jobbe hjemme sparer trafikk i rush-tiden og selve kjøre turen. det gir mer mulighet for media og informasjon til å spre seg. det gir mer mulighet for streaming som øker i popularitet 4k kommer jo! denne infrastrukuren gjør att telenor og andre levrandører kan dra fingra ut av endetarmen for å så lukte på fingra litt før de gidder å gi en sann "ubegrenset" 3g, 4g til og med 5g nett til folket, apper som f.eks gir informasjon om hvordan hjelpe folk/dyr som er skadet på stedet før ambulanse kommer til stede kan redde liv! internett gjør også att apper kan bli mye mer praktiske dette er et viktig hjelpemiddel som kommer til å trenge mer båndbredde til framtiden husk også skylagring blir mer og mer på moten jeg bruker det hele tiden til skole/utdanning, ja utdanning kan gjøres med nett, og nettbaserte hjelpemidler er veldig gode til å lære barn matte, engelsk, samfunnskunskap osv... har en lillesøster (7år) som er helt rå i de fleste fag i forhold til alderen hennes siden hun vokste opp med en ipad. "hvorfor ha internett som laster ned det du trenger på sekundet og ikke bare på fem sekunder"? vel siden internett er noe som har uendelig bruksmål og moore's lov sprer seg til internett og vi kan ikke henge etter! - Giga bit til folket!!!

Lenke til kommentar

 

Når du kaller de som i hovedsak har bygd Norge og gitt arbeiderne rettigheter etter krigen for diktatorer, så må du regne med å få litt saklig pepper. Din respekt for andres meninger, ser ut til å være totalt fraværende i god mørkeblå stil.

 

Det var ikke like mye saklig i det innlegget som det var argumentum ad hominem. Og hva sa Apox (eventuelt ikke sa) som ikke var respektabelt nok i forhold til dine eller andres meninger? Du og andre brukere skal få lov til å diskutere slik dere vil, velge de argumentene som dere mener tjener saken deres best og den tonen (innbydende eller nedlatende) som dere ønsker for en diskusjon. Så kan vi andre velge om vi vil delta i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Isteden for å si at norge har klart seg bra på grunn av AP så vil jeg heller si at vi har klart oss bra til tross for AP.

 

Du er jo som å lese kommentarfeltene i Dagbladet. Alt som er bra skyldes oljen, alt som er dårlig skyldes de RG...

Jeg vil heller si at det er lik rett til utdanning, et godt sikkerhetsnett og relativt lite klasseskille som har ført Norge og de skandinaviske landene i verdenstoppen når det gjelder økonomi og velferd.

Det er bare tåpelig å legge all skyld på oljen, så lenge nabolandene greier seg brukbart uten.

 

Forøvrig så slenger du rundt deg med utsagn om andre, som faktisk kommer som en ren respons på ditt "diktatur" og andre tåpelige vrangforestillinger. Hvis du tenker litt med kuppelen og leser færre konspirasjoner, så kanskje du finner ut at verden faktisk ikke er absolutt sort-hvit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det står vel ikke så mye om fiber til folket der ;) Man kan jo dekke 100Mbit bak mobilt bredbånd (LTE) med kvote på 3GB... Ellers var det endel positive punkter med raskere behandling av kreft etc.

 

Men jeg synes ikke det er utrolig smart å dele ut flere titalls milliarder i skattelette, fra pensjonsfondet til ungene våre. Hadde man i det minste brukt pengene til veibygging i stedet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg synes ikke det er utrolig smart å dele ut flere titalls milliarder i skattelette, fra pensjonsfondet til ungene våre. Hadde man i det minste brukt pengene til veibygging i stedet!

 

Du mener det pensjonsfondet som allerede er lovt bort i pensjoner pga økt sysselsetting i det offentlige? Spørs om det blir noe overs der til ungene dine gitt.

 

 

 

Du er jo som å lese kommentarfeltene i Dagbladet. Alt som er bra skyldes oljen, alt som er dårlig skyldes de RG...

Jeg vil heller si at det er lik rett til utdanning, et godt sikkerhetsnett og relativt lite klasseskille som har ført Norge og de skandinaviske landene i verdenstoppen når det gjelder økonomi og velferd.

Det er bare tåpelig å legge all skyld på oljen, så lenge nabolandene greier seg brukbart uten.

 

Forøvrig så slenger du rundt deg med utsagn om andre, som faktisk kommer som en ren respons på ditt "diktatur" og andre tåpelige vrangforestillinger. Hvis du tenker litt med kuppelen og leser færre konspirasjoner, så kanskje du finner ut at verden faktisk ikke er absolutt sort-hvit.

 

Slenger rundt meg med utsagn om andre? Det er tydelig at du ser bare hva du selv ønsker å se, så det er liten vits å diskutere videre.

 

Jeg iallefall sinnsykt glad vi har en ny regjering, og det lover jævlig godt sålangt, også er det jo en ekstra bonus å vite at slike som deg er bitter pga at AP ikke fikk fortsette å detaljstyre livene våre.

 

 

 

On topic: Skulle ønske noen gjorde i norge som google er i ferd med å gjøre i USA nå. https://fiber.google.com/cities/provo/plans

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

"Regjeringen vil sikre hele landet høyhastighetsbredbånd, med et mål på 100 Mbit/s"

 

Jeg synes nå at nettet i hjemmet er veldig bra. Er mer interessert hvor det blir av høyhastighet over satelitt og bedre dekning på mobile bredbånd. Å ha 0,5Mbit/s satelittlinje med data er utrolig annoying i 2013. Det er realiteten på svært mange skip og rigger i dag.

Det er ikke båndbredden som er problemet til sjøs, det er forsinkelsen på signalene. Men si i fra når du får lyset til å gå raskere! Vi er mange som gleder oss!
Lenke til kommentar

Sprett champagnen.

 

Mindre nnvandring, fiber til folket, heving av tollgrensen, pokerturneringer og senket skatt.

 

Skål!

 

Du glemte vel proffboksing... Høyre og FRP har uttalt seg positivt til å tillate det, så håper de tar opp den hansken temmelig snart.

 

Og så få vekk de tåpelige reglene om svarte skjermer når det går "voksensendinger". Siden det for det meste går digitalt, så må det vel kunne løses med at "voksenfilteret" blir aktivert automatisk, så kan de som ønsker det oppheve blokkeringen selv ved å deaktivere filteret midlertidig eller permanent etter eget ønske, hos sin leverandør enten det er Viasat, CD, Get eller RiksTV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når du kaller de som i hovedsak har bygd Norge og gitt arbeiderne rettigheter etter krigen for diktatorer, så må du regne med å få litt saklig pepper. Din respekt for andres meninger, ser ut til å være totalt fraværende i god mørkeblå stil.

 

Forbud, forbud, avgifter og mer forbud var jo det den forrige regjeringen holdt på med. Byråkrati og pengesløsing. Arbeiderpartiet har kanskje bygget opp Norge ja, men den forrige regjeringen var helt tullete. Som nevnt tidligere her oljen er det som har gitt oss mye av det gode liv her i Norge, tror vi hadde greid oss minst like bra med Høyre... Den nye regjeringen har jo fått til mer positive ting på under en måned enn det de rødgrønne fikk til på 8 år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

pfft gidder ikke å gi et smil en gang. som en "last mile" kunde får jeg ikke no raskt nett i kabel eller med 3G ligger en piksel unna dekningskartet til netcom og har en "nydelig" over naboen som har fiber (ca. 50m unna -.-) og det er ikke slikt at det er folk som bor lengre inn i kroken hvor jeg bor nei er den siste.

 

Kan du ikke inngå et fellesskap med naboen. Fortell fiberleverandøren at det har flyttet inn en ekstra leieboer som vil ha sin egen fiberstreng, så er dere kanskje heldige at de splitter fiberen inn til naboen sin vegg. 50 meter er ikke så veldig langt, og jeg er nesten sikker på at dere finner en eller annen løsning på å overføre signalet videre med router og ekstrautstyr.

 

Alternativt om du kan dele båndbredden som naboen abonnerer på, men det er kanskje ikke alltid så populært (hos naboen).

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Du mener det pensjonsfondet som allerede er lovt bort i pensjoner pga økt sysselsetting i det offentlige? Spørs om det blir noe overs der til ungene dine gitt.

 

Det pensjonsopplegget til de offentlige er ikke det en egen opptjening som er på siden av andres oppsparinger. Dersom det er det du sikter til så er det vel ihvertfall litt fortjent, selv om det er litt av et frynsegode.

 

Det jeg synes de røde (AP) skal klandres mye for med hensyn på pensjon. Det er at de ødela den gamle pensjonskassen for enormt mange år tilbake i tid. Så langt tilbake at det var far min som måtte gjøre meg oppmerksom på det. Plyndringstokt kalte far min det for!!

 

Det andre skumle jeg synes er dette som jeg varslet diskusjon.no lesere om faktisk veldig tidlig i prosessen er dette med "tilbakevirkende kraft". Det med at pensjonsoppsparingen blir mye mindre verdt, og at man nå skal slite mer år i arbeidslivet for å ha det like godt som etterkrigstidsgenerasjonen. Det er ikke rettferdig. Men, det koster jo å skulle brødfø de eldre i framtiden. Men, her er det vel noe de kunne ha gjort andre grep på, enn kun å innføre "slike straffer". F.eks. kunne de økt befolkningen vår drasstisk, og første oppgave de nye arbeidsfolkene i 18 - 25 årsalderen skulle begynne på måtte være å bygge boliger for seg og for de som allerede bor i Norge, før man slipper til andre yrkesgrupper. Altså en trinnvis innvandring av de riktige yrkesgrupper.

 

Det hadde gitt oss flere skattebetalere, og sånn sett kunne man kanskje greid å snu en negativ trend hvor vi har en kommende eldrebølge i nær framtid.

 

En annen ting de bør få kontroll over er å få inn skatter fra utlendingene. For hvor mye stikkes ikke under en stol der, når de driver f.eks. kebabsjappe? Selvfølgelig driver nordmenn også med svarte aktiviteter. Men, en skjerping og forandring av systemer, vil jo hjelpe på begge befolkningsgrupper.

 

Eneste argumentet jeg har hørt som motvekt til at det IKKE kan kalles for "tilbakevirkende" er at man tar ut pensjonen ikke før et sted i framtiden. Men, jeg synes ikke det er riktig, for de som f.eks. sitter midt i mellom det nye og det gamle pensjonsopplegget. De får jo "sjokkmelding" og sikkert tårer i øynene (av økonomisk sorg).

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er ikke båndbredden som er problemet til sjøs, det er forsinkelsen på signalene. Men si i fra når du får lyset til å gå raskere! Vi er mange som gleder oss!

 

Er det så ille egentlig på tiden signalet tar. Her er måne til jord som et eksempel på en noe liknende avstand. Månen er ihvertfall ganske langt borte, så:

 

 

 

The reflected sunlight from the moon takes about 1.278 seconds to travel to the earth. The distance is about 384,000 kilometers at nearly 300,000 km/sec.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...